Gå til innhold

Får alle som er innvilget BPA ( nok) assistenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser jobbannonser for BPA som ser ganske omfattende ut. Det kan være en sterkt pleietrengende mann i 80-kilos klassen, uten språk, som har fått BPA 24/7.  En mor ville ha BPA til sin utviklingshemmede datter på 19, som var på  2-årsstadiet.  Der ville hun at assistenten skulle ha erfaring med barnehage, samt å  skulle binde seg for to år.  En dame med ME som er sengeliggende og ganske pleietrengende, som ikke kommer seg ut av rommet og bare ligger i et mørkt rom. 

Utenfor storbyen så kan slike jobber være høyst aktuelle, hvis det ikke er så mange andre jobbmuligheter. Men i Oslo og på  Østlandet, så er det utrolig mange leverandører og forskjellige jobber innen BPA, så det vil bli stor utskiftning. 

Hva gjør de når det ikke blir noen stabile assistenter? Blir det da hjemmetjenesten som å dekke behovet?

Anonymkode: 4b89b...a0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hvordan BPA-ordningen styres. Jeg bor i Trondheim, og har 17 assistenter hvorav 14 av disse har jobbet her 2 år +. 5 stk har jobbet hos meg i over 4 år. Jeg kjenner andre her i byen som ikke greier å holde på assistenter mer enn 3-4 måneder. 

Anonymkode: ebc09...da3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor rett utenfor Oslo. Har ikke noen problemer med å få nok assistenter. Har 24/7, og alltid en haug med søkere hvis jeg legger ut annonse. Men jeg passer på at de som jobber her har det bra, og det er så viktig! Har en veldig stabil stab, så det er bra for barna 😊

Anonymkode: 0d6cf...56a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer veldig an på hvordan BPA-ordningen styres. Jeg bor i Trondheim, og har 17 assistenter hvorav 14 av disse har jobbet her 2 år +. 5 stk har jobbet hos meg i over 4 år. Jeg kjenner andre her i byen som ikke greier å holde på assistenter mer enn 3-4 måneder. 

Anonymkode: ebc09...da3

Har du mange konkurrenter i området?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor rett utenfor Oslo. Har ikke noen problemer med å få nok assistenter. Har 24/7, og alltid en haug med søkere hvis jeg legger ut annonse. Men jeg passer på at de som jobber her har det bra, og det er så viktig! Har en veldig stabil stab, så det er bra for barna 😊

Anonymkode: 0d6cf...56a

Hvordan sørger du for at assistentene har det bra? Hva legger du vekt på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...