totti_1 Skrevet 12. mai 2023 #1 Del Skrevet 12. mai 2023 Hva er en bra Syden-tur som ikke lukter klor, smaker spagetti Bolognese med bilde på menyen osv. Jeg er ikke rik heller, og har tidligere trives greit i Nice og Hellas. Men nå vil jeg ha hvit strand og god mat en annen plass. - Italia og strand synes jeg virker litt vanskelig - Har Franrkike noen bra badebyer langs Riveiraen? - Sør-spania virker bra, men er det mye Familie-preg? Maebella er fest? Aldri vært i "Syden" - Hellas er herlig, men må være et sted med ro og mak. Tips? Noe classy og hyggelig, men ikke for trangt med rike folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #2 Del Skrevet 13. mai 2023 Ibiza, Cannes, Nice Anonymkode: 73399...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Del Skrevet 13. mai 2023 Hva med Sardinia? Strendene der ser helt fantastiske ut. Og du ser ikke mange fulle briter som spyr og fester der for å si det sånn. Er ganske rolig der, og dyrt. Men fine strender og god mat i følge en venninne Jeg har ikke vært der selv. Jeg har vært mye i Frankrike og min favorittby er Marseille. Ja det er litt ghetto enkelt steder men i sentrum er det fint. Radisson Vieux Port er et superbra hotell, med basseng, room service og gåavstand til en fin sandstrand. Så det kan jeg anbefale 100 %! I Hellas så er det mye å velge i, en av de mest fancy øyene er vel Santorini. De har riktignok ikke så bra strender, men koselige landsbyer og luksushoteller i massevis. Og hva med Athen? Jeg har selv bestilt en tur dit i august og skal bo i Glyfada, som ligger på Athens riviera. Strendene ser bra ut, det går trikk inn til Athen som tar ca en halvtime så da kan man kombinere by og strand som man ønsker. Cannes og Antibes er flott og veldig fancy, men du risikerer å møte på naboen din der altså Jeg pleier være der når det er Cannes-festival men tok meg ikke råd i år. En haug med luksushoteller der og bra shopping! Jeg likte meg på Hotel Clarion Suites La Croisette tror jeg det heter. Ikke så ille priser der, men kommer helt an på budsjettet ditt. Hotel Martinez på La Croisette er en av de dyreste, der er det masse kjendiser og virkelig luksus. Anonymkode: 9c913...e76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Del Skrevet 13. mai 2023 totti_1 skrev (10 timer siden): Hva er en bra Syden-tur som ikke lukter klor, smaker spagetti Bolognese med bilde på menyen osv. Jeg er ikke rik heller, og har tidligere trives greit i Nice og Hellas. Men nå vil jeg ha hvit strand og god mat en annen plass. - Italia og strand synes jeg virker litt vanskelig - Har Franrkike noen bra badebyer langs Riveiraen? - Sør-spania virker bra, men er det mye Familie-preg? Maebella er fest? Aldri vært i "Syden" - Hellas er herlig, men må være et sted med ro og mak. Tips? Noe classy og hyggelig, men ikke for trangt med rike folk? Hva synes du er "litt vanskelig" med dette? Det er veldig, veldig mange flotte strender i Italia, både på fastlandet og på Sardinia og Sicilia. Anonymkode: 555d2...0e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 13. mai 2023 #5 Del Skrevet 13. mai 2023 Egina virker forlokkende. De fleste turistene der er grekere, og det tar bare 40 minutter å komme dit med hurtigbåt fra Pireus. Jeg tror ikke det går charterturer dit (sikkert et pluss), men det er jo lett å snekre sammen reiser selv i våre dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Del Skrevet 13. mai 2023 totti_1 skrev (16 timer siden): Hva er en bra Syden-tur som ikke lukter klor, smaker spagetti Bolognese med bilde på menyen osv. Jeg er ikke rik heller, og har tidligere trives greit i Nice og Hellas. Men nå vil jeg ha hvit strand og god mat en annen plass. - Italia og strand synes jeg virker litt vanskelig - Har Franrkike noen bra badebyer langs