Gå til innhold

Jeg har det vanskelig økonomisk og har sett at Russland lokker med gode forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en bløff at man kan få billige leiligheter i Russland og blir nordmenn som drar sett ned på? Det er ikke alle som er like priviligerte og kan klare seg i Oslo

Anonymkode: edd2d...eae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vurderer Russland, heller enn utenfor Oslo? Lykke til. 

Anonymkode: ec290...276

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Om du tror kommunisme bringer noen velstand så tar du feil. Det er en grunn til at det meste er gammelt og forfallet der. Det er ingen som flytter dit for å få det bedre. Men norsk inntekt kombinert med russiske boutgifter er nok en god kombinasjon. Russisk inntekt med russiske boutgifter er nok heller sørgelig. 

Anonymkode: 1f61a...214

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tviler på at du får overført penger nå fra Norge til Russland. Visum spørs om du får. Visakort fungerer ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg bolig i Sverige? Masse billige leiligheter i de mindre byene.

Anonymkode: 6175e...b65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro det blir veldig vanskelig å flytte til Russland nå. Som sagt får du ikke overført pengene dine og du vil bli mistenkeliggjort uansett hvor du går. De vil anta du er spion. Regner med du ikke snakker Russisk heller? De er dårlige på engelsk

Anonymkode: 6a025...61f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vurderer Russland, heller enn utenfor Oslo? Lykke til. 

Anonymkode: ec290...276

Fun fact: Russland er utenfor Oslo.

Anonymkode: 908a4...178

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo voldsomt å tenke på å flytte til Russland, som tross alt er i krig, enn å bare flytte ut av Oslo. Det finnes mange steder i Norge som har lave boutgifter. Mange steder i Sverige og ev Danmark har også lavere boutgifter. 

Anonymkode: 7691e...808

• Liker