Gå til innhold

Har kjøpt meg to reborn dukker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen flere her inne som samler på sånne dukker? Jeg har dem bare til pynt, og prøver noen ganger klær på dem som jeg syr og strikker. Og litt fascinerende at de ser ut som ekte babyer. Men ettersom jeg har skjønt så mener mange at man er syk eller ikke helt normal om man er interessert i sånne dukker. Og jeg føler jeg må gjemme dem bort når jeg får besøk.  
Hva er din mening?

Anonymkode: cdbc4...4a0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ikke stå spørsmålstegn bak overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, syns de dukkene er skikkelig creepy, ser ut som døde spebarn. 

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (Akkurat nå):

Ja, noen er veldig skumle, mens andre veldig fine🥰

Anonymkode: 46a63...91e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hvertfall ikke tur med dem i barnevogn. Selv om det hadde vært litt kult å lure noen med det. Men jeg gjør jo så klart ikke det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (2 minutter siden):

Denne er bla kjempe søt❤️

Screenshot_20230512_141735_eBay.jpg

Anonymkode: 46a63...91e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok kikket 2 ganger om jeg så en reborn dukke hos noen jeg var på besøk hos. Ville ikke nødvendigvis tenkt "Oi, hu er gæren", men jeg ville nok tenkt en tanke eller to på om det lå noe mer i det enn at man bare har kjøpt det til pynt. 

Anonymkode: 046c9...e80

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, har alltid elsket dukker🥰Kjøpte en reborn for mange år siden. Solgte den fort, da ungene syntes den var skummel😅🙈Kan du ikke legge ved bilder av dine?😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er heldigvis forskjellig. Jeg synes det er greit creepy, hele opplegget med reborn dukker. 

Anonymkode: bcd33...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk samler på så mye rart, så hvorfor ikke samle på dukker også?

Personlig syns jeg sånne dukker er skumle, men hadde ikke reagert med at «hun er gærn» om jeg hadde møtte noen som samler på dukker. Men jeg må innrømme at jeg syns det er spesielt at folk behandler disse dukkene som babyer, og går feks på trilletur med dem. Rollelek hører liksom barndommen til.. 

Anonymkode: 57bae...a87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk tenkt litt på etter å ha lest en artikkel om det. Og jeg tenker at alle har forskjellige behov. Alle har forskjellige ting de finner glede i, kanskje til og med trøst. Selv har jeg stor glede av mine hunder nå som barna har begynt å flytte ut. 

Jeg har et omsorgsbehov som jeg får utløp for med hundene. Hvis en slik dukke (eller flere) er noe som gir deg glede å drive med så kjør på! Gøy å ha noen å lage klær til da, mange som lager dukke og babyklær uten å ha dukke eller baby.

Men for å være helt ærlig så hadde jeg gjerne tenkt at en slik dukke kanskje hjalp på en ensomhet. Uten at jeg vet om det stemmer. Betyr ikke noe uansett så lenge du får glede av dem.

Anonymkode: cacbe...1d7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke sånne dukker er creepy, men da jeg var barn hadde besteforeldrene mine noen trollkjerringer på sopelime som hang i taket, de syns jeg var ekle og kunne ikke hatt noe sånt hjemme.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer og små barn er jo så søte, så hvis det er skikkelig forseggjorte dukker, kunne jeg godt hatt en sånn til pynt.

Anonymkode: 5e6db...ead

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de dukkene som er litt større  og skal forestille to og treåringer kunne jeg ikke hatt. Jeg syns de er mer creepy en de som skal forestille nyfødte babyer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er creepy og om en venn hadde skaffet seg en sånn, eller begynt å samle på dukker generelt, ville jeg blitt alvorlig bekymret for deres mentale helse. Og mest sannsynlig trukket meg unna om de ikke oppsøkte hjelp.

Anonymkode: ae6f6...798

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg synes de er forferdelig ekle og skumle, og jeg hadde tenkt mitt om din psykiske helse. Har lest artikler om hvorfor mange skaffer seg slike, men jeg klarer bare ikke å forstå det. Sikkert fordi jeg ikke har behovet selv.

Anonymkode: 5c769...8a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes de er creepy og om en venn hadde skaffet seg en sånn, eller begynt å samle på dukker generelt, ville jeg blitt alvorlig bekymret for deres mentale helse. Og mest sannsynlig trukket meg unna om de ikke oppsøkte hjelp.

Anonymkode: ae6f6...798

Man trenger vel ikke å være syk på noen måte bare fordi man samler på dukker. Venninna mi samler på porselensdukker. Har aldri tenkt at det skulle være noe rart med det og at hun trenger hjelp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må innrømme at jeg synes de er forferdelig ekle og skumle, og jeg hadde tenkt mitt om din psykiske helse. Har lest artikler om hvorfor mange skaffer seg slike, men jeg klarer bare ikke å forstå det. Sikkert fordi jeg ikke har behovet selv.

Nå bruker ikke jeg mine som noe babyerstatning da. Syns bare det er fascinerende at de ser så ekte ut. Og bedre og prøve klærne på en dukke som faktisk har kropp som en baby, og ikke bare en dukke fra en lekebutikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå bruker ikke jeg mine som noe babyerstatning da. Syns bare det er fascinerende at de ser så ekte ut. Og bedre og prøve klærne på en dukke som faktisk har kropp som en baby, og ikke bare en dukke fra en lekebutikk.

Ja, det er jo lettere for meg å forstå deg enn de som bruker de som erstatning for barn. Men jeg klarer ikke å forstå at du synes de er søte/fine/fascinerende. For meg er de BARE skumle og ekle...🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er jo lettere for meg å forstå deg enn de som bruker de som erstatning for barn. Men jeg klarer ikke å forstå at du synes de er søte/fine/fascinerende. For meg er de BARE skumle og ekle...🤷‍♀️

Det er nok mange som syns de er ekle. Jeg skjønner det da. Jeg syns noen av dem er creepy, de litt større som skal forestille to og treåringer  syns jeg er creepy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...