AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #21 Del Skrevet 13. mai 2023 Anonymus Notarius skrev (13 timer siden): Brukte stringtruser en periode som tenåring på begynnelsen av 2000-tallet, har aldri brukt det som voksen. Synes det er ubehagelig, og det er vel også ganske uhygienisk. Sånn motemessig er det vel også veldig 2002? Samme her! Her går det i boksershorts for damer fra Cubus. De får jeg ikke trusekant av. Anonymkode: 1bb93...b85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #22 Del Skrevet 13. mai 2023 K30 her, jeg bruker string og har gjort det siden ungdomskolen Anonymkode: 6d762...608 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #23 Del Skrevet 13. mai 2023 Vil bare påpeke at for de som synes stringtruser er ubehagelig, så finnes det faktisk stringtruser som er så behagelige at du nesten ikke merker at de er på. Jeg var også av den oppfatning at det er noe av det mest ubehageligste som finnes, før jeg fant noen skikkelig komfortable. HM har noen skikkelig gode. De har en blondekant rundt livet og mykt bomullsstoff ellers. Så det gjelder å finne riktig type. Anonymkode: cfaa9...7f9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushiii Skrevet 13. mai 2023 #24 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg er i 30-årene og har brukt styring siden jeg var 13 år. Bruker det kun fordi jeg synes det er mest behagelig under bukser. De som synes at stringtruse er ubehagelig må gå opp en størrelse! Det er ikke meningen at den skal være sykt stram. Dere som sier at det er uhygenisk: Tørker dere dere ikke skikkelig?! Jeg har aldri hatt soppinfeksjon. Har hatt urinveisinfeksjon én gang da jeg var gravid. Ser virkelig ikke problemet, det er ikke mer skitten med stringtruse enn annen type truse, da gjør man noe feil! 😊 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #25 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg synes stringtruser er veldig ubehagelige og litt ekle og uhygieniske. Har aldri brukt det fast og trodde det var mest populært på 90- og begynnelsen av 2000-tallet. Bruker kun truser i hipster og tai modell. Anonymkode: b2845...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #26 Del Skrevet 13. mai 2023 Hareena skrev (4 timer siden): Det er fordi det kommer bakterier fra endetarmen på strengen og strengen kan komme i kontakt med urinrørsåpningen som igjen kan føre til urinveisinfeksjon. Ellers dekker jo truser mer av underlivet og baken, slik at underdelsplaggene ikke trenger å vaskes så ofte. Hvis string hadde vært det vanligste ville utvalget i undertøysavdelingene/butikkene gjenspeilet det. Det selges undertøy over disk fremdeles. Om du får UVI (noe jeg aldri har hatt, tross 25 år med string/cheeky) som følge av feil trusebruk så tror jeg du må vaske deg bedre, og kjøpe riktig størrelse slik at trusa ligger på plass. Og ikke minst - om du trenger store/tykke truser for å unngå at det lukter drit av buksene dine så tror jeg tilsvarende det er underlivshygienen som er problemet. Ikke trusevalget. Anonymkode: 8b4dd...174 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 13. mai 2023 #27 Del Skrevet 13. mai 2023 Nei. Det er ikke vanligst å bruke string. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #28 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg bruker det som er behagelig å gå i, for meg så er dette string. K45 Anonymkode: 54f71...21d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #29 Del Skrevet 13. mai 2023 Etter to runder med soppinfeksjon da jeg var 16-17 år, så droppet jeg stringtruse for godt. Etter det så ble det hipster og jeg har aldri sett meg tilbake side, før nå.. For jeg kjøpte meg faktisk en 3-pakk stringtruser forrige uke, første gang på 10 år. Noe sexy til soverommet må man ha.. men den blir ikke værende på lenge for å si det slik. Det er bare til spesielle anledninger for å si det slik. Vil aldri gå tilbake til stringtruser til hverdags. Anonymkode: c773c...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 13. mai 2023 #30 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om du får UVI (noe jeg aldri har hatt, tross 25 år med string/cheeky) som følge av feil trusebruk så tror jeg du må vaske deg bedre, og kjøpe riktig størrelse slik at trusa ligger på plass. Og ikke minst - om du trenger store/tykke truser for å unngå at det lukter drit av buksene dine så tror jeg tilsvarende det er underlivshygienen som er problemet. Ikke trusevalget. Anonymkode: 8b4dd...174 Nå bruker ikke jeg string lenger, men når jeg svarer på hvorfor noen her mener de er uhygieniske, så kan jeg i tillegg sitere: - Bakterier kan vandre langs kanten på trusen, fra endetarmen til skjeden og urinrøret. Dette øker risikoen for både infeksjon i underlivet og urinveisinfeksjon, sier allmennlege Michael Lissner hos Helsedoktoren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #31 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Om du får UVI (noe jeg aldri har hatt, tross 25 år med string/cheeky) som følge av feil trusebruk så tror jeg du må vaske deg bedre, og kjøpe riktig størrelse slik at trusa ligger på plass. Og ikke minst - om du trenger store/tykke truser for å unngå at det lukter drit av buksene dine så tror jeg tilsvarende det er underlivshygienen som er problemet. Ikke trusevalget. Anonymkode: 8b4dd...174 Jeg fikk beskjed fra gynekologen da jeg slet med tilbakevennende soppinfeksjon og problemer om å droppe stringtrusen. Har ikke hatt en eneste soppinfeksjon siden. Hygienerutinene er de samme, skifter undertøy like ofte nå som da. De fleste leger og gynekologer er nok samstemte når det kommer til stringtruser og underlivshygiene. Anonymkode: c773c...4f5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #32 Del Skrevet 13. mai 2023 Hareena skrev (6 minutter siden): Nå bruker ikke jeg string lenger, men når jeg svarer på hvorfor noen her mener de er uhygieniske, så kan jeg i tillegg sitere: - Bakterier kan vandre langs kanten på trusen, fra endetarmen til skjeden og urinrøret. Dette øker risikoen for både infeksjon i underlivet og urinveisinfeksjon, sier allmennlege Michael Lissner hos Helsedoktoren. Om de vandrer "langs kanten av trusen" kan de jo gjøre det på vanlige truser også? Anonymkode: 8b4dd...174 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #33 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk beskjed fra gynekologen da jeg slet med tilbakevennende soppinfeksjon og problemer om å droppe stringtrusen. Har ikke hatt en eneste soppinfeksjon siden. Hygienerutinene er de samme, skifter undertøy like ofte nå som da. De fleste leger og gynekologer er nok samstemte når det kommer til stringtruser og underlivshygiene. Anonymkode: c773c...4f5 Og jeg har aldri hatt verken soppinfeksjon eller UVI... Så er neppe trusebruk alene som er skyld i slikt. Anonymkode: 8b4dd...174 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #34 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg har aldri hatt verken soppinfeksjon eller UVI... Så er neppe trusebruk alene som er skyld i slikt. Anonymkode: 8b4dd...174 Og jeg har røyket i 20 år, men har ikke hatt lungekreft så da kan sigaretter neppe ha skyld i at folk får lungekreft. 🙆♀️ Anonymkode: c773c...4f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #35 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og jeg har røyket i 20 år, men har ikke hatt lungekreft så da kan sigaretter neppe ha skyld i at folk får lungekreft. 🙆♀️ Anonymkode: c773c...4f5 Oi. Jeg visste ikke at jeg plutselig kunne utvikle dødelig UVI 40 år gammel fordi jeg har brukt stringtruser gjennom 25 år. Får vel slutte da. 😜🤣 Anonymkode: 8b4dd...174 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #36 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oi. Jeg visste ikke at jeg plutselig kunne utvikle dødelig UVI 40 år gammel fordi jeg har brukt stringtruser gjennom 25 år. Får vel slutte da. 😜🤣 Anonymkode: 8b4dd...174 Er du seriøst 40 år og ikke vet at man faktisk kan dø av komplikasjoner grunnet UVI? Har du aldri hørt om for eksempel nyrebekkenbetennelse og sepsis? Ingen som ber deg om å slutte med noe som helst. Men å sitte her å påstå at dårlig hygiene ene og alene har skyld i at folk får soppinfeksjon og UVI av stringtruser, det blir for dumt. Dette er noe fagfolk er enige om og om du ikke har fått med deg det, så har du levd under en stein. Det er mye i livet som er farlig, du velger helt selv hva du velger å gjøre i ditt liv og hvilke risikoer du ønsker å ta i livet. Men fakta er, stringtruser er uhygieniske og de kan føre til både soppinfeksjon og UVI om du er uheldig. UVI kan spre seg til nyrene og blodet (sepsis) og det kan du dø av. Det er elementær kunnskap som de fleste voksne mennesker vet. Trodde jeg frem til i dag i alle fall, nå har jeg lært at ikke alle vet det. Anonymkode: c773c...4f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #37 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du seriøst 40 år og ikke vet at man faktisk kan dø av komplikasjoner grunnet UVI? Har du aldri hørt om for eksempel nyrebekkenbetennelse og sepsis? Ingen som ber deg om å slutte med noe som helst. Men å sitte her å påstå at dårlig hygiene ene og alene har skyld i at folk får soppinfeksjon og UVI av stringtruser, det blir for dumt. Dette er noe fagfolk er enige om og om du ikke har fått med deg det, så har du levd under en stein. Det er mye i livet som er farlig, du velger helt selv hva du velger å gjøre i ditt liv og hvilke risikoer du ønsker å ta i livet. Men fakta er, stringtruser er uhygieniske og de kan føre til både soppinfeksjon og UVI om du er uheldig. UVI kan spre seg til nyrene og blodet (sepsis) og det kan du dø av. Det er elementær kunnskap som de fleste voksne mennesker vet. Trodde jeg frem til i dag i alle fall, nå har jeg lært at ikke alle vet det. Anonymkode: c773c...4f5 Du fremstår litt hysterisk i forhold til dette. Det er litt merkelig å påstå at man bør bruke større truser for å slippe "drit lukt av buksene". Anonymkode: 8b4dd...174 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #38 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg har for mye utflod til å bruke det Dessuten synes jeg det er ukomfortabelt K30 Anonymkode: fa2a4...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #39 Del Skrevet 13. mai 2023 Hareena skrev (6 timer siden): Det er fordi det kommer bakterier fra endetarmen på strengen og strengen kan komme i kontakt med urinrørsåpningen som igjen kan føre til urinveisinfeksjon. Ellers dekker jo truser mer av underlivet og baken, slik at underdelsplaggene ikke trenger å vaskes så ofte. Hvis string hadde vært det vanligste ville utvalget i undertøysavdelingene/butikkene gjenspeilet det. Det selges undertøy over disk fremdeles. Det er nok minst like mye string i undertøysbutikkene som andre typer. Utvalget har blitt stadig bedre de siste årene. Det brukes mindre tykke sømmer slik at stringtrusene i dag er både mer behagelige og usynlige. Anonymkode: d56cf...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #40 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du fremstår litt hysterisk i forhold til dette. Det er litt merkelig å påstå at man bør bruke større truser for å slippe "drit lukt av buksene". Anonymkode: 8b4dd...174 Hysterisk? Jeg bare gjengir ren fakta. Siste nevnte har jeg aldri sagt og det er ikke noe jeg mener. Du burde kanskje sjekke abkoder og brukernavn om hvem som har sagt hva. Anonymkode: c773c...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå