Gå til innhold

Hvor engasjert er du i tante/onkel barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du en engasjert tante eller onkel? 
Spør da jeg har et søsken som ikke er særlig engasjert i niesen og nevøen sin. Forventer ikke masse barnevakt og sånt men de har liksom ikke særlig forhold enn mitt andre søsken

Anonymkode: 0b899...4df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

0. Dessverre.

Anonymkode: 3f151...8a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

150% gal etter mine tantebarn🤗.

Anonymkode: 8e8e3...01d

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor du legger lista for uengasjert. Noen nieser/nevøer ser jeg xa annet hvert år. Sender julegaver. De er ikke en del av vår hverdag, men håper jo de har det bra.

Vi har ingen tradisjon med å invitere familie til barnas bursdag, heller ikke familiejul. Men ser jo nieser og nevøer som bor i nærheten nesten hver måned. Er interessert i hva de holder på med, framtidsplaner osv. 

Anonymkode: 955bb...b0a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke engasjert. Jeg bor ikke på samme sted som noen av de 10 stk jeg har og har ikke møtt noen av de på snart 2 år. De har heller ikke tatt kontakt selv, verken barna eller foreldrene.

Anonymkode: a7b3d...fb8

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngst i min søskenflokk og var supertante for mine tantebarn. Passet de hele tiden! Jeg var ung og barnløs da da var små. Da jeg fikk barn viste det seg at mine søsken var for opptatt med egne liv til å gidde å bry seg om mine barn. Litt sårt, men jeg sitter jo igjen med et godt forhold til tantebarna mine. 

tror det ofte er slik for den yngste. 

Anonymkode: f93ad...e8a

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig engasjert da de var små, passet så ofte jeg fikk lov. 

Men da de begynte på aktiviteter, særlig når de ble to, er foreldrene generelt stressa. Jeg inviterer de med på ting, tar initiativ, men det passer ikke. Eller de sier "greit", men så har de glemt en avtale, og må avlyse. Ingen takk, virker nesten som stress for foreldrene når jeg først har dem. Aldri noe initiativ andre veien. Fikser gaver, bursdag og jul, det blir hevet i en haug uten takk. 

Så har gitt opp. Og da blir man beskyldt for å ikke være engasjert. 

Anonymkode: d1c1c...d08

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hvor du legger lista for uengasjert. Noen nieser/nevøer ser jeg xa annet hvert år. Sender julegaver. De er ikke en del av vår hverdag, men håper jo de har det bra.

Vi har ingen tradisjon med å invitere familie til barnas bursdag, heller ikke familiejul. Men ser jo nieser og nevøer som bor i nærheten nesten hver måned. Er interessert i hva de holder på med, framtidsplaner osv. 

Anonymkode: 955bb...b0a

Hun sender gaver, ikke alltid med i bursdag. Vi inviterer alltid i barnebursdag, men skjønner at ikke alltid har tid. Men hun spør aldri om barna ellers. Om det går bra og om det har skjedd noe nytt. Ses ikke så ofte heller. Men min andre søster er mye mer engasjert og snakker faktisk med barna når vi møtes

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne hatt ekte tantebarn, men det har jeg altså ikke. De jeg er inngiftet tante til har jeg aldri hatt et særlig tett forhold til, og det er greit.

Anonymkode: b93c7...2a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var veldig engasjert da de var små, passet så ofte jeg fikk lov. 

Men da de begynte på aktiviteter, særlig når de ble to, er foreldrene generelt stressa. Jeg inviterer de med på ting, tar initiativ, men det passer ikke. Eller de sier "greit", men så har de glemt en avtale, og må avlyse. Ingen takk, virker nesten som stress for foreldrene når jeg først har dem. Aldri noe initiativ andre veien. Fikser gaver, bursdag og jul, det blir hevet i en haug uten takk. 

Så har gitt opp. Og da blir man beskyldt for å ikke være engasjert. 

Anonymkode: d1c1c...d08

Det er jo ikke greit, du har jo faktisk vist initiativ og vært en tante/onkel for barna.

Min ene søster elsker å være med barna og passe de når hun har mulighet. Men hun andre snakker ikke til de en gang. Viser ingen interesse og skulle tro de nesten var usynlige

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tantebarn i alderen 22-7 år. Jeg har et vesentlig tettere bånd med de eldste sammenlignet med de yngste. Jeg har alltid bodd langt unna de, men var mye mer hjemme da jeg var ung (student), enn det jeg er nå. Derfor var jeg også vesentlig mer engasjert i de eldste. Det er synd, men slik blir det. Men mine søsken er flinke til å legge til rette for at jeg skal ha et godt forhold til de alle.

Anonymkode: be771...977

• Hjerte 1
Skrevet

Passet dem en del da det var yngre. Nå, når de er ungdommer, så er det mer sporadisk kontakt. De får fine jule- og bursdagsgaver, jeg inviterer de med på kino og slikt av og til, og jeg sparer en hel del i fond for dem. Og jeg har hatt dem med på ferier, senest sist sommer.

De har andre barnløse tanter også, som de har mer kontakt med i hverdagen fordi de bor nærmere, så disse tanteungene lider nok ingen nød :) De har alltid noen å ty til om de skulle trenge det. Og jeg er veldig glad i dem og ville gjort hva som helst for dem.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så mye. Man får på en måte kvoten litt fyllt med tre barn selv. Vi har naturlig nok mest kontakt med de nieser og nevøer som barna går best overens med. Det er 12 nieser og nevøer. 

Anonymkode: 12f51...747

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er du en engasjert tante eller onkel? 
Spør da jeg har et søsken som ikke er særlig engasjert i niesen og nevøen sin. Forventer ikke masse barnevakt og sånt men de har liksom ikke særlig forhold enn mitt andre søsken

Som tante til 10 barn (med egne barn nå) kan jeg si at man også må stille seg det omvendte spørsmålet:

Er jeg engasjert i livet til mine søsken med eller uten barn? 

Jeg satt masse barnevakt og engasjerte meg i ungene til mine eldre søsken. Når jeg fikk barn selv er interessen tilbake lik null. Før jeg fikk barn var og forsåvidt interessen lik null, bortsett fra mine barnevakttjenester.

Anonymkode: cc692...b3e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Søstera mi som ikke er engasjert liker ikke barn, vil ikke ha. Hun som er engasjert har ikke barn, men hun og kjæresten ønsker det ettervært når de er klare for det. 
Forventer som sagt ikke barnevakt fra hun, MEN SE BARNA DA!!

AnonymBruker
Skrevet

Har bare to tantebarn og ett søsken selv, og det første barnet anså jeg omtrent som mitt eget og har et veldig nært forhold til. Selv har jeg to barn selv. Men etter årevis med at det kun er jeg som stiller opp og bryr meg, samt at jeg ble alvorlig syk, så har jeg trekt meg mye mer tilbake etter tantebarn nr to ble født. Noe jeg synes er trist, fordi jeg skulle ønske jeg kunne hatt et like godt forhold til dem begge to. Kunne aldri sett for meg å ikke ha noe forhold til tantebarna mine, forstår meg ikke på folk som oppfører seg sånn.. 

Anonymkode: 398c2...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er superengasjert og har bærtur barnevakt 1-2 helger sid3n de yngst3 ble født.  Fa jeg selv fikk barn innså jeg at det ikk3 var gjensidig engasjement. Søsteren min kunne ikke brydd seg mindre om mine barn. Trist.

Anonymkode: 6d84f...c59

AnonymBruker
Skrevet

De er for meg som om jeg har to ekstra barn. Vi tar dem med på ting vi finner på, de kommer på overnatting, vi planlegger ting sammen med hele familien, henter i barnehage og skole for å være sammen, sitter barnevakt. Møter dem 2-3 ganger i uka stort sett. Elsker dem like mye som mine egne barn :) Og vi får samme tilbake fra være barns tante og onkel, som jeg setter enormt pris på. 

Anonymkode: 39085...dea

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker henne! ❤️ Bor dessverre så langt unna at jeg ikke får besøkt henne og søsteren min så ofte, og det er en sorg. :( Prøver å være til stede på de måtene jeg kan. Selv er jeg frivillig barnfri, men veldig glad i barn generelt 😊

Anonymkode: c9cff...ea0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mine 3 før min eldre søster fikk barn, hun var litt til stede for den første.. Ellers uhyre lite. Aldri barnevakt der feks. 

Hun har nå fått 1 barn som er 1år yngre enn minstemann her. Prøver å involvere meg så mye jeg kan. Også fordi jeg ønsker dem ett godt søskenbarnforhold. 

Anonymkode: cdec7...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...