Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg fikk goretex vintersko av pappa til juli den str. jeg sa jeg bruker til vanlig. Etter å ha brukt de en gang syns jeg det egentlig ble trangt når jeg hadde på tykke ullsokker utenpå de vanlige sokkene. Så hva gjør jeg? Bytte de kan jeg ikke siden jeg har brukt de en gang. De passer fint med tynne sokker, men det er jo på vinteren jeg kommer til å bruke de mest. Kanskje surre føttene som kineserne ;) eller fryse med bomulls-sokker. hmm... valgets kvaler.. noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de for korte, altså sånn at du får vondt frempå tærne, er det lite du kan gjøre.

Er de for trange over vristen, kan du gå med våte sokker om de er av skinn, da vil de strekke seg.

Er de av syntetisk materiale, blir det ikke så lett å gjøre noe med.

Men hva med Ullvang sokker, eller den rimeligere varianten, trysil-sokken, som du får bl.a. på Europris og Rema? De finnes i forskjellige varianter, og inneholder ull. De fleste er ikke tykkere enn en tennis-sokk.

Lykke til!

Skrevet

skal ikke vinterskoen være ganske varm i seg selv da?

og om det er en vintersko som man er avhengig av tykke ullsokker i i tillegg til vanlige sokker, så ville jeg kanskje sett om jeg fant noen tynnere ullsokker.

det finnes ihvertfall ullstrømpebukser og longser i ull eller ull/silkeblanding som er tynn og fin men skal være veldig varm.

det er nok få triks når det er en gore-tex, den kan vel vides ut i liten grad.

Skrevet
:sjenert: ....Hva oppnår man om man fryser ned bommulssokker??? :ironi:
Skrevet (endret)
:sjenert: ....Hva oppnår man om man fryser ned bommulssokker??? :ironi:

Fryser MED bomullssokker. :ler:

Endret av Jaya
Skrevet

Orker du å ha ullsokkene rett på foten, uten bomullssokker under. Jeg synes det varmer mer, og så blir det ikke så mange lag. Invester i flere par kløfrie ullsokker, så går det kanskje bra.

Ellers kan du kanskje få en skomaker til å blokke ut skoene. Det forutsetter at de ikke er for korte, og i passende materiale, slik Annevenn foreslår.

Catzy

Skrevet

....Hva oppnår man om man fryser ned bommulssokker???

Fryser MED bomullssokker.  :ler:

:ler::ler::ler:

Åja.... :sjenert: Men hva oppnår man om man fryser MED bommulssokker da?

:ler:

Gjest Revenka
Skrevet

Takk for svar. Det er lærsko. De er trange i bredden over foten, ikke i lengden. Går som sagt greit med tynne sokker. Jeg får teste tynne ullsokker. Nå har jeg bomullsokker og ull uten på der igjen, og da blir det trangt. I en alder av 27 har jeg lært at vintersko bør være en størrelse større enn det jeg normalt bruker :klappe: det var på tide (ifølge samboer).

Skrevet
I en alder av 27 har jeg lært at vintersko bør være en størrelse større enn det jeg normalt bruker  :klappe:  det var på tide (ifølge samboer).

Det kommer jo helt an på vinterskoen det.

mange vintersko er laget varme nok til at man ikke trenger å ha ekstra sokker nedi dem for at de skal være varme nok, og da kan det være rimelig ubehagelig å ha sko som er ett nummer for store. ;)

selv prøver jeg ALLTID sko før jeg kjøper de eller før andre kjøper de som gave, uten unntak.

Det har vært en riktigere lekse å lære for min del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...