AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Alder er bare tall, og det å tidfeste alderen til en person kan ofte vera en utfordring. De aller fleste har vel ein slags forestilling / bilde inn i sitt eget hode om av hvordan ein person bør se ut i en viss alder. Noen eldes fort medan andre "holder seg godt vert det sagt "og her avhengi det mye av livsstil, og holdninger. Kroppfiksering, klesstil, fysisk aktivitet, røyking, m.m. er forhold som påvirker aldringsprossen. Er du menneskekjenner, og er god til å identifisere deg med andre andre personer, og tidfesting av alderen utifra samtale. Anonymkode: f76ba...9ee
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #2 Skrevet 12. mai 2023 Om jeg er god? Ut fra en kjapp språkanalyse fra det lille du skrev gjetter jeg din alder til 46. Så da vet du selv hvor god jeg er:-) Anonymkode: c8b70...9f7 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Nja det er begge deler det. Nå er jeg av det som kalles her inne av den eldre garde. Føler vel at jo eldre jeg blir desto bedre menneskekjenner. Men, de som er unge tar jeg ofte feil når det kommer til alder. Tror jeg etterhvert har mulighet til å lese mennesker bedre enn de yngre. Anonymkode: 0a624...cba
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om jeg er god? Ut fra en kjapp språkanalyse fra det lille du skrev gjetter jeg din alder til 46. Så da vet du selv hvor god jeg er:-) Anonymkode: c8b70...9f7 Det blei nok desv. fullstendig skivebom ! Anonymkode: f76ba...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det blei nok desv. fullstendig skivebom ! Anonymkode: f76ba...9ee Jeg tipper 72. Anonymkode: 2c5b8...5d3 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 Ja, jeg syns jeg er god på det. Om jeg faktisk er det, er noe helt annet. Anonymkode: 4e9a0...4a7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 Ut i fra samtale? Nei, kun om personen er stereotypisk for sin alder, men folk flest er ikke det. Noen er mer reflektert enn andre, noen kan referere til "eldre" popkultur fordi dem er opptatt av f.eks musikk/film/litteratur. Noen har en "gammel sjel" eller det motsatte en "ung sjel". Men kan ofte "tidfeste" alder basert på klesstil og frisyre. Kan ikke "tidfeste" din alder, men tipper at ditt hovedmål er nynorsk. Du bør heller skrive nynorsk enn å skrive dårlig bokmål. Anonymkode: e80ca...7cd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 Å gjette riktig alder på noen er da ikke å være en menneskekjenner. Anonymkode: c517a...c9b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 At alder bare er et tall er tøv. Selvsagt er vi preget av de årene vi har levd, både på godt og vondt. Anonymkode: 59caa...1df
MyMichelle Skrevet 13. mai 2023 #11 Skrevet 13. mai 2023 Jeg prøver ikke å gjette alderen på folk. Synes heller ikke det er å være en menneskekjenner.
MyMichelle Skrevet 13. mai 2023 #12 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, jeg syns jeg er god på det. Om jeg faktisk er det, er noe helt annet. Anonymkode: 4e9a0...4a7 Hvorfor synes du det?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #13 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Alder er bare tall, og det å tidfeste alderen til en person kan ofte vera en utfordring. De aller fleste har vel ein slags forestilling / bilde inn i sitt eget hode om av hvordan ein person bør se ut i en viss alder. Noen eldes fort medan andre "holder seg godt vert det sagt "og her avhengi det mye av livsstil, og holdninger. Kroppfiksering, klesstil, fysisk aktivitet, røyking, m.m. er forhold som påvirker aldringsprossen. Er du menneskekjenner, og er god til å identifisere deg med andre andre personer, og tidfesting av alderen utifra samtale. Anonymkode: f76ba...9ee Alle ser vel seg selv som gode menneskekjennere? Hvorfor ellers er folk så crazy etter å dømme. 😜 Anonymkode: 0372a...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå