Gå til innhold

Må tisse hver morgen ca kl 05.30

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det slår aldri feil, hver morgen må jeg opp på do. Det bare varierer litt i tid ift når jeg legger meg. Hjemme er en ting, men når jeg sover borte, ute i telt/hengekøye e.l funger det dårlig siden jeg da blir lys våken av det. Jeg drikker sjeldent senere enn kl 21, ofte ikke etter kl 20.

Jeg ønsker å vende kroppen min av denne idiotiske uvanen. Hvordan kan jeg gjøre det?

Anonymkode: 82319...ead

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det slår aldri feil, hver morgen må jeg opp på do. Det bare varierer litt i tid ift når jeg legger meg. Hjemme er en ting, men når jeg sover borte, ute i telt/hengekøye e.l funger det dårlig siden jeg da blir lys våken av det. Jeg drikker sjeldent senere enn kl 21, ofte ikke etter kl 20.

Jeg ønsker å vende kroppen min av denne idiotiske uvanen. Hvordan kan jeg gjøre det?

Prøve å ikke drikke etter f.eks kl 18? 

Anonymkode: b0b81...b08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis noe salt før du legger deg, det tørker ut.

Anonymkode: 26f78...56c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går du på do, FØR du legger deg? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn. Tisser alltid 3-4 ganger før jeg legger meg, det er alltid det siste jeg må gjøre før jeg lukker øynene. Prater gubben mer enn 3 setninger til meg, må jeg stå opp igjen på do🤣

våkner mellom 5 og 6 hver eneste natt. Veldig irriterende når vekkerklokka ringer 06.10.

Anonymkode: 8b490...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Munnteip? Jeg sluttet å tisse om natten når jeg begynte med det. Viste seg at jeg munnpustet store deler av natten, og derfor drakk mer og da måtte tisse. 

Anonymkode: 239f6...75e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (38 minutter siden):

Går du på do, FØR du legger deg? 😊

Ja det er det siste jeg gjør før jeg legger meg

Ts

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er på samme måte man endrer alle andre vaner. Du lar være å stå opp kl 05.30 for å tisse.

Litt uvant og ubehagelig de første par gangene, så vil blæren din bli større og kunne romme mer. 

Anonymkode: b0407...1f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ofte opp og tisse tre-fire ganger i løpet av en natt. Prøver å ikke irritere meg over det, for DA blir jeg i hvert fall lysvåken.

Anonymkode: 8f145...0d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er på samme måte man endrer alle andre vaner. Du lar være å stå opp kl 05.30 for å tisse.

Litt uvant og ubehagelig de første par gangene, så vil blæren din bli større og kunne romme mer. 

Anonymkode: b0407...1f1

Dette. Man må bare ignorere det. Om du så må ligge på telefonen i 1-2 timer. 

De fleste netter må du sikkert ikke skikkelig en gang, det er psykisk. 

Anonymkode: 06f8e...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Få større blære kan føre til skade. Blæren skal innholde ca 4 dl. Tisser du det er blæren perfekt. Så hadde sjekket innholdet i blæren på morgenen før jeg prøvde å strekke den for langt.

Drikk mindre på kveld er eneste vettuge løsning.

Anonymkode: 08b61...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner ofte om natta eller grytidlig morgen for å tisse. Da må jeg holde øynene lukket og prøve å holde på søvnen. Jeg har det mørkt på badet og tisser i mørket, så forter jeg meg å legge meg å sove igjen. 

Prøver å ikke tenke på noe eller bli sint, for da holder jeg det gående. 

Det er uansett viktig å drikke vann, så håper du drikker mye vann om morgenen og iløpet av dagen så du ikke blir dehydrert. 

Anonymkode: 7a2a9...dac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Få større blære kan føre til skade. Blæren skal innholde ca 4 dl. Tisser du det er blæren perfekt. Så hadde sjekket innholdet i blæren på morgenen før jeg prøvde å strekke den for langt.

Drikk mindre på kveld er eneste vettuge løsning.

Anonymkode: 08b61...7e9

Da er min blære stor. Jeg ble blærescannet til 750 ml en gang jeg var bevisstløs på sykehuset. 😛

Anonymkode: 23e34...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble operert for urinlekkasje for en tid tilbake.Det oppstod komplikasjoner etter operasjonen og jeg fikk oppfølging av en sykepleier med spesialfelt innenfor urinproblematikk. En av de tingene vi snakket om var at jeg under graviditet hadde lagt meg til en (u)vane og begynt å gå på do i 4-5 tida på natta. Hun ga meg følgende råd: ikke drikke etter klokka 20.00, og forsøk å ignorere behovet for å gå på do på natta. Ho mente det ville gå maks 2 uker før jeg hadde snudd trenden.

Jeg gjorde som jeg ble fortalt, og jeg går ikke på do lenger på natta🤩🤩🤩

Anonymkode: 6b7d6...b35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...