AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Skrevet 12. mai 2023 Vi bor på bygda å har en nabo som har hunden sin springende løs alene flere ganger daglig og han kommer alltid ned til oss rundt huset. Nå har vi fått en hund på omplassering og jeg er redd hvordan det skal gå om hunden våre er ute og naboens hund plutselig kommer, hvordan de vil gå overens osv. har sagt ifra til naboen flere ganger at han må ha hunden i bånd da den ofte kommer å bæsjer rett utenfor trappa vår men til ingen nytte. Hvordan går to fremmedhunder overens? Går det stort sett bra? Vi har en utehund som kommer til å være mye ute. Han er forresten 1,5 år. Deres hund er av husky type. Anonymkode: b4e87...b87
Svisle Skrevet 12. mai 2023 #2 Skrevet 12. mai 2023 Hvordan det vil gå vet ingen på forhånd. Men om naboen ikke respekterer at dere har sagt klart i fra at hunden er uønsket, så hank den inn og levere den til politiet eller en kennel. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Skrevet 12. mai 2023 Hank inn hunden og behold den så naboen fysisk må hente den hver gang. Evt ring Mattilsynet så tar de en telefon til eier. Anonymkode: 74309...82d 5
Svisle Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hank inn hunden og behold den så naboen fysisk må hente den hver gang. Evt ring Mattilsynet så tar de en telefon til eier. Anonymkode: 74309...82d Mattilsynet har ingen ting med løse hunder å gjøre, så rette instans er politiet. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hank inn hunden og behold den så naboen fysisk må hente den hver gang. Evt ring Mattilsynet så tar de en telefon til eier. Anonymkode: 74309...82d Ikke mattilsynet, falken eller viking Anonymkode: 32148...9e5 4
Troyamin Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 Du vet hvem eier er, så det eneste du kan gjøre er å få eier til å hente den hver gang den er nede. Funker ikke det, kan du anmelde naboen til politiet. Feks med hold i paragrafen om båndtvang. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 Jeg har sagt ifra iallefall 5-6 ganger, han beklager seg hver gang men til ingen nytte dessverre. Ts Anonymkode: b4e87...b87
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #8 Skrevet 13. mai 2023 Hva slags rase har du? Hunder går som regel veldig godt sammen. Ville ha spurt naboen om de kunne møtes og bli kjent mens dere begge er tilstede. Hundene må være løse. Er begge hanner, kan Huskyer være dominante, men alle hunder er forskjellige og svært sosiale. Sosialisering med andre hunder er svært viktig hele livet. Hindres de å møte andre hunder kan dette føre til stress og aggresjon. Anonymkode: d343d...396 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #9 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva slags rase har du? Hunder går som regel veldig godt sammen. Ville ha spurt naboen om de kunne møtes og bli kjent mens dere begge er tilstede. Hundene må være løse. Er begge hanner, kan Huskyer være dominante, men alle hunder er forskjellige og svært sosiale. Sosialisering med andre hunder er svært viktig hele livet. Hindres de å møte andre hunder kan dette føre til stress og aggresjon. Anonymkode: d343d...396 Her var det mange rare påstander. Anonymkode: 29fdf...71c 7
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #10 Skrevet 13. mai 2023 Huskytype hund er de fødte sauedrepere. Dette kan potensielt bli farlig om den fortsetter å gå løs. Du skriver at dere bor på bygda, så da er det sikkert sauer i nærheten en plass. Forstår meg ikke på folk som bare lar hundene sine reke rundt og plage folk! Anonymkode: 770de...9ad 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Skrevet 14. mai 2023 Snakk med naboen og organiser at hundene får hilse på hverandre og bli venner Anonymkode: 86d1e...b3c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #12 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Huskytype hund er de fødte sauedrepere. Dette kan potensielt bli farlig om den fortsetter å gå løs. Du skriver at dere bor på bygda, så da er det sikkert sauer i nærheten en plass. Forstår meg ikke på folk som bare lar hundene sine reke rundt og plage folk! Anonymkode: 770de...9ad Huskyer kan også være ekstreme på å stikke av. Det ligger ofte i dem, og de er ofte veldig oppfinnsomme. Jeg hadde en husky som stakk av ved hver ENESTE anledning den fikk. Jeg skjønner at naboer trodde at "vi lot den reke rundt", men de skulle bare visst innsatsen vi gjorde hver dag for å hindre hunden i å stikke av. Når det er sagt, så kan man ikke bare akseptere at sånn er det. Vi måtte ta konsekvensen av det og omplassere, og det skjer ofte pga. press fra naboer. Hva dette presset skal bestå i må du nesten velge selv, samtaler, konsekvenser, anmeldelse... Og til slutt; min erfaring er at huskyer er greie med andre hunder, så så fremt hunden deres ikke er bitteliten, så er det stor sjanse for at det vil gå greit om de møtes. Anonymkode: b3079...734 1
Nutz Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 Det der er brudd på båndtvangen. Neste gang det skjer hadde jeg tatt hunden inn og ringt falken så eier måtte betale for å hente ut hunden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå