AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Vårt barn har blitt bedt i bursdagsselskap til et barn fra avdelingen hun går på i barnehagen. Nå har mange på avdelingen leiet barnehagelokalet for å feire bursdagen sin. De gå på siste året i barnehagen nå. Greia er at vi har fått invitasjon til bursdag, men dette barnet har ikke bursdag før i August. Jeg synes det er litt…spesielt? Jeg tenker det burde være mer naturlig å feire bursdag med klassen de kommer i når de faktisk har bursdag enn flere måneder i forveien. Samtidig så prioriterer vi alltid å gå i bursdager. Noen tanker? Anonymkode: 05737...56c 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #2 Skrevet 12. mai 2023 Hava veldig sært ja 😂 hos oss ble ene sønnen bedt i bursdag til en i klassen i september («fordi han feiret ikke i fjor» corona..) og så en gang til i oktober da han faktisk hadde bursdag. det var også sært syns jeg. En ting om det hadde vært litt på etterskudd, men 11 mnd, da kunne man spart seg til neste haha Anonymkode: bd2fb...087 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Men hvorfor tenker du egentlig dette er din sak å avgjøre? Si nei eller ja å pass dine egne saker. Det angår deg ikke. Anonymkode: 0741f...840 9 2
PM75 Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 Barnet ønsker å feire med vennene i barnehagen. Og hvorfor ikke? Kanskje det gruer seg til skolestart og synes det er vanskelig å skulle invitere til bursdag med en gang skolen har startet? 28
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 Er det rart dagens barn blir snowflakes sier jeg bare Anonymkode: 76982...1df 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 Hvilke tanker? Enten så går man eller så lar man være. Ungene vil ha en gøy samling, så ser ikke helt hva som er problemet. Anonymkode: b863b...9c0 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 Ikke overtenk alt. Overlat til foreldrene å vurdere dette. Alle må ikke gjøre likt. Ungene elsker bursdagsfest, så still nå bare opp med godt humør og sang 🥳 Anonymkode: 70d4f...1f5 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Skrevet 12. mai 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er det rart dagens barn blir snowflakes sier jeg bare Anonymkode: 76982...1df Du burde kanskje funnet et mere passende innlegg å skrive oppgulpet ditt på. Anonymkode: bba3c...e2e 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #9 Skrevet 12. mai 2023 De har vel sine grunner. Mitt barn feiret 3-4 uker før bursdag, men har bursdag midt i jula, da resten av familien har bursdag også. Så barnebursdag i begynnelsen av desember og familie bursdag på dagen, da det passer iht å bytte julegaver Anonymkode: c93d5...a8a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #10 Skrevet 12. mai 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Du burde kanskje funnet et mere passende innlegg å skrive oppgulpet ditt på. Anonymkode: bba3c...e2e Synes denne var veldig passende Anonymkode: 76982...1df
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #11 Skrevet 12. mai 2023 Tenker bare at det sikkert blir feiret bursdag for barnet fordi det kanskje blir siste gang med disse fra barnehagen, og som en slags avslutning av det, før sommerferien... 🤷♀️ Også tenker jeg at det er litt spesielt å henge seg opp i hvordan andre folk velger å gjøre det med sin feiring av bursdag. Anonymkode: e14f8...902 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #12 Skrevet 12. mai 2023 Mitt august-barn feiret bursdagen sin i slutten av juni da vi skulle flytte. For henne var det viktigere å feire med barnehagevennene enn når den ble feiret. Tenk så stor del av livet de har kjent de andre i barnehagen, da er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor de er viktigst. Anonymkode: ee930...d41 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #13 Skrevet 12. mai 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Mitt august-barn feiret bursdagen sin i slutten av juni da vi skulle flytte. For henne var det viktigere å feire med barnehagevennene enn når den ble feiret. Tenk så stor del av livet de har kjent de andre i barnehagen, da er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor de er viktigst. Anonymkode: ee930...d41 Kan man ikke invitere de når bursdagen faktisk nærmer seg da? Feire jul i mars fordi besteforeldrene ønsket å nyte varmere vinter i Spania, hadde det også vært innafor? Anonymkode: fba48...135 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #14 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kan man ikke invitere de når bursdagen faktisk nærmer seg da? Feire jul i mars fordi besteforeldrene ønsket å nyte varmere vinter i Spania, hadde det også vært innafor? Anonymkode: fba48...135 Kjører du barnet ditt i bursdag 8 timer unna? Anonymkode: ee930...d41 4
Fru Uperfekt Skrevet 12. mai 2023 #15 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vårt barn har blitt bedt i bursdagsselskap til et barn fra avdelingen hun går på i barnehagen. Nå har mange på avdelingen leiet barnehagelokalet for å feire bursdagen sin. De gå på siste året i barnehagen nå. Greia er at vi har fått invitasjon til bursdag, men dette barnet har ikke bursdag før i August. Jeg synes det er litt…spesielt? Jeg tenker det burde være mer naturlig å feire bursdag med klassen de kommer i når de faktisk har bursdag enn flere måneder i forveien. Samtidig så prioriterer vi alltid å gå i bursdager. Noen tanker? Anonymkode: 05737...56c AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hava veldig sært ja 😂 hos oss ble ene sønnen bedt i bursdag til en i klassen i september («fordi han feiret ikke i fjor» corona..) og så en gang til i oktober da han faktisk hadde bursdag. det var også sært syns jeg. En ting om det hadde vært litt på etterskudd, men 11 mnd, da kunne man spart seg til neste haha Anonymkode: bd2fb...087 Enig.
Fru Uperfekt Skrevet 12. mai 2023 #16 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Mitt august-barn feiret bursdagen sin i slutten av juni da vi skulle flytte. For henne var det viktigere å feire med barnehagevennene enn når den ble feiret. Tenk så stor del av livet de har kjent de andre i barnehagen, da er det ikke vanskelig å skjønne hvorfor de er viktigst. Anonymkode: ee930...d41 Da hadde jeg heller laget en farvel fest. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #17 Skrevet 13. mai 2023 Barnet mitt har bursdag i august. I sommerferien. Spørsmålet var om vi skulle feire det før eller etter ferien. Siden vi skulle flytte, så valgte han å feire bursdagen før sommerferien med klassekameratene han har kjent i mange år, i stedet for etter sommerferien i en klasse hvor han ikke kjente noen enda. Anonymkode: 7177f...4c2 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #18 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vårt barn har blitt bedt i bursdagsselskap til et barn fra avdelingen hun går på i barnehagen. Nå har mange på avdelingen leiet barnehagelokalet for å feire bursdagen sin. De gå på siste året i barnehagen nå. Greia er at vi har fått invitasjon til bursdag, men dette barnet har ikke bursdag før i August. Jeg synes det er litt…spesielt? Jeg tenker det burde være mer naturlig å feire bursdag med klassen de kommer i når de faktisk har bursdag enn flere måneder i forveien. Samtidig så prioriterer vi alltid å gå i bursdager. Noen tanker? Anonymkode: 05737...56c August er en vanskelig måned i denne alderen nettopp pga det krasjer med skolestart. Barnet har antagelig bursdag rett rundt skolestart og det er nok å sette seg inn i fra før og stifte nye bekjentskaper. Tror de fleste hadde syntes det var vanskelig og til og med litt ubehagelig å skulle feire bursdagen sin med mange ukjente barn. Det hadde vi voksne også slitt med. Å skulle starte i ny jobb og ha stort selskap for alle de ukjente kollegene hjemme hos seg kort tid etterpå. En må være ganske så sosialt oppesen dersom en ikke hadde kjent på ubehag rundt det. At barnet vil feire med sine kjente venner i august. Nærmest som en avslutningsfest, og heller spare feiringen med nye klassevenner til neste år når hen fyller 7 år forstår jeg med andre ord veldig godt. Anonymkode: fdc77...e0f 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #19 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan man ikke invitere de når bursdagen faktisk nærmer seg da? Feire jul i mars fordi besteforeldrene ønsket å nyte varmere vinter i Spania, hadde det også vært innafor? Anonymkode: fba48...135 Ja, selvfølgelig er det innafor. Så mye rart å legge seg borti. Anonymkode: 08723...e13 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #20 Skrevet 13. mai 2023 Jeg er selv Juli-barn. Og hver gang det bli invitert i nærheten av bursdagen var oppmøtet skralt. Ble det invitert et stykke unna kom det kommentarer fra slike Karens som TS, som gjerne også snakket åpent med små barn om hva som var "rart". Anonymkode: 8e4e5...50a 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå