Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å snakke med han, men skjønner egentlig lite av hva problemet er. Han er unormalt sliten, og han er bare 27 år. Jeg synes det er litt rart at energinivået hans er så lavt når han er så ung. Han orker nesten ingenting. Han vasker ikke, lager ikke middag, trener ikke, riktig nok fordi jeg gjør alt det praktiske i hverdagen. Vi er studenter og vi bruker mange timer i lesesalen og hvert fall i eksamensperioden, men det er jo slik uten om også. Han sier han er deprimert, men han er ikke villig til å gjøre endringer.

Alle forslag jeg kommer med vil han ikke ta i mot heller. Blir så frustrert. Dette går ut over livet mitt. Jeg må hjem til mine foreldre hver gang han blir «sliten», og tilbake hver gang han ikke gidder å gjøre husarbeid. Kom hjem i dag til et helt bomba hjem. Og han hadde ikke dusjet på flere dager, så sengetøyet stinket pga han. Jeg måtte totalt rense huset når jeg kom. Er dette slags tegn på depresjon, eller er det ekstrem latskap? Fordi dette er sykt. Jeg har aldri sett noe slikt

Anonymkode: fe59c...8a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klassisk depresjon, spør du meg.

Anonymkode: b4f23...3f3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis han ikke vil oppsøke hjelp, så må du jo flytte ut. Du kan ikke fortsette å være hushjelpen hans og stadig vekk blir jagd på dør! Du blir jo ødelagt!

Anonymkode: 33a9a...f2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han må snakke med noen.

Ja, det er sånn depresjon kan være. Den funksjonelle varianten er nesten MER skremmende...

Anonymkode: 0fcee...c79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...