Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Jeg hadde tatt opp en frysepose med tre hveteboller i. Mannen inn på kjøkkenet, ser bollene som ligger og tiner på benken, og utbryter: -Kunne du ikke tatt opp litt flere, da? Det er så fislete å sitte og spise bare èn hver... (Vi er tre i familien, alle i godt hold, for å si det slik........) Jeg synes at vi fint klarer oss med èn hvetebolle hver til kaffen, må da ikke stappe trynet fullt hver gang vi skal ha boller? Hva syns dere? Hvordan ville dere reagert? Jeg bad ham hente de andre bollene i fryseren selv, dersom han absolutt ville stappe seg... Det må legges til at vi hadde spist middag et kvarter før denne hendelsen.
Gjest trådstartr Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Ja, det er han. Ikke kjempekraftig, men... (100 kg på ca. 170 cm)
Arkana Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Jeg ville ikke si at å ha lyst å mer enn én bolle er å ha STOR matlyst. Jeg ville garantert spist mer enn én selv (kanskje ikke så tett etter middag, men man kan vel spare noen til litt senere?) og ville ikke kalle det å stappe i seg. Synes du overreagerer veldig. Hvis han stapper innpå med boller hver eneste dag, så kan jeg kanskje forstå, men det gjør vel de færreste.
skrue Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Hmm, 100kg vs 170cm - det holder med en bolle.... Men, men jeg er egentlig enig. Skal man først spise boller, så er en ganske fislete - dog kanskje ikke 15 min etter middag.
Gjest Mito24 Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Da går hans matlyst utover helsen, da han åpenbart spiser mer enn han har behov for. Men hvordan du bør ta det opp, vet jeg ikke. Han vil nok bli fornærmet uansett.
Gjest Pet Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 (endret) Nå var det vel ikke meningen at han skulle spise seg mett på boller, men at de skulle ha det til kaffen? Da holdet det med en når han veier 100 kg! Endret 6. januar 2006 av Pet
Hu i Svingen Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Hvis denne mannen skal slanke seg så er det kanskje en fordel at han avgjør det selv, og at maten hans ikke blir rasjonert? Om han bør hente bollene sine selv er jo en annen sak...
Miracl3 Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 Dersom du mener mannen din bør slanke seg burde du overhode ikke servere han boller.
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #10 Skrevet 7. januar 2006 (endret) Hvorfor MÅ man på liv og død ha noe til kaffen på den måten? Greit nok til unntaksbruk, og da bør heller stakkaren få lov til å spise så mange han selv bestemmer. DU kan ikke avgjøre om HAN må ned i vekt, det må være hans egen avgjørelse. Endret 7. januar 2006 av Elphaba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå