AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Når man har barn på ungdomsskolen. Og ellers i livet?🙈 Har så lyst til å slette både Facebook og Messenger fra mobilen. Så kan folk kontakte meg på meldinger om det er noe viktig. Har de nærmeste på Telegram også. Nummeret mitt kommer opp om man søker på meg. Anonymkode: 7fc8f...dbe
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Mange organisasjoner og lag og idrettsforeninger legger ut all informasjon på Facebook gruppene sine. Du vil gå glipp av mye info om du ikke har Facebook, du vil ikke få NOE info uten. Dette iflg en venninne av meg med tre barn som alle har gått på diverse fritidsaktiviteter i alle år. Anonymkode: f134a...35e 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 Bryr folk seg om hvor mange venner mann har, eller driter de fleste i det? Om man har 500 venner, tenker folk da at man har en vennekrets med 500 man har jevn kontakt med? Og hvis man har mindre enn 70, tenker folk man er asosial eller har noe «asosial-syndrom-aktig» satt på spissen? 😅 Anonymkode: 756f6...631
Mann1977 Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 I alle sammenhenger jeg/vi er med i har vi gått over til spond som er mye bedre egnet og gratis. Om ikke det går, kan en ha en "hemmelig" FB profil og stenge alt av venne forespørseler etc. Kan bruke et ganske anonmt kallenavn om nødvendig. 1 2
Mann1977 Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bryr folk seg om hvor mange venner mann har, eller driter de fleste i det? Om man har 500 venner, tenker folk da at man har en vennekrets med 500 man har jevn kontakt med? Og hvis man har mindre enn 70, tenker folk man er asosial eller har noe «asosial-syndrom-aktig» satt på spissen? 😅 Anonymkode: 756f6...631 Ingen bryr seg. FB venn er ikke nødvendigvis ekte venner. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 Facebook er dessverre et nødvendig one du må ha fordi man bruker det som primær kontaktkanal som f.eks på skole, lag osv.. Men ingen skal kunne kreve at du har masse informasjon om deg der. Selv står det ingenting om meg på min facebookprofil, bruker et psydonym, er registrert med to venner og medlem av noen få grupper. Sjekker facebook 1 gang i kvartalet. For ti år siden når facebook var på toppen var folk helt besatt og forstod seg ikke på hvorfor jeg skulle være inkognito på sosiale medier. Nå angrer de aller fleste på alt rart de har lagt ut, og frykter all informasjon Meta har om de.. Anonymkode: 86b68...e1d 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Skrevet 12. mai 2023 Man må ikke. Mannen har ikke. Men han låner min telefon/facebook minst en gang i uka. Per nå er jeg påmeldt hans klassereunion, gruppa for prepping av skiløyper i nærområdet, bryllupet til en kompis av han, samt at han følger med på bondens marked, hva skjer i nærområdet, med mer. Han snoker også på hva bekjente holder på med, hele grunnen til at han selv ikke vil ha face, men han nekter for å gjøre dette. Han bruker det kun for "praktisk informasjon". Anonymkode: 8dd9f...da8 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #9 Skrevet 12. mai 2023 Nei, jeg har det ikke og kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene over. Får slik informasjon på mail eller sms. Anonymkode: 3b2d1...6ff 1
Mardina Skrevet 12. mai 2023 #10 Skrevet 12. mai 2023 Man må ikke. Kjenner flere som er lite på Facebook eller som ikke har Facebook i det hele tatt. Selv er Facebook det eneste SoMe jeg er på. Har verken Instagram, Twitter, Snapchat eller noen av de andre som brukes. Jeg klarer meg fint med bare Facebook. Ikke har jeg Vipps heller 😊 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #11 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Man må ikke. Mannen har ikke. Men han låner min telefon/facebook minst en gang i uka. Per nå er jeg påmeldt hans klassereunion, gruppa for prepping av skiløyper i nærområdet, bryllupet til en kompis av han, samt at han følger med på bondens marked, hva skjer i nærområdet, med mer. Han snoker også på hva bekjente holder på med, hele grunnen til at han selv ikke vil ha face, men han nekter for å gjøre dette. Han bruker det kun for "praktisk informasjon". Anonymkode: 8dd9f...da8 Det er jo bare fryktelig pinlig, dere kan like greit endre navn på profilen til"familien Hansen ". Anonymkode: 707b4...38f 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #12 Skrevet 12. mai 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Bryr folk seg om hvor mange venner mann har, eller driter de fleste i det? Om man har 500 venner, tenker folk da at man har en vennekrets med 500 man har jevn kontakt med? Og hvis man har mindre enn 70, tenker folk man er asosial eller har noe «asosial-syndrom-aktig» satt på spissen? 😅 Anonymkode: 756f6...631 Nei det tror jeg ikke folk i dag bryr seg om i det hele tatt, for 10 år siden var det kanskje slik men i dag bruker Facebook mer til diverse grupper enn å snakke med venner og bekjente Anonymkode: 650cc...8ae
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #13 Skrevet 12. mai 2023 Har FB, men mest fordi jeg er medlem av noen grupper. Synes også det er greit å bruke til å invitere til uformelle arrangement. Har en håndfull venner, legger aldri ut noe. Anonymkode: 894a1...737 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #14 Skrevet 12. mai 2023 Det spørs hvor gammel du er. Hvis du er 20-30/40, så brukes facebook kun til å kommunisere med hverandre og til å følge med på arrangementer/grupper. Nesten ingen av mine venner på Facebook legger ut noe. Så hvis du ikke har behov til å kommunisere med noen via messenger eller til å holde seg oppdatert på noen grupper, så er facebook helt unødvendig. Jeg bruker bare messenger. Anonymkode: b75fb...750 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #15 Skrevet 13. mai 2023 Aktivitetene til ungene og foreldregruppene i klassene deres er på Facebook. Jeg går glipp av mye viktig om jeg sletter Facebook. Klubben jeg er i legger også ut info og møteevents på Facebook. Du kan jo ha Facebook uten info om deg selv. Kun bilde og navn, og pittelitt info da flere grupper krever dette for at du skal få bli medlem Anonymkode: 162f1...511 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #16 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo bare fryktelig pinlig, dere kan like greit endre navn på profilen til"familien Hansen ". Anonymkode: 707b4...38f Hva mener du med pinlig? Det er min profil. Med unntak av bryllupet og klassereunion (der de kjenner meg) er det mine venner og mine grupper. Så ville bare vært rart å endre navn. Anonymkode: 8dd9f...da8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #17 Skrevet 13. mai 2023 Er med i tre foreninger og et lokalt politisk parti som bruker Facebook som eneste eller viktigste kommunikasjonskanal. Ideelt sett burde sikkert alle sammen byttet til noe annet, men det finnes ikke noe praktisk alternativ. E-post er dårlig til flerveiskommunikasjon, og hvis vi skulle prøvd oss med Discord, Signal eller Telegram, ville en hel masse teknisk klønete folk falt fra. Anonymkode: fd7d4...e63 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #18 Skrevet 15. mai 2023 Man må vel ikke ha FB. Nå har jeg voksne barn så da blir det litt anderledes. Slettet FB profilen for flere år siden og har kun instagram. Ungdommen har kanskje FB og kan følge med via der kanskje ref idrettslag osv.. Anonymkode: d9783...660
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #19 Skrevet 16. mai 2023 Man MÅ ikke ha fb, men det gjør det jo adskillig lettere mtp kommunikasjon i bhg, skole, foreninger, etc. I bhg til ungen vår, kommuniserer foreldrene sammen om ting som angår avdelingen kun på facebook. FAU kommuniserer også kun med foreldrene på facebook. Bhg har ikke lov til å gi ut telefonnumre eller epost-adresser, så det gjør det vanskelig å sette opp epostlister (og så er det forferdelig upraktisk i forhold til en enkel facebook-gruppe....). Internt i FAU har vi også en egen facebook-gruppe. I idrettslaget kommer også informasjonen på facebook. Jeg ser ikke helt hvorfor det er så fælt å ha det? Du trener jo ikke bruke det til annet enn bare å sjekke meldinger? Ha varsel på gruppene du er med i, så slipper du gå inn og sjekke og scrolle? Anonymkode: 89445...a6e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #20 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 22.14): Det er jo bare fryktelig pinlig, dere kan like greit endre navn på profilen til"familien Hansen ". Anonymkode: 707b4...38f Forsåvidt ingen dum ide -om kontoen kun brukes for arrangementer og slikt så hvorfor ikke!? Anonymkode: 18cbc...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå