AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Vært på ekstremt mange besøk hos dyrlegen de siste månedene. Først ble han mer og mer blind, nå helt blind. Masse sikling, ekstrem sulten, ekstremt tørst, fra perfekte blodprøver til veldig høye leververdier. Virker også som han blir fortere sliten. Mye infeksjoner som har krevd operasjoner og antibiotika. Han har vært på mr for å sjekke hjernen, røntgen og ultralyder. Finner ingenting galt. Det har vært mistenkt cushing, men han slår ikke ut på tester. De vil nå ta ct av buken hans, men jeg er usikker på dette siden han har vært i tre narkoser på 9 måneder. Han har aldri vært syk på 11 år, men nå kom alt på en gang. Noen som har aning hva dette kan være? Han er ellers en glad hund, glad i å gå turer, men den ekstreme matlysten hans styrer mye av dagen og han har gått fra å være vanskelig å få i mat til å stjele søppel/prøve å stjele maten vi har i hånda, spise på kartonger osv osv.. Anonymkode: bbad7...854
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Har du snakket med raseklubben? Anonymkode: 9c01b...3b9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 Alderdommen som kommer snikende? Anonymkode: ce16a...893 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 Du må oppgi rase. Sykdommer og levealder er veldig rasebetont. Anonymkode: 10037...d92 1
Gjest EmKay Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 Jeg tror egentlig ikke det er det samme, men eldste vår har fått progressiv retinal atrofi (PRA), oppdages hos øyespesialist. Endte opp der etter mistanke om kreft, slag og hjernesvulst som ble utelukket med MR og blodprøver. Det at hun har mistet synet har nok forsterket de andre sansene, så hun er blitt helt vill på mat, tigging, stjeling av mat, osv. Søker også veldig til oss. Hun har dog helt fine verdier sånn ellers. Men om de står helt i beit, kan det jo være en kombinasjon av ting som utløser dette hos hunden din, og ikke nødvendigvis kun en enkelt sykdom?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vært på ekstremt mange besøk hos dyrlegen de siste månedene. Først ble han mer og mer blind, nå helt blind. Masse sikling, ekstrem sulten, ekstremt tørst, fra perfekte blodprøver til veldig høye leververdier. Virker også som han blir fortere sliten. Mye infeksjoner som har krevd operasjoner og antibiotika. Han har vært på mr for å sjekke hjernen, røntgen og ultralyder. Finner ingenting galt. Det har vært mistenkt cushing, men han slår ikke ut på tester. De vil nå ta ct av buken hans, men jeg er usikker på dette siden han har vært i tre narkoser på 9 måneder. Han har aldri vært syk på 11 år, men nå kom alt på en gang. Noen som har aning hva dette kan være? Han er ellers en glad hund, glad i å gå turer, men den ekstreme matlysten hans styrer mye av dagen og han har gått fra å være vanskelig å få i mat til å stjele søppel/prøve å stjele maten vi har i hånda, spise på kartonger osv osv.. Anonymkode: bbad7...854 Jeg vet ikke hva hunden din lider av, men jeg hadde avlivet den. Den har lidd lenge nok. Anonymkode: 29ffc...4ce 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå