Gå til innhold

Er det greit med joggebukse på 17 mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt en diskusjon, mannen min og jeg, om det er greit å ikke pynte seg på 17 mai. Han mener det er innenfor å bruke joggebukse, og har gitt vår eldste sønn på 16 klarsignal for det. Hva tenker dere?

Anonymkode: efd41...edb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt hvis han er ute av døra før kl 18.

Anonymkode: e5f77...778

• Liker 17
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Han er 16… bestemmer straks alt selv. Lett for meg å si siden min 16 åring skal gå i bunad, men det er ikke en diskusjon jeg hadde giddet ha med henne. Oppfør deg ordentlig og kle på deg hva du vil, er ikke jeg som skal gå sånn. Man kan jo si man synes det er sært når han har pen klær, men påkledning synes jeg en ung mann bestemmer selv😊

Anonymkode: 4c7a5...3fb

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig. Ok bare om du skal være inne/i egen hage hele dagen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han bare skal være hjemme, er joggebukse ok. Ikke ute blant folk på 17. Mai.

Anonymkode: 709e5...7c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er dress code i byene 17. mai. Han kommer til å bli anmodet om å forlate bykjernen.

Anonymkode: 30a2c...f7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er dress code i byene 17. mai. Han kommer til å bli anmodet om å forlate bykjernen.

Det er da bare tull, men det vil se noe spesielt ut. 

Anonymkode: 74763...8fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja jøss 🤣

Anonymkode: a3054...f85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man vil se ut som en slask, så er det fullt lovlig 

Anonymkode: eab0d...835

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde vi fått alle barna på 15, 18 og 20 åringen til å ville feire 17 mai med oss, så hadde jeg overhodet ikke brydd meg om hvordan de var kledd! 😂😂😂

Betyr nada! 

Endret av Snabeltann
  • Liker 3
Skrevet

Skulle til å si hardt nei, men så kom jeg på at jeg selv skal gå i bukse på 17. mai. Og at den typen bukse nok av enkelte vil defineres som joggebukse (lang, sort, sleng og stretchmateriale).

Men sånn klassisk joggebukse med vrangbord nederst, gråmelert og gjerne med knær synes jeg er uaktuell på 17.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig ugreit ute blant folk på 17. mai. Dersom man bare  er hjemme selvsagt greit. 

Anonymkode: cdd3c...f6b

• Liker 1
Gjest Belinda B
Skrevet

Joggebukse hjemme/ute i hagen: OK. Joggebukse i byen/ute med venner: NEI.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det?

Og hva er dresskoden?

AnonymBruker
Skrevet

Nei og atter nei. Her kom moren og stefaren til bonusbarna mine i hullete grå joggebukse, møkkete teskjorte, slitte joggesko og mer trenger jeg ikke å forklare 🙄 De er friske og raske mennesker, men ser ut som slasker.  

Det er en gang i året man feirer 17 mai og da kan man gjøre en innsats 🇧🇻

Anonymkode: 040df...736

• Liker 5
Skrevet

På 17 mai skal en pynte seg så enkelt er det. Det har med normal skikk og bruk faktisk. Kun hvis en er syk eller kun hjemme en kan droppe å pynte seg synes jeg.

Det gjelder både voksen og ungdom.

• Liker 4
Skrevet

Syns det er respektløst å gå rundt med joggebukse 17.mai. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er 16… bestemmer straks alt selv. Lett for meg å si siden min 16 åring skal gå i bunad, men det er ikke en diskusjon jeg hadde giddet ha med henne. Oppfør deg ordentlig og kle på deg hva du vil, er ikke jeg som skal gå sånn. Man kan jo si man synes det er sært når han har pen klær, men påkledning synes jeg en ung mann bestemmer selv😊

Anonymkode: 4c7a5...3fb

Han hadde ikke fått vært med ut hvis ikke han var noe pyntet så enkelt er det. Dere bestemmer ennå over han siden han er under 18.

Anonymkode: 0df7f...221

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei og atter nei. Her kom moren og stefaren til bonusbarna mine i hullete grå joggebukse, møkkete teskjorte, slitte joggesko og mer trenger jeg ikke å forklare 🙄 De er friske og raske mennesker, men ser ut som slasker.  

Det er en gang i året man feirer 17 mai og da kan man gjøre en innsats 🇧🇻

Det høres ut som antrekket mitt en nyttårsaften jeg var innlagt med datteren min på sykehuset. På 17 mai bør en kunne forvente at folk kler seg pent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det høres ut som antrekket mitt en nyttårsaften jeg var innlagt med datteren min på sykehuset. På 17 mai bør en kunne forvente at folk kler seg pent.

Det skjer desverre ikke her. Så ungene kommer altid til oss dagen før så de kan få hjelp til å pynte seg. Synd at voksne ikke kan være gode eksempler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...