Gå til innhold

Hvor mye penger tjener du på å videreselge ting på Finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enten ting du har skaffet gratis, eller kjøpt billig, for så å selge videre.

Nok til en månedlig bi-inntekt?

Anonymkode: 12da6...6d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eksmannen min puslet med det der på hobbybasis mens vi var gifte. Han kjøpte spesielt ting til bil, som skiboks til taket og dekk osv. Dette kapret han noe rimeligere ved pruting eller hvis han så noe til en god pris, suste avgårde og hentet det og annonserte det så til salgs igjen selv, og da selvfølgelig til en høyere pris. Han kunne tjene litt på det i gode måneder når han hadde gjort gode kupp. Noen ganger ble han sittende med varen en stund før det ble solgt, men det ble alltid solgt til slutt for en pris han tjente på.

Hvor mye han tjente pr mnd vet jeg ikke, men det kunne i gode perioder være oppi 5000, mener jeg han sa.

Personlig hadde jeg ikke giddet sånt. Finn-kjøpere er slitsomme å forholde seg til, drive og komme frem til avtaler, få masse prutehenvendelser og folk som bruker et døgn på å svare på en enkel melding osv. 

Endret av Million
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Million skrev (25 minutter siden):

Personlig hadde jeg ikke giddet sånt. Finn-kjøpere er slitsomme å forholde seg til, drive og komme frem til avtaler, få masse prutehenvendelser og folk som bruker et døgn på å svare på en enkel melding osv. 

Enig. Da skulle gevinsten vært enorm. 

• Liker 1
Skrevet

Forundrer meg at så mange nordmenn har Finn.no som hobby.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner forsøker i alle fall å selge bøker. Hvis hun for eksempel finner billige bøker hos noen loppemarked eller noe. Så forsøker hun å selge noen kroner her og der. Men hvis noen bøker koster for eksempel tretti kroner / femti kroner eller noe, og hun forsøker å selge disse bøkene for hundre kroner. Da blir det jo veldig liten profitt. 

I tillegg blir hun nødt til å håndtere potensielle Finn-kjøpere som først viser litt interesse, men som deretter slutter å respondere. Mest sannsynlig fordi prisen blir litt for stiv for dem, med frakt og sånn. i tillegg må bøkene pakkes inn, skaffe frimerker, og kjøre med pakkene til nærmeste post-i-butikk. På toppen av dette: det kan jo ta mange måneder før bøkene eventuelt blir solgt.    

Anonymkode: 17c4a...7cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tjent mye penger på det. Finner merkeklær billig og senger det videre. Men litt stress også ja

Anonymkode: 61914...e95

AnonymBruker
Skrevet

Grøss.

Jeg selger egne ting, og det er så tidkrevende at jeg aldri i verden hadde orket.

Om man legger inn timelønn blir det vel blant verdens dårligst betalte inntekter. 

Anonymkode: 5d7b4...760

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...