AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Hva har dere som tilbehør til grillmaten 17.mai? Forbereder dere mest mulig dagen i forveien? Anonymkode: acea7...f1b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Skrevet 13. mai 2023 To varianter av potetsalat, en rømmebasert med urter, en med sitron og sennep. Grillede grønnsaker; løk, paprika, squas, aubergine, maiskolber. Tomat-mozarellasalat. Grønn salat. BBQ saus og rømmedressing. Både jeg og mannen er morgenfugler. Så tar unna forberedelser tidlig på morgenen. Potetsalatene står fint i kjøleskapet. Grønnsaker vaskes og kuttes, dekkes med plast. Dressingene lager vi gjerne kvelden før. De friske salatene lager vi rett før, det er raskt gjort. Anonymkode: 07bc5...15e 1
skreppamedleppa Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Potetsalat med rømme, urter, eple og vårløk, ostesaus med jalapeno, karamelisert løk, syltet rødløk, coleslaw, tomatsalsa, spicy chillidip, rømmedressing, salat, noen enkle grillspyd, fylte sopp og tomat Jeg lager det som har med dip og saus å gjøre kvelden før (for da er jeg mest motivert til å gjøre noe som helst) men mannen er den egentlige 'koken' hos oss, så han tar mesteparten på morningen (da det passer best for han). Så tar vi oss en tur til fjells og lager salat og slikt småtteri når vi kommer igjen fra tur
Maskinfører Skrevet 14. mai 2023 #5 Skrevet 14. mai 2023 Salat og potetsalat samt det andre som hører me
Kinder Skrevet 14. mai 2023 #6 Skrevet 14. mai 2023 Kremet potetsalat eller saltkokte poteter Brokkolisalat Caprese Vanlig salat Syltet rødløk Grilla grønnsaker (feks. tomat, sopp, hvitløk, aubergine, paprika) Hjemmelagd urtesmør og en saus eller dipp (ut fra hva slags kjøtt/fisk vi griller). Eksempler på sauser og dipper er soppsaus, tzatziki, hummus, bearnaise, rødvinssaus.
Badebuksa2.0 Skrevet 14. mai 2023 #7 Skrevet 14. mai 2023 000VF000 skrev (På 12.5.2023 den 21.53): Grilldress 👏
Badebuksa2.0 Skrevet 14. mai 2023 #8 Skrevet 14. mai 2023 Lomper, pølsebrød, hamburgerbrød, potetsalat, salat, bakt potet, grilla potet, grillspyd med grønnsaker, alt etter hva slags protein vi griller... 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Skrevet 14. mai 2023 Pommes frires, potetsalat, baguetter, maiskolber, salat, dressing. Anonymkode: 2a4dc...44c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Skrevet 14. mai 2023 Griller ikke på nasjonaldagen. Det har jeg resten av sommeren til. Anonymkode: cec61...f6a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Griller ikke på nasjonaldagen. Det har jeg resten av sommeren til. Anonymkode: cec61...f6a Og ellers er du opptatt med å skrive på graviditetsforumet at du ikke er gravid? 😜 Anonymkode: 07bc5...15e 2 3
Badebuksa2.0 Skrevet 15. mai 2023 #12 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Griller ikke på nasjonaldagen. Det har jeg resten av sommeren til. Anonymkode: cec61...f6a Hva spiser du på nasjonaldagen, som du ikke spiser ellers i året?
Arkana Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 Hjemmelaget potetsalat Caprese (tomat, mozzarella, rødløk, basilikum og vinaigrette) Kremet aspargesbønnesalat (koker aspargesbønner raskt og avkjøler, deler i to og blander med litt crème fraîche, hakket sjalottløk, gressløk, salt og pepper. Har på et fat og drysser over loffsmuler som er stekt i hvitløksmør) Grillede maiskolber, focaccia, aïoli, krydder/urte/hvitløkssmør, fetaostkrem. De tre salatene kan lages dagen før (jeg venter med hvitløkssmulene til rett før servering, samme med å ringle vinaigrette over capresen). Focacciadeigen røres sammen dagen før og kaldheves over natten, da trenger jeg bare slenge den i ovnen samme dag. Jeg synes det meste av brød er best nystekt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #14 Skrevet 15. mai 2023 Salat, kryddersmør, potetsalat, rømmedressing, maiskolber, bbq saus og potetbåter. Anonymkode: f0f5d...bc6
Banjo Skrevet 15. mai 2023 #15 Skrevet 15. mai 2023 Brokkolisalat er godt til all slags grillmat og kan lages dagen før. Hvis jeg skal ha grønn salat og ikke har tid til så mye kutting rett før den skal serveres pleier jeg å kutte de forskjellige ingrediensene og ha dem i poser hver for seg og blande rett før servering. Da holder det seg friskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå