AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Del Skrevet 12. mai 2023 Idag var jeg hos gynekolog for å sjekke eggfollliklene i forkant av ivf forsøk. Under undersøkelsen ser gynekologen en stor follikkel på 24 mm, noen på 19, 18 og 17... jeg tenker da at jeg kanskje måtte sette eggløsningstest sprøyte ikveld og komme inn for egguttak på søndagsmorgen. Men neida, eggløsningssprøyten skal settes om hele 2 dager på søndagskveld og uttak på tirsdagsmorgen... vil ikke eggene bli overmodne innen den tid? Nå er jeg redd for at hele forsøker er ment til å ikke funke. Anonymkode: f3f9c...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 12. mai 2023 #2 Del Skrevet 12. mai 2023 (endret) De sa til meg at de var ferdigvokst når de var rundt 22/24mm og at de vokser ca 2mm i døgnet under stimuleringen. Når du setter ovirelle så vokser de ikke mer, sånn som jeg har forstått? I tillegg tar de hensyn til de mindre folliklene også og prøver å få med dem:) Stol på legene du! Jeg hadde én på 22 når jeg var på kontroll og den ba de meg bare om å glemme egentlig fordi alle de andre lå bak i utviklingen Endret 12. mai 2023 av sommerfugl154 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Del Skrevet 12. mai 2023 sommerfugl154 skrev (1 time siden): De sa til meg at de var ferdigvokst når de var rundt 22/24mm og at de vokser ca 2mm i døgnet under stimuleringen. Når du setter ovirelle så vokser de ikke mer, sånn som jeg har forstått? I tillegg tar de hensyn til de mindre folliklene også og prøver å få med dem:) Stol på legene du! Jeg hadde én på 22 når jeg var på kontroll og den ba de meg bare om å glemme egentlig fordi alle de andre lå bak i utviklingen Okei, ble det ett bra resultat på uttaket da? Fikk du noen på frys? Ble du gravid? Anonymkode: f3f9c...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 12. mai 2023 #4 Del Skrevet 12. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Okei, ble det ett bra resultat på uttaket da? Fikk du noen på frys? Ble du gravid? Anonymkode: f3f9c...341 Jeg er midt i det, så vet ikke utfallet enda! Men det ble 20 egg ut, 15 befruktet og i morgen får vi vite hvor mange som har overlevd til dag 5 🤭Og hvis de mener jeg ikke er overstimulert på ultralydkontrollen så har vi innsett i morgen 🤞🏻 Så jeg vil tro de har sett at du også har noen litt mindre follikler også, og prøver å få med dem! På min kontroll målte de 7 follikler på 16/17mm og tre små, så vi ble greit overrasket alle sammen når det ble hentet ut dobbelt så mange! så ikke mist trua❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg tror det er legene som vet dette best Anonymkode: 10500...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Del Skrevet 13. mai 2023 Det er så lenge siden at jeg husker ikke nøyaktige tider mer, men jeg husker at jeg syntes det var så lang tid mellom Ovitrelle og uttak sammenlignet med hva jeg hadde lest om. Jeg var redd eggene de skulle slippe for tidlig. Men legene vet hva de gjør De kan jo bomme, jeg kjenner noen som opplevde at eggene ikke var der mer da de kom til uttak. Men det er uvanlig. De går ut i fra hva de mener sannsynligvis blir mest ideellt mtp å få ut flest mulig gode egg. Anonymkode: e383c...4fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #7 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er så lenge siden at jeg husker ikke nøyaktige tider mer, men jeg husker at jeg syntes det var så lang tid mellom Ovitrelle og uttak sammenlignet med hva jeg hadde lest om. Jeg var redd eggene de skulle slippe for tidlig. Men legene vet hva de gjør De kan jo bomme, jeg kjenner noen som opplevde at eggene ikke var der mer da de kom til uttak. Men det er uvanlig. De går ut i fra hva de mener sannsynligvis blir mest ideellt mtp å få ut flest mulig gode egg. Anonymkode: e383c...4fa Ja jeg regner med dem fortsatt er der når jeg skal til uttak pga sprøytene jeg har tatt. Men det bekymrer meg at det er så mange dager til uttak fra dem egentlig var ferdigmodnet. Er redd det ikke er noen gode nok egg fordi dem er blitt overmoden Anonymkode: f3f9c...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. mai 2023 #8 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg har opplevd at klinikken ventet for lenge og at eggløsning hadde skjedd. De var helgestengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Del Skrevet 13. mai 2023 Neutral90 skrev (44 minutter siden): Jeg har opplevd at klinikken ventet for lenge og at eggløsning hadde skjedd. De var helgestengt. Det er både det jeg er redd for og at eggene blir gammel. Har stått på sprøyter i 14 dager nå 😵💫 Anonymkode: f3f9c...341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. mai 2023 #10 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er både det jeg er redd for og at eggene blir gammel. Har stått på sprøyter i 14 dager nå 😵💫 Anonymkode: f3f9c...341 Forstår deg godt! Vi er jo i legens hender og lite vi får gjort med... håper det likevel blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er både det jeg er redd for og at eggene blir gammel. Har stått på sprøyter i 14 dager nå 😵💫 Anonymkode: f3f9c...341 Jeg har også satt sprøyter i 14 dager, det er mye lenger enn 11 som det var første forsøk. Men jeg velger å bare stole på de, for noe annet får jeg ikke gjort. Hvis du har snakket med de om bekymringen din så har de dobbeltsjekket og da er du ganske sikker på at de ikke feilbehandler deg. 🤗 Vet hvordan det er når man først tenker at sykehuset gjør feil, jeg har selv blitt feilbehandlet før. Men nå har jeg blitt flink til å si min bekymring høyt og også ta en telefon når jeg blir usikker slik at jeg får roet ned tankekjøret. De vet (stort sett) hva de driver med. 😅 Når jeg spør de om det jeg lurer på så er det alltid en ny som ser på saken, det er det jeg mener med at ting blir dobbeltsjekket når du lufter dine tanker. 🤗 Ikke vær redd for å ta opp bekymringer og spørre dem, det er mitt tips! Anonymkode: 79739...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Del Skrevet 13. mai 2023 On 5/12/2023 at 8:33 PM, AnonymBruker said: Idag var jeg hos gynekolog for å sjekke eggfollliklene i forkant av ivf forsøk. Under undersøkelsen ser gynekologen en stor follikkel på 24 mm, noen på 19, 18 og 17... jeg tenker da at jeg kanskje måtte sette eggløsningstest sprøyte ikveld og komme inn for egguttak på søndagsmorgen. Men neida, eggløsningssprøyten skal settes om hele 2 dager på søndagskveld og uttak på tirsdagsmorgen... vil ikke eggene bli overmodne innen den tid? Nå er jeg redd for at hele forsøker er ment til å ikke funke. Anonymkode: f3f9c...341 Jeg tror du ligger ganske etter skjema da. Med unntak av den på 24. Vi har fått beskjed hver gang om at ideelt er 24mm så du vil jo da kunne legge på ca 4mm til du skal sette el. sprøyta. hos meg har det ofte vært flere små som har kommet med ila de siste dagene så kanskje det de også ser? Jeg hadde stolt på legene. De vet hva de gjør. Lykke til!! Anonymkode: 6662f...c65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå