Gå til innhold

Gå ned i vekt og samtidig spise det jeg pleier…?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig? Jeg har vel ca 8-10 kg for mye, og har bikket overvektig. Har ikke lyst til å gjøre store endringer i livet mitt heller😅

Anonymkode: 34347...b39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre posjoner🤓👍🏼

Anonymkode: abbd1...53c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Steg 1: Spis mindre, beveg deg mer. 
Nå det ikke lenger funker kan du heller stramme inn litt på hva du spiser. 

Anonymkode: e728b...152

AnonymBruker
Skrevet

Du ønsker å gå ned 10 kilo, men du ønsker samtidig ikke å gjøre endringer? Altså 🤯

Endring gir endring, så enkelt er det. Så noe må endres, enten i form av hva du spiser, mengden du spiser, og aktivitet. 

Anonymkode: 1dad8...94a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo selvfølgelig bare spise akkurat det samme, men mindre av alt. Personlig finner jeg det mer hensiktsmessig å kutte litt kraftigere i de kaloririke næringsfattige varene (feks godteri, kaloririk drikke, fete sauser og take away), og heller øke litt i de rene råvarene samt grønnsaker. Da kan jeg likevel spise meg mett og få de næringsstoffene jeg trenger. Men balanse er viktig for meg, ingen ting er helt nei-mat. 

Anonymkode: f3456...7fb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det mulig? Jeg har vel ca 8-10 kg for mye, og har bikket overvektig. Har ikke lyst til å gjøre store endringer i livet mitt heller😅

Anonymkode: 34347...b39

Ikke uten å gjøre endringer i livet, men det er mulig uten å endre kostholdet. I så fall må du trene veldig hardt, ala toppidrettsutøvere, og samtidig passe på at du da ikke spiser mer enn nå (mange går i den fella fordi økt treningsmengde = økt apetitt)

Det er stort sett enklere å redusere på hva du spiser enn å trene så mye som trengs.

Anonymkode: 31ca2...761

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spise akkurat det samme, bare mindre av alt. Eks. Halve porsjoner.

Anonymkode: 7c7ab...8e3

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du pleier å spise. Spiser du sunt så kan du bare spise mindre porsjoner og merke en saaaaaaaakte vektnedgang på ca 0.2-0.5kg i måneden. 

Men for en raskere vektnedgang må du forbrenne mer kalorier enn du spiser, altså gå mye ned i kalori inntak og opp i aktivitet og forbrenning. 

Anonymkode: 8967f...2c0

Skrevet

Nei, du går ikke ned 10kg ved å spise det samme som før. Enkelt og greit, med mindre du øker kaloriforbruk drastisk, da snakker vi om at det kreves 7000 ekstra kalorier ut for å brenne 1kg

AnonymBruker
Skrevet

Du KAN spise det samme, men i mindre mengder. Lurere å velge ting med mindre kalorier slik at du kan spise deg mettere.

kutte ut smør og olje hjelper en del og.

Anonymkode: 27277...8c6

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk kaloriinnhold i de matvarene du spiser mest av. F.eks. en standard middag. Hva er ingrediensene, og hvilke ingredienser har mye/lite kalorier? 
Kan du spise det samme, men endre mengdene, og redusere kaloriene uten å bli sulten? F.eks. om du pleier å spise kylling, ris og grønnsaker. Kan du da øke mengden grønnsaker og redusere mengden ris, og ikke bli sulten hvis du spiser det? 

Eller kan du bytte ut produkter med mye fett eller sukker, med varianter som har lavere innhold av fett/sukker? 
F.eks. så finnes rømme i varianter med mindre fett. Men smaken er ikke så veldig forskjellig.  Om du spiser en del rømme kan det jo ha betydning. 

Anonymkode: 5e89b...d5d

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Det går vel ikke uten endre noe. Men en kan finne det en er mest konfortabel med. Her er det blitt ett noen ganger to måltider om dagen. ett  bitte lite om jeg må og en stor middag, kreativt laget ang kalorier men mye mat og ting jeg liker, så jeg blir ordentlig mett. Litt godteri hver dag. 7 smågodtbiter ca.

Anonymkode: 6381a...768

AnonymBruker
Skrevet

Altså prøvde være relevant men ble litt skeivt.  

Anonymkode: 6381a...768

AnonymBruker
Skrevet

Kutt der det smerter minst. Jeg har feks ikke behov for noe som helst drikke med kalorier. Så lett å droppe det. Noen trenger ikke frokost (gjelder ikke meg), og har ikke noe problem med å hoppe over det måltidet. Jeg tenker du har fått noen dårlige vaner de siste årene siden du har øket til overvekt nå. Hvordan spiste du før dette? Kan man gå tilbake på noe? Feks mindre take away (det er egentlig lett å droppe for meg). Feks slutte å handle i kantinen på jobb dersom du feks får i deg en ekstra middag om dagen. Holde godteri til helgene. Evt starte med å halvere daglig mengde. Små ting rett og slett.

Anonymkode: f3456...7fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser fremdeles bortimot det samme som før, men mindre av det. Har også byttet ut til mer kcalorifattige versjoner av ting, som f.eks heller tine lett creme fraiche 10% istedenfor lettrømme. Koser meg med kaker og is i bursdagsbesøker, og smågodt enkelte helger. Har gått ned 17,5 kg siden september, til 56,3 kg pr dags dato

Anonymkode: 8de26...d68

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva pleier du å spise, TS?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke greie på slanking, men hva med å drikke ett glass vann før alle måltid??????? Dere andre.. har dét noe for seg?

Anonymkode: f0a8a...260

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke greie på slanking, men hva med å drikke ett glass vann før alle måltid??????? Dere andre.. har dét noe for seg?

Anonymkode: f0a8a...260

Der spørs litt, ser for meg at det hjelper om man stopper å spise når man er mett? For det er vel for å fylle magen så man raskere får metthetsfølelsen? 

Dersom man ikke stopper når man er mett, eller ikke kjenner når man er mett, er det ikke noe vits. 

Anonymkode: 41262...1b4

AnonymBruker
Skrevet

Overspiser du? typ at du blir veldig mett? Slik som i den tråden der flere påstod at to burgere + tre pølser var normalt når det var "spesielle anledninger"?

Da vil du selvfølgelig rase ned om du klarer å tilpasse deg normale porsjoner, og bli passe mett. 

Anonymkode: 649e7...baf

AnonymBruker
Skrevet

Faste. Spis som normalt i et mindre spisevindu. 

Jeg er elendig til å følge dietter, telle kalorier og fjerne sunn mat som jeg liker fra kosten. Så for meg funker det veldig bra. 

Anonymkode: 14dc7...223

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...