Gå til innhold

Britisk krimserie? Forslag?


Million

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp sett ferdig 11-12 sesonger av den britiske krimserien "Vera" med Brenda Blethyn i hovedrollen. Koste meg skikkelig med den serien, akkurat sånn jeg liker.

Noen som har forslag til andre britiske serier som går i samme sjanger? Jeg har tilgang til HBO Max, Netflix, NRK app på smart tv og TV2 Play.

Føler meg nesten trist når siste episode av "Vera" var ferdig, likte den så godt at jeg har lyst til å starte forfra! 😍

Forslag?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foyle`s war! :tommelopp2: 

Anonymkode: 335e2...703

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker britisk krim, av typen whodoneit :)

Serier jeg liker: 

- Morse (gammel men god)
- Lewis (spin-off av Morse)
- Endeavour (eller "Unge Morse" som den heter på norsk...., igjen en spinoff av morse fra da han var ung)
- Foyle's War (satt til 2. verdenskrig)

- Annika 
- Shetland
- Nedgravde hemmeligheter
- Tause vitner

Anonymkode: af8f2...283

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foyle`s war! :tommelopp2: 

Anonymkode: 335e2...703

Veldig god serie, den har jeg allerede sett :)  Men takk for forslaget uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (6 minutter siden):

River og Happy Valley er begge veldig gode, ligger på tv2 play nå :jepp:

Takk! Kan du si litt om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broadchurch

Anonymkode: 9bd62...379

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skriver Britbox i søkefunksjonen på Tv2 play får du opp et hav av gode, britiske krimserier. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Takk! Kan du si litt om dem?

Jeg er så dårlig på å oppsummere sånt, så jeg poster disse jeg, her kan du lese litt om de :jepp:

https://m.imdb.com/title/tt4258440/

https://m.imdb.com/title/tt3428912/?ref_=fn_al_tt_1

Ser at du helst vil ha noen som minner om Vera i stilen? De gjør de nok kanskje ikke, men de er veldig gode likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (1 minutt siden):

Jeg er så dårlig på å oppsummere sånt, så jeg poster disse jeg, her kan du lese litt om de :jepp:

https://m.imdb.com/title/tt4258440/

https://m.imdb.com/title/tt3428912/?ref_=fn_al_tt_1

Ser at du helst vil ha noen som minner om Vera i stilen? De gjør de nok kanskje ikke, men de er veldig gode likevel :)

Ok. Vet du hvor jeg kan finne f.eks River og den andre? Hvilken kanal eller strømmetjeneste (så jeg slipper å lete på alle)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (2 minutter siden):

Hvis du skriver Britbox i søkefunksjonen på Tv2 play får du opp et hav av gode, britiske krimserier. 

AHA! Det skal jeg prøve! Takk! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (Akkurat nå):

Ok. Vet du hvor jeg kan finne f.eks River og den andre? Hvilken kanal eller strømmetjeneste (så jeg slipper å lete på alle)?

Så nettopp at begge ligger på tv2 play nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Karen Pirie! Miniserie på Nrk, anbefales veldig!! Om en ung politibetjent som får en 25 år gammel sak å løse. 
-Shetland og Grace er gode serier, men usikker på om de tidligste sesongene vises på nrk. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (57 minutter siden):

-Karen Pirie! Miniserie på Nrk, anbefales veldig!! Om en ung politibetjent som får en 25 år gammel sak å løse. 
-Shetland og Grace er gode serier, men usikker på om de tidligste sesongene vises på nrk. 

Takk for tips! De har faktisk overraskende mye bra på NRK. Så noen av episodene med "Vera" der på NRK, men så så jeg at flere sesonger var "ikke lenger tilgjengelig" (gått ut på tid), men så fant jeg heldigvis serien på TV2 Play i stedet. Det rare var bare at på NRK hadde de sesong 12 av "Vera", men på TV2 PLay gikk den bare til sesong 11.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Million skrev (7 minutter siden):

Takk for tips! De har faktisk overraskende mye bra på NRK. Så noen av episodene med "Vera" der på NRK, men så så jeg at flere sesonger var "ikke lenger tilgjengelig" (gått ut på tid), men så fant jeg heldigvis serien på TV2 Play i stedet. Det rare var bare at på NRK hadde de sesong 12 av "Vera", men på TV2 PLay gikk den bare til sesong 11.

Ja tidligere var de første sesongene tatt bort på nrk.  Plutselig så jeg at ses 1 og oppover var lagt ut og jeg satte igang 😊men så  forsvant ses 7,8 og 9 tror jeg underveis . Så de mangler jeg nå. 😝

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspector George Gently, fantastisk bra serie og Martin Shaw er en utrolig bra skuespiller. Den finnes vel på TV2. 

Anonymkode: 216df...f8c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (3 timer siden):

Vera :) 

Godt tips!  👌

Anonymkode: 38740...396

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line of Duty. Tilgjengelig på TV2 Play. 

Anonymkode: e7f18...2d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...