Gå til innhold

På vei til å bli utbrent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

I det siste har det vært sinnsykt mye å gjøre på skolen, og jeg kjenner nå at jeg ikke klarer å slappe av. Å sette seg ned å se en serie mens jeg koser med katten funker feks ikke, jeg ender opp med å starte å scrolle på mobilen med en gang.  Eneste tiden jeg har pause fra mitt eget hode er på tur med hunden og på hundetrening.

Jeg er introvert så det å være på skolen tapper meg nok mer for krefter enn det gjør for en del andre. På vei hjem fra skolen i går kjentes det nesten ut som jeg kunne sovnet stående, men jeg fikk selvfølgelig ikke sove når jeg kom hjem. 

Jeg har slitt med konsentrasjonen de siste månedene, men har jeg egentlig trodd har vært fordi jeg hade covid i februar 2022, og jeg slet med konsentrasjon og hjernekapasitet etter det. 

Nå kjennes jeg bare helt tom. Stuptrøtt, men får ikke sove (sover om natta da), og klarer ikke å faktisk slappe av. Griner av ingenting. Og jeg skal liksom holde ut en eksamensperiode på en måned til, etter en heftig vurderingsperiode som allerede er gjennomført. Samtidig som det er skriftlige eksamener skal undervisningen gå som vanlig, pga muntlig eksamen. Nå handler ting bare om å holde ut og gjennomføre på et vis.

Tror dere jeg er på vei til å bli utbrent? Er er styr å dra til lege siden jeg ikke har fastlege, så vil høre her før jeg evt bestiller time hos vikarlege. 

Anonymkode: 1b143...5ca

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik i perioder. Denne våren har vært verst. Nå er jeg sykemeldt pga utbrenthet. Men hos meg er det mange faktorer som spiller inn. Jeg er i begynnelsen av overgangsalderen, hormonene er på blåtur, sliter med allergier og er veldig trøtt av det. Sliter også med blodtrykket og stoffskifte. Hadde covid før jul og en ny influensa rett etterpå og gått og hanglet siden da. Stadig endringer på arbeidsplassen som har vært veldig utmattende samt nylig hatt en operasjon som også har slått meg ut.

Men har kjent på en slags utmattelse fra jeg gikk på videregående (spesielt på vårparten). Jeg blir som regel bedre når Juni vises på kalenderen og i August / September og utover høsten så er jeg på topp igjen 

Jeg ville tatt meg en tur til legen hadde jeg vært deg. Sjekk ut vitaminer og mineraler (spesielt d-vitaminer). 
Også be legen sjekke ut stoffskiftet, hormonene, allergier osv

Sønnen min på 19 som så og si aldri har vært noe syke, er nå på tredje runde på antibiotika kur bare nå i vinter (han hadde også covid før jul, og alle andre forskjølse, halsbetennelse og virus har kommet på rekke og rad nå). 

Anonymkode: ff00d...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...