Gå til innhold

Samboeren forstår ikke at tiden er inne for å avlive hundennn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er samboer med en fantastisk mann. Da vi traff hverandre hadde han en liten blandingshud som i dag er 16 år gammel. Bi har vært sammen i snart 8 år og jeg er utrolig glad i huden hans. Men det siste halve året har hunden begynt å tisse inne. Vi var til veterinær som påviste nyresvikt. Så nå går Fido på spesialdiett. Men selv etter snart ett halv år har ikke hunden sluttet å tisse inne. Det er ikke snakk om små uhell, for det kan jeg leve med. Men han tisset svære dammer flere ganger om dagen. Han sier ikke ifra når han må ut, men løfter på beina å tisser mens han ser oss i øynene. Nå lukter hele leiligheten urin… Da jeg sa at dette ikke er holdbart lengre fikk jeg beskjed om at da får jeg bare flytte ut for hunden skal ikke avlives. Jeg mener det er dyreplageri siden han ikke kan sitte på fanget, ligge sammen med oss i sengen eller generelt være nærmere oss enn gulvet. Han har vært vant til å sove sammen med oss og generelt sitte på fanget, sove i sofaen osv. Nå viser hunden tydelige tegn på misnøye siden han ikke kan være sammen med oss slik han alltid har vært. Veterinæren ga beskjed om at ikke dietten fungerer så går det dessverre en vei, men sånn er det med så gamle hunder. Jeg holder på å bli gal av at det konstant lunter urin i leiligheten. Jeg får ikke vasket fort nok før hunden tisser på ett eller annet igjen. Jeg aner ikke hvordan jeg skal nå frem til samboeren når han insisterer på at hunden skal leve videre. Hunden er jo gammel, men sambo vil holde hunden i livet uansett veterinærens råd. Det høres barnslig ut, men jeg vurderer å flytte om ikke samboeren innser at hunden er uhelbredelig syk. For jeg klarer ikke den intense lukten av utin 24/7. Hvordan skal jeg få en 37 år gammel mann til å forstå at forholdet vårt er en mer langsiktig investering enn en 16 år gammel syk hund? Er det flere som har tatt denne praten? 

Anonymkode: 506f6...2b8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be veterinæren ringe samboeren din for å forklare han at det er god dyrevelferd å avlive denne hunden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo sårende når samboer sier slikt til deg. Jeg hadde blitt forbannet. Hunden dør jo snart uansett. Skal han miste samboer OG hund? Spør hva han tenker her? Gi uttrykk for hvor lei deg du er. 

Dette handler jo ikke bare om hunden, selv det er dens velferd og renslighet som bekymrer deg. Det verste er jo at han ber deg flytte...når du prøver å argumentere. 

Her hadde jeg ventet til hunden døde og så dratt. Men jeg er jo passe hevngjerrig og ond. Han kunne prøvd seg, og han skulle angret sine ord. 

Be han om å vaske dessuten....

Grrr..

Anonymkode: 07450...afe

AnonymBruker
Skrevet

Kan hunden gå med bleie? Skjønner at den må avlives uansett, men om den går konstant med bleie som skiftes mange ganger daglig, blir det i alle fall ikke altfor ille for deg å bo der.

Anonymkode: 9c514...eb5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte slik, med menn som har hatt hunden gjerne hele dens liv. De vil ikke innse at det er slutt, eller nærmer seg slutten. Og selv om hunden viser tegn til at nå er det over, så gir ikke mennesket slipp. 

Ville absolutt prøvd som det blir foreslått oppi tråden her, og be veterinær ringe for å snakke om hvilken vei det går nå, og at det best at hunden får slippe.

Du kan jo også snakke mer med samboer og snakke om hvilket liv hunden har, trivsel og hundens dyrevelferd oppi det hele. Legg fra deg sinnet om urin osv. For det kommer deg ikke til gode her nå. 

Du har alternativet å kjøre hunden til veterinær selv, men kan nok banne på at samboer kommer til å være sint på deg resten om du gjør det. Selv om det er det beste for hunden.

Anonymkode: 9f14c...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (15 minutter siden):

Be veterinæren ringe samboeren din for å forklare han at det er god dyrevelferd å avlive denne hunden. 

Jeg skal be veterinæren forklare det til han. Vi var der for to uker siden da tissingen bare ble verre. Det er så synd at han inne ser at hunden er deprimert fordi han ikke kan sitte dammen med oss i sofaen eller i sengen. Jeg hadde selv en katt som ble veldig gammel. Når jeg prøver å fortelle at katten ikke lengre hadde ett verdig liv så valgte jeg avlivning. Men han greier ikke helt å fatte at avlivning er det mest humane å gjøre. 

Anonymkode: 506f6...2b8

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...