Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei meg om dagen… nå sist i kveld begynte mannen min med kommentarer når vi satt i sofaen. Det startet med «har du veid deg i dag?».. også «nå må du være 80kg! Jeg ser skikkelig godt at du har lagt på deg!»

Så sa jeg at jeg var jo 75kg her for 1 uke siden. Også modererte han seg til «ja ja men nå er du nærmere 80kg enn 75!!» også skulle vi liksom gå å veie meg da. Synes det var skikkelig fælt… veide 77 så jeg var jo nærmere 75 da. Men gått opp 2 kg på en uke. Og han var så fornøyd med seg selv fordi han «så så tydelig at jeg hadde gått opp og han hadde rett».

ikke så gøy å være gravid nå om dagen 😔😔😔

Anonymkode: 92d19...62b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Er han helt tilbakestående?

Anonymkode: 0c7a3...929

• Liker 19
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klikka. Anbefaler det å gjøre det samme.

Anonymkode: e8b47...420

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er gravid og han sitter og bærer seg over at du legger på deg?

Dette skal du ikke bry deg om, misunner deg virkelig ikke å få barn med en sånn type.

Anonymkode: 75ac8...da6

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva faen. For en nedlatende og kvalm fyr. 

Min samboer kunne spøkt med at jeg la på meg i graviditeten (siden jeg selvfølgelig hadde det), men han vet at jeg tåler det som en spøk. Men å komme med sånne kommentarer og gå for å veie noen er jo bare ydmykende og slemt

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Her hos meg hadde det ikke spilt noen rolle om jeg var gravid eller ikke med sånne kommentarer! 

For en ekkel type. 🤢 Sett deg i respekt dame. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er han bare klønete eller er det ondsinnet? 

Det er da helt naturlig at man legger på seg når man er gravid. 

Jeg er gravid og veier vel rundt 95 kilo nå, og det gjør meg virkelig ingenting. Jeg føler meg såå fin, jeg viser stolt frem magen og mannen min synes jeg gløder. Jeg lager et liv!

Vær stolt, vis deg frem og ta din plass!

Anonymkode: de0a7...fc9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags rasshøl er det du hat valgt å få barn med? Ikke si at dette er en side ved han som «plutselig ut av det blå» har vist nå under graviditeten. 

Anonymkode: 3a330...f2b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Mangler han noen hjerneceller? 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken IDIOT er det du har valgt å få barn med?! 

Anonymkode: efb6d...ecf

AnonymBruker
Skrevet

Folk, eller bare mannen? 

Du ble med "opp for å veie deg"? Jeg hadde klikka i vinkel. Eventuelt skiftet tema til penisstørrelser, samtidig som jeg hentet frem den korteste linjalen vi har. 

Anonymkode: febde...69c

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig fra mannen. Mannen min nevnte aldri vekten min, bare at jeg var den fineste gravide han hadde sett- og hvis jeg nevnte min egen vekt, sa han at jeg måtte huske på at jeg lager et helt barn inni der. 

Anonymkode: 848d6...e3f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Kollegaer også kommer med kommentarer.. har fått for eksempel

«du må passe litt på hva du spiser, mye går av etter fødsel, men ikke alt» 

«NÅ ser jeg virkelig at du har vokst ja!» 

Og lignende. 

For ordens skyld så veide jeg 65kg og er 168cm høy da jeg ble gravid. Nå er jeg i uke 36+0 og veier 77kg. Personlig synes jeg ikke dette er mye i det hele tatt. Men blir veldig sårt når folk skal kommentere så mye. Snart ferdig med å være gravid nå.. er det vanlig at kommentarene fortsetter etter fødsel også? Kommentarer på vektnedgang eller manglende vektnedgang osv? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og lignende. 

For ordens skyld så veide jeg 65kg og er 168cm høy da jeg ble gravid. Nå er jeg i uke 36+0 og veier 77kg. Personlig synes jeg ikke dette er mye i det hele tatt. Men blir veldig sårt når folk skal kommentere så mye. Snart ferdig med å være gravid nå.. er det vanlig at kommentarene fortsetter etter fødsel også? Kommentarer på vektnedgang eller manglende vektnedgang osv? 

Sånne folk har man lov til å svare. De er frekke, da kan man være frekk tilbake. «Ti still, kroppen min er ikke et diskusjonstema» er en fin setning 

Anonymkode: 3a330...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Og lignende. 

Jeg tror du må jobbe med eget kroppsbilde. Du nevner eksakt vekt mange ganger her i tråden. 

Folk kommenterer, slik er det. Det første ville jeg tatt som et velmenende råd fra ei som selv har gått på en "gravide kan spise hva de vil" smell. Det andre ville jeg tatt som et kompliment på at det var synlig at jeg var gravid. 

Anonymkode: febde...69c

• Liker 1
Skrevet

Slike kommentarer på vekt er uhørt. Samme som kommentarer på utseende, hudfarge og kjønn. Fedmediskriminering. Slemt rett og slett. Det er mange grunner til at folk kan ha litt høy BMI. Om min partner hadde vært slik, hadd vi hatt et stooooort problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Og lignende. 

Nei, det er ikke vanlig. De fleste folk vet at vekt og kropp ikke er høflig å kommentere, verken over- eller undervekt.

Anonymkode: 0c7a3...929

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Idiotisk av mannen! Du har IKKE lagt på deg mye til å ha kommet såpass langt i svangerskapet❤️ Har gått opp ca. det samme og er i uke 33, og stresser slett ikke. Skriver likevel under på ugreie kommentarer fra kollegaer.... altså HVA er greia med å synse og vurdere vekt/størrelse hos gravide?? "Ja nå ser jeg at du er større, oiii såå stor magen er nå... nå tipper du nesten framover.... nå popper du jo hvert øyeblikk".... et sabla mas! 

Håper mannen din bare er klønete, og ikke bevisst slem..... 

Anonymkode: cec65...715

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...og ja.... folk/kollegaer kommenterer vekt etter fødsel også...

Anonymkode: cec65...715

AnonymBruker
Skrevet

Han hadde vært under jorden dersom han sa det til meg i hormonell tilstand. 

Anonymkode: b90e6...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...