AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Hei, Jeg har siden i høst vært i kontakt med en jeg matchet med på Tinder. Vi har kun møtt hverandre to ganger pga avstand, og det var egentlig aldri meningen at det skulle bli til noe mer enn en engangsgreie, nettopp pga avstanden. Det første halvåret var det vanskelig å møtes fordi jeg gjennomgikk en operasjon og deretter var utplassert på den andre siden av jordkloden (=enda større avstand enn normalt). De siste månedene har jeg derimot stått mer fri til å kunne besøke ham, men nå er det han som står i en ekstremt krevende livssituasjon som ikke egentlig er forenelig med et normalt liv/fritid. Jeg har vært i våres hjemby to ganger bare den siste måneden, men vi rakk kun å treffe hverandre i 1 time totalt. Jeg har vært singel i en del år, og begynner egentlig å bli klar for å etablere meg. Om ett år er jeg ferdig utdannet, og har planer om å flytte tilbake til den byen som han bor i. Jeg har datet en del ila. de årene jeg har vært singel, og har et veldig bevisst forhold til hva jeg søker i en partner, men treffer sjeldent noen som jeg kan se meg selv i et langvarig forhold med. Jeg hadde nesten gitt opp å finne en som matchet meg med hensyn til verdier, livssyn, humor, energi osv., men så traff jeg han da... Han som egentlig bare skulle være "en hyggelig kveld", fordi vi tilfeldigvis (og endelig) var i samme by. Vi matchet på mer eller mindre alle områder, og hadde noen skikkelig fine samtaler. Jeg hadde lyst til å være nær ham hele tiden, og han følte det samme for meg. Han var akkurat sånn som jeg hadde forestilt meg, basert på samtalene våres over sms og tlf, og det føltes bare veldig riktig. Problemet er jo bare at det er vanskelig å bygge opp et forhold når han ikke har mulighet for å få besøk eller besøke meg. Det kan bedre seg ganske fort, men det kan også trekke ut over flere år. Ingen aner hvordan det vil utvikle seg fremover. Samtidig er det vanskelig å gi slipp på en person som jeg liker så godt. Han er så utrolig omsorgsfull, empatisk, fin, intelligent og stødig. Han sier at han ser meg med romantiske øyne, og vil være mer enn bare min venn (såfremt vi finner ut at vi passer sammen), men at det er vanskelig å få det til rent praktisk sånn som det er nå. Han har ikke noe ønske om å date andre kvinner, og har foreslått å være eksklusive, men respekterer at jeg ikke er helt klar for det ennå siden alt er så usikkert. Hva gjør man egentlig i en sånn situasjon? Jeg kan jo ikke satse alle kortene på ham (vi er begge helt i starten av 30-åra og klare til å stifte familie innenfor noen få år), men samtidig hadde jeg jo blitt veldig lei meg hvis han fant en annen. Jeg skal tilbringe sommeren i den byen han bor i, men aner ikke hvor mye vi evt. kommer til å treffes. Vi har begge lyst til å få det til, og ingen av oss har opplevd en lignende match/kjemi før, men det føles bare totalt håpløst akkurat nå... Det "enkle svaret" er nok å holde kontakten, men å samtidig holde døren på gløtt for andre muligheter, men det er bare umulig for meg å være åpen for andre menn når det jo egentlig er han jeg vil ha. Er det noen på KG med lignende erfaringer? Anonymkode: fee23...9e7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #2 Skrevet 12. mai 2023 Jeg hadde gitt han sommeren og sett det an. Anonymkode: c475d...195
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Han er jo ikke noe seriøs, ingen kan vite at man vil være kjæreste med noen etter kun to treff. At han vil være eksklusiv handler bare om at han vil ha deg på gress. Date andre, ikke la dette her stoppe deg fra å møte drømmemannen. Se an sommeren i byen hans og ta ting derfra. Anonymkode: 6379c...f03
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #4 Skrevet 13. mai 2023 Når det virkelig er følelser der, vil begge ofre mye for å være sammen. Da blir det ikke umulig å møtes, og alt annet kommer foran. Synes dere skal ta en alvorsprat om hva begge vil, og så ser du hvor det fører en periode. Hvis det fortsetter å være vanskelig å møtes (tar nå forbehold om at det ikke er en veldig god grunn for at han/dere ikke kan treffes) så ville jeg ha valgt å gå videre. Anonymkode: 0c2a0...147
exictence Skrevet 13. mai 2023 #5 Skrevet 13. mai 2023 Gjør noen treff til, og se om dere vil virkelig satse. Dere må prate sammen om det.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Skrevet 13. mai 2023 Hva slags ekstrem krevende livssituasjon er det som gjøre at noen omtrent ikke kan møte enn person msn ønsker å satse på? Du skriver at du har vært i hjembyen to ganger den siste måneden, men var du det bare ett par timer da, siden dere kun rakk å møtes en time totalt? Siden du ikke er høyere opp på prioriteringslisten hans for øyeblikket, kan det jo være lurt å date andre og ikke gå rundt og vente på at han prioriterer deg mer. Anonymkode: c27bb...918
exictence Skrevet 13. mai 2023 #7 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Siden du ikke er høyere opp på prioriteringslisten hans for øyeblikket, kan det jo være lurt å date andre og ikke gå rundt og vente på at han prioriterer deg mer. Anonymkode: c27bb...918 Hva er det som tilsier at det er hun og ikke han som er på prioriteringslista?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 TS her. Takk for mange innspill. Det er vanskelig å forklare nøyaktig hva det er han går igjennom, uten at det blir veldig lett å identifisere oss for folk som kjenner oss, men jeg er egentlig ikke i tvil om at det er noe som krever mer eller mindre 100% fokus. Anonymkode: fee23...9e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå