Gå til innhold

Tannbleking som fungerer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For noen år siden prøvde jeg med hjemmebleking som jeg kjøpte hos tannlegen. Det fungerte ikke. Hvordan får folk hvite tenner?

Anonymkode: 7e83d...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Elektrisk tannbørste av god kvalitet, tanntråd og slik "mellom tennene" børste hver kveld. Skinne (laget hos tannlege) med blekemiddel, to netter årlig etter sjekk og rens hos tannlege. 

Men tennene blir ikke hollywood-hvite av dette. Genetisk har de en gitt farge, så blekemiddel fjerner bare misfarging. 

Anonymkode: 8aa83...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sånn skinne med blekemiddel fra tannlegen jeg brukte, men det hjalp ikke 😔 Har misfarget tenner. Ellers bruker jeg tannbørste, tanntråd og fluorskyll. Var en tannlege som anbefalte meg vanlig over elektrisk. Jeg får ikke plass til mellombørste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags middel og prosent var det - og hvor lenge brukte du det? 

Jeg har bare prøvd Opalesence i 10 og 16%, funker for meg. Har ikke prøvd å bleke mye, bare misfarging fra kaffe osv. 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AprilLudgate said:

Hva slags middel og prosent var det - og hvor lenge brukte du det? 

Jeg har bare prøvd Opalesence i 10 og 16%, funker for meg. Har ikke prøvd å bleke mye, bare misfarging fra kaffe osv. 

Hvor får man tak i dette da? Trodde ikke så høy % selges i Norge

Anonymkode: caeaa...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor får man tak i dette da? Trodde ikke så høy % selges i Norge

Anonymkode: caeaa...b8f

Har du kanskje kjøpt i butikk/på nett? De inneholder niks og nada. (Edit: ser nå du skrev tannlege 🤷‍♀️)

Du må til tannlege, og ta en rutinesjekk først for å se at du ikke bleker på tenner med skade/hull.

Så må du kjøpe kit, skinne+sprøyter. På kampanje koster gjerne dette 2500 kr (ca 4000 til ordinær pris). 

Skinnene har du jo da, og så kan du innimellom kjøpe kun sprøyter som påfyll. De koster vel en 500 kr for pakke med 2 stk, som varer i ca 6-7 dager. 

Og ja, 10 og 16% er det de selger til hjemmebruk. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker Crest Whitestrips. Har ganske hvite tenner fra naturens side, men disse fungerer veldig godt! Brukt i mange år (bleker kanskje en gang i året eller sjeldnere), og har ikke fått noen skader i følge tannlegen min. Hatt flere venner som har bleket hos tannlegen, men fått liten til null effekt og brukt flere tusen...

Anonymkode: 46683...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 23.13):

Bruker Crest Whitestrips. Har ganske hvite tenner fra naturens side, men disse fungerer veldig godt! Brukt i mange år (bleker kanskje en gang i året eller sjeldnere), og har ikke fått noen skader i følge tannlegen min. Hatt flere venner som har bleket hos tannlegen, men fått liten til null effekt og brukt flere tusen...

Ja, jeg også. Kosta meg flere tusen 😐 Helt bortkasta. Husker ikke hva det het. 

Hvor får du tak i Crest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ProWhitening sine blekestrips, har gjort det i litt over ett år nå. Jeg hadde såpass gule tenner fra flere år med kaffedrikking, men disse har hjulpet meg kjempemye. De er ikke hollywood-stjerne hvite, men definitivt mye mye hvitere enn de var før 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får dere kjøpt disse i Norge? 

Anonymkode: 952ad...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 23.13):

Samme her, funker som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Monika Tgirl skrev (På 19.5.2023 den 19.56):

Samme her, funker som bare det!

Kjøper på internett? Hvilken nettbutikk?

Anonymkode: 88f55...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis bleking du kjøper fra tannlegen ikke fungerer, kommer i hvert fall ikke sånn jalla som crest til å fungere. Dette er noe du burde ta opp med tannlegen. Det er faktisk ikke alle som kan bleke tennene sine hvite. Det kommer helt an på dentin og emaljen din. Mange som har "perfekte hvite tenner" har fasetter av noe slag, ergo er det ikke tennene som er bleket.

Anonymkode: 24b2e...369

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...