Gå til innhold

Sønnen min (10) liker ikke kjæresten min eller barna hans. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tips, råd?

Anonymkode: 40b2e...518

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg ventet med å flytte sammen. Du kan ikke tvinge noen til å like noen.  Barnas behov går foran alt.

Anonymkode: 7d8ba...2e8

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare fortsett å omgås. Man trenger ikke like hverandre, men man må oppføre seg ordentlig.

Vær sammen i ulike konstellasjoner, noen ganger du, sønnen og kjæresten, andre ganger du alene med alle barna, noen ganger sønnen og kjæresten alene eller sammen med alle barna. La de få lov å ha det hyggelig sammen.

Anonymkode: 26f73...f62

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Da hadde jeg ventet med å flytte sammen. Du kan ikke tvinge noen til å like noen.  Barnas behov går foran alt.

Anonymkode: 7d8ba...2e8

Foran alt? Virkelig? Så foreldre teller null i alle sammenhenger?

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tips, råd?

Har han gode grunner til å ikke like dem? 

Eller er det noe annet som ligger bak. Litt mer info hadde gjort seg. 

Anonymkode: 3ffe4...05f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tja. Har vanskelig for å se situasjoner der jeg ville prioritert egne, egoistiske behov over barna.

Anonymkode: 7a26e...71d

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Gi ham tid og trygghet. Han er nok engstelig for slike store endringer.

Anonymkode: e5ffc...974

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja. Har vanskelig for å se situasjoner der jeg ville prioritert egne, egoistiske behov over barna.

Anonymkode: 7a26e...71d

Hva med egne nødvendige behov. Behov for nærhet og samhørighet er da ikke egoistiske 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde prioritert barnet mitt langt foran mine egne lyster. Når barna er voksne så kan man stille litt mer krav.

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet kommer SELVSAGT først. Du har satt barnet ditt i denne situasjonen, og tatt valgene som har ført dere hit. Jeg ville aldri inngått et samboerskap med noen mine barn ikke følte seg 100% komfortable med. Min mor og far skilte seg da jeg var 8 år gammel, og mamma bodde alene til jeg flyttet hjemmefra. Det er jeg fortsatt takknemlig for og vi har et svært godt forhold i dag. Far fikk ny kone som flyttet inn med to grusomme unger. Jeg orket aldri å være der over lengre tid, og i dag har vi bare høflig sporadisk kontakt. 

Anonymkode: 62935...360

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva med egne nødvendige behov. Behov for nærhet og samhørighet er da ikke egoistiske 

Når man presser barnet sitt til å bo med noen h*n ikke takler, jo, da er det kun fordi man selv vil ha en til å varme senga si. Da venter man med å flytte sammen til barnet har flyttet hjemmefra 

Anonymkode: f655a...308

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg ville aldri ha flyter sammen med noen barna mine ikke trives med. Det er dessuten svært stor sjanse for at et slikt forhold vil havarere. Det er i utgangspunktet vanskelig å tilpasse to familier. Dersom en eller flere ikke ønsker å bo sammen i tillegg, vil det være nær umulig.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Rart at ingen stiller de mest vesentlige spørsmålene.

1. Hvor lenge er det siden bruddet med far til barnet

2. Har barnet hatt andre "venner av mor" som han har måttet forholde seg til

3. Hvor lenge har barnet kjent den nye kjæresten din?

4. Har du og den nye kjæresten tenkt å flytte sammen, og har dere kommunisert det til barnet? 

Anonymkode: 6937d...388

• Liker 11
  • Nyttig 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvor lenge har dere vært kjærester? 

Har dere begge barna 100%?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men det er en mellomting mellom å ofre seg selv i alle sammenhenger og å tvinge barnet til å omgås eller til og med dele bolig med din kjæreste som han ikke kan fordra. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen sier du ikke skal få ha en kjæreste, vare at du kanskje ikke kan bo sammen med vedkommende før ungen din flytter ut. Ditt behov for jevnlig sex er mindre viktig enn barnets behov for å slippe å bo sammen med en man misliker. 

Anonymkode: c208c...405

• Liker 5
Skrevet

Kan dere ikke være kjærester uten å leke kjernefamilie?

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Er derfor jeg har avsmak for dine-mine-våre barn opplegget som mange har i dag.

Så slitsomt det må være. Hører om mange stemødre som er grusomme mot stebarna sine, blant annet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en merkelig greie når de som ikke engang evner å holde familien sammen snakker om å sette barna først. 

Det er så misforstått….. selv gadd han ikke å holde snoppen i buksa, helt basic greie for å ta vare på ekteskapet, familien……men nye dama må sitte i baksetet og 10 åringen fremme…. for barnas behov må komme først…

Kaste ut pappaen fordi han ikke er god nok til å tømme oppvaskmaskina…… som om barna heller vil ha en ryddig kjøkken benk, enn en pappa under samne tak…. men visst nok hevder mange av disse at de setter ungene først…. samme hvilke merkelige former dette gjør seg…. dreier seg som oftes om manglende grenser, 

Anonymkode: b3e19...3ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja det gjør de

Anonymkode: ebe7d...e2e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke foran alt. Det er mange tilfeller der de voksne kan ta avgjørelser som ikke er det barnet ønsker. Men når det gjelder de aller, aller mest inngripende avgjørelsene i barnas liv, bør avgjørelsen tas etter barnas og ikke de voksnes ønske.

Endret av Brunello
  • Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...