Riveiraen? - Sør-spania virker bra, men er det mye Familie-preg? Maebella er fest? Aldri vært i "Syden" - Hellas er herlig, men må være et sted med ro og mak. Tips? Noe classy og hyggelig, men ikke for trangt med rike folk? Hvis du vil ha hvit strand og mye av det så kan jeg anbefale La grande-Motte i Sør Frankrike rett utenfor Montpellier. De fleste nordmenn tenker Rivieraen som Cannes, Nice, egentlig alt mellom Marseille og Menton. Jeg har da funnet at området fra Montpellier og sørover mot / til spanskegrensen er helt fantastisk. Forskjellen ligger egentlig bare i at det er roligere, billigere og da færre rikinger enn på Rivieraen. Storkoser meg i dette området. 🤪👌🩷 Anonymkode: 72b21...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 13. mai 2023 #7 Del Skrevet 13. mai 2023 Bodrum i Tyrkia, kalles Europas Maldivene. Er der rike Tyrkere ferierer har jeg skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Del Skrevet 13. mai 2023 Plaka på Naxos. Anonymkode: 94f37...3ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 16. mai 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 9.39): Hva med Sardinia? Strendene der ser helt fantastiske ut. Og du ser ikke mange fulle briter som spyr og fester der for å si det sånn. Er ganske rolig der, og dyrt. Men fine strender og god mat i følge en venninne Jeg har ikke vært der selv. Jeg har vært mye i Frankrike og min favorittby er Marseille. Ja det er litt ghetto enkelt steder men i sentrum er det fint. Radisson Vieux Port er et superbra hotell, med basseng, room service og gåavstand til en fin sandstrand. Så det kan jeg anbefale 100 %! I Hellas så er det mye å velge i, en av de mest fancy øyene er vel Santorini. De har riktignok ikke så bra strender, men koselige landsbyer og luksushoteller i massevis. Og hva med Athen? Jeg har selv bestilt en tur dit i august og skal bo i Glyfada, som ligger på Athens riviera. Strendene ser bra ut, det går trikk inn til Athen som tar ca en halvtime så da kan man kombinere by og strand som man ønsker. Cannes og Antibes er flott og veldig fancy, men du risikerer å møte på naboen din der altså Jeg pleier være der når det er Cannes-festival men tok meg ikke råd i år. En haug med luksushoteller der og bra shopping! Jeg likte meg på Hotel Clarion Suites La Croisette tror jeg det heter. Ikke så ille priser der, men kommer helt an på budsjettet ditt. Hotel Martinez på La Croisette er en av de dyreste, der er det masse kjendiser og virkelig luksus. Anonymkode: 9c913...e76 Marseille skal definitivt prøves!! Veldig bra tips! Takk 😀 Endret 16. mai 2023 av totti_1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 16. mai 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 10.17): Hva synes du er "litt vanskelig" med dette? Det er veldig, veldig mange flotte strender i Italia, både på fastlandet og på Sardinia og Sicilia. Anonymkode: 555d2...0e3 Jeg bare bruker Google images og strendene ser popper ikke ut av skjermen etter min mening. Men jeg gjør dårlig research, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #11 Del Skrevet 17. mai 2023 totti_1 skrev (15 timer siden): Jeg bare bruker Google images og strendene ser popper ikke ut av skjermen etter min mening. Men jeg gjør dårlig research, takk! Da kan du blant annet google images fra disse. (Og det er mange, mange fler): CHIAIA DI LUNA, PONZA LA PELOSA, STINTINO SPIAGGIA DELL'ARCOMAGNO, SAN NICOLA ARCELLA CALA ROSSA, FAVIGNANA SPIAGGIA DEI CONIGLI, LAMPEDUSA MARASUSA, TROPEA BAIA DEI TURCHI, PUGLIA CALA MARIOLU, SARDEGNA CALA DEGLI INFRESCHI, CILENTO RISERVA DI VENDICARI, SICILIA SPIAGGIA DELLE DUE SORELLE, MARCHE BAGNI REGINA GIOVANNA, SORRENTO CALA TONNARELLA, SICILIA CALA GOLORITZÉ, SARDEGNA BAIA DELLE ZAGARE, PUGLIA PUNTA DEGLI INFRESCHI, CILENTO BAIA DEL SILENZIO, LIGURIA CALA DEL GESSO, TOSCANA SPIAGGIA DEL BOSCO PANTANO, BASILICATA SPIAGGIA DI FEGINA, LIGURIA Anonymkode: 555d2...0e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #12 Del Skrevet 17. mai 2023 totti_1 skrev (På 12.5.2023 den 23.26): Hva er en bra Syden-tur som ikke lukter klor, smaker spagetti Bolognese med bilde på menyen osv. Jeg er ikke rik heller, og har tidligere trives greit i Nice og Hellas. Men nå vil jeg ha hvit strand og god mat en annen plass. - Italia og strand synes jeg virker litt vanskelig - Har Franrkike noen bra badebyer langs Riveiraen? - Sør-spania virker bra, men er det mye Familie-preg? Maebella er fest? Aldri vært i "Syden" - Hellas er herlig, men må være et sted med ro og mak. Tips? Noe classy og hyggelig, men ikke for trangt med rike folk? San Sebastian i Spania. (Nord Spania). Valencia i Spania. Caiscais i Portugal rett utenfor Lisboa. Porto i Portugal. Palermo på Sicilia i Italia. Anonymkode: 2291c...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #13 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 9.39): Hva med Sardinia? Strendene der ser helt fantastiske ut. Og du ser ikke mange fulle briter som spyr og fester der for å si det sånn. Er ganske rolig der, og dyrt. Men fine strender og god mat i følge en venninne Jeg har ikke vært der selv. Jeg har vært mye i Frankrike og min favorittby er Marseille. Ja det er litt ghetto enkelt steder men i sentrum er det fint. Radisson Vieux Port er et superbra hotell, med basseng, room service og gåavstand til en fin sandstrand. Så det kan jeg anbefale 100 %! I Hellas så er det mye å velge i, en av de mest fancy øyene er vel Santorini. De har riktignok ikke så bra strender, men koselige landsbyer og luksushoteller i massevis. Og hva med Athen? Jeg har selv bestilt en tur dit i august og skal bo i Glyfada, som ligger på Athens riviera. Strendene ser bra ut, det går trikk inn til Athen som tar ca en halvtime så da kan man kombinere by og strand som man ønsker. Cannes og Antibes er flott og veldig fancy, men du risikerer å møte på naboen din der altså Jeg pleier være der når det er Cannes-festival men tok meg ikke råd i år. En haug med luksushoteller der og bra shopping! Jeg likte meg på Hotel Clarion Suites La Croisette tror jeg det heter. Ikke så ille priser der, men kommer helt an på budsjettet ditt. Hotel Martinez på La Croisette er en av de dyreste, der er det masse kjendiser og virkelig luksus. Anonymkode: 9c913...e76 Mye steinstrender i Sardinia, så god research er viktig hvis man vil ha en sandstrand der. Men nydelig plass!! Anbefaler å leie bil, da får man opplevd mye mer. Anonymkode: d81e7...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #14 Del Skrevet 17. mai 2023 Når det gjelder Marseille er jeg ikke helt sikker på om jeg er enig. For mye rotter, hundebæsj og generell bæsj etter min smak, og ikke stedet jeg ville dratt på badeferie. Men artig sted å besøke, evt på vei til en badeby. Anonymkode: d81e7...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #15 Del Skrevet 17. mai 2023 (Og «classy» er absolutt ikke ordet jeg ville brukt om Marseille 🤣🤣) Anonymkode: d81e7...7ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #16 Del Skrevet 17. mai 2023 Whitsunday Islands i Australia. Ikke så glad i Strand og sånn egentlig, men herregud det er det fint. Anonymkode: 75ba3...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 17. mai 2023 #17 Del Skrevet 17. mai 2023 Terracina er nært Roma med tog og har lang og fin strand uten pakketurister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLi Skrevet 17. mai 2023 #18 Del Skrevet 17. mai 2023 Slenger meg innpå her med Palma! Perfekt blanding av storby og strandferie 🎉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå