Gå til innhold

Bake til 17. Mai på skolen, bortreist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk melding fra leder av 17. Mai komiteen at vi fortsatt må levere 20 kakestykker til cafeen selvom vi er bortreist på dagen. Greit nok. Tenkte å gjøre det veldig enkelt, men ikke å levere den 16. Toro sjokoladekaka.. Tenkte på de ferdige små marengsbunnene, fylle på med vaniljekrem og så ha diverse bær + melis på toppen. Kan det fungere til en typisk 17. Mai cafe eller vil det bli veldig upraktisk med krem og evnt at det er varmt? Kafeen er innendørs.

Anonymkode: 2063f...127

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De holder seg ikke så lenge kanskje? Skal du levere de samme dag? Jeg ville kanskje satset på noe annet.. er muffins lov? 20 muffins f.eks. 

Anonymkode: 9e37a...b4b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere må da ikke bake. Hva skal de gjøre om dere ikke leverer liksom? Bare informer om at dere ikke leverer noe. 

Anonymkode: 7701c...6c2

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller boller-skoleboller? Langpanne med

sjokoladekake er alltid en slager blant barna da. 

Anonymkode: fca10...ca2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere må da ikke bake. Hva skal de gjøre om dere ikke leverer liksom? Bare informer om at dere ikke leverer noe. 

Haaaaater folk som overlater alt til andre! 

Anonymkode: e07b6...a22

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Kjøp eller lag muffins. Eller superenkelt og rimelig,  marshmallows på grillspyd, dyppet i glasur og kakepynt

Endret av Nabokjerringen
Skrivefeil
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan levere både kake og muffins. Men jeg var på skolen i fjor og det var ca 80% sjokoladekake, litt Toromuffins og ellers Toro eplekake.. :) Tenkte mest for min egen del da de skal leveres rundt kl 10 samme dag at det hadde vært veldig deilig å slippe å bake, steke og pynte i forhold til tid. Pavlovabunnene er ferdig stekt og krever minimalt med innsats :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp det med marengsen, det smaker best mens det er ferskt. 

Anonymkode: 9b5ef...99f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Haaaaater folk som overlater alt til andre! 

De skal ikke delta selv engang. De som deltar kan vel ordne med kake.

Anonymkode: d3094...372

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, det er for enkelt. Fellesdugnad betyr at alle stiller.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er typisk dugnadspolitiet og mammamafian og MÅTTE levere kaker eller stille opp på dugnad. Som andre skriver her har du egentlig ikke plikt, selv om det forventes at du baker.... Mitt tips er å gjøre det enkelt om du får til å levere noen dager i forveien. Boller, kakeblanding 123 eller lignende er mer enn godt nok. Ikke alle barna som bryr seg om fancy pynt 🙂

Selv har jeg mistet all respekt for dugnadspolitiet etter at jeg MÅTTE være foreldrekontakt og 17.mai komite selv om egne barn ikke deltok på arrangementet. De liker ikke slike arrangement....

Ingen skal tvinges til dugnad og verv, da blir resultatet deretter.

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dropp det med marengsen, det smaker best mens det er ferskt. 

Anonymkode: 9b5ef...99f

Det er ferdige bunner :) Skal spises 2 timer etter at kremen er på.. Takk for alle innspill forresten. Hadde bar håpet å slippe å bake og steke 😂 Vi skal bort og skal allerede ha med mat dit så det blir mer enn nok å holde på med på morningen..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Fikk melding fra leder av 17. Mai komiteen at vi fortsatt må levere 20 kakestykker til cafeen selvom vi er bortreist på dagen. Greit nok. Tenkte å gjøre det veldig enkelt, men ikke å levere den 16. Toro sjokoladekaka.. Tenkte på de ferdige små marengsbunnene, fylle på med vaniljekrem og så ha diverse bær + melis på toppen. Kan det fungere til en typisk 17. Mai cafe eller vil det bli veldig upraktisk med krem og evnt at det er varmt? Kafeen er innendørs.

Vet du hva, det hadde jeg gitt fullstendig f i om leder av 17.mai komiteen sa det.

Hva kan hun / han gjøre liksom om den kaka ikke dukker opp? 😜

Anonymkode: 98bc6...011

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hva, det hadde jeg gitt fullstendig f i om leder av 17.mai komiteen sa det.

Regner med at dette er inntekter til klassekassa. De med litt ansvarsfølelse er med og bidrar til at det er varer i kafeen.

Anonymkode: 636ea...2a4

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mann1977 skrev (2 minutter siden):

Det er typisk dugnadspolitiet og mammamafian og MÅTTE levere kaker eller stille opp på dugnad. Som andre skriver her har du egentlig ikke plikt, selv om det forventes at du baker.... Mitt tips er å gjøre det enkelt om du får til å levere noen dager i forveien. Boller, kakeblanding 123 eller lignende er mer enn godt nok. Ikke alle barna som bryr seg om fancy pynt 🙂

Selv har jeg mistet all respekt for dugnadspolitiet etter at jeg MÅTTE være foreldrekontakt og 17.mai komite selv om egne barn ikke deltok på arrangementet. De liker ikke slike arrangement....

Ingen skal tvinges til dugnad og verv, da blir resultatet deretter.

Selv om dine barn ikke deltar på disse arrangementene, så deltar de vel på andre ting som andres foreldre står for/jobber på? Det handler om å bidra til fellesskapet, og at du gir et bidrag til dine barns skolemiljø, uavhengig av om dine barn er med på akkurat det arrangementet. Det er jo ingen som formelt sett tvinges til dugnad -det ligger jo i ordet. Det er ikke jobb. Men jeg hater virkelig unnasluntrerne likevel. Uansett er det mine øyne du og dine barn som taper mest på denne holdningen. Og det er helt rettferdig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så dårlig gjort. Tenk om alle var så ansvarsløse? Da hadde jo alt raknet. 

Anonymkode: 752f7...161

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men halloooo….. Dette handlet ikke om dugnadsmafiaen, men mer om det er ok å lage kake med marengsbunner istedenfor sjokoladekake 😂🙉 TS

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke 17.mai-greie, men det var noe i gymsalen hele trinnet skulle være med på noe. Avslutning eller noe sånt, sikkert.

I hvert fall, vi skulle jo ha med noe, men adhd-hjernen min sviktet totalt og hadde ikke noe klart samme dagen så jeg kjøpte en boks med sånne småpakker med Vestlandslefsa. Tror det var mellom 40 og 50 stykker ungen min hadde med seg. 

De hadde blitt revet bort fortere enn både muffins og sjokoladekake. Tror kanskje mange syns det var stas med noe nytt? De aller fleste har jo sjokoladekake og muffins med på sånne ting. 

Bare et tips om du ikke har spikret at du vil ha de marengskakene, TS.

Anonymkode: 8c02e...798

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ferdige bunner :) Skal spises 2 timer etter at kremen er på.. Takk for alle innspill forresten. Hadde bar håpet å slippe å bake og steke 😂 Vi skal bort og skal allerede ha med mat dit så det blir mer enn nok å holde på med på morningen..

Går helt sikkert bra slik du hadde tenkt det med marengsbunner. Men et annet alternativ er jo å kjøpe ferdig sukkerbrødbunner, og kjøre på med krem, syltetøy og friske bær.

Anonymkode: b45a2...777

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er så dårlig gjort. Tenk om alle var så ansvarsløse? Da hadde jo alt raknet. 

Anonymkode: 752f7...161

Da hadde vi alle vært tynnere. 

Anonymkode: cc1e2...69d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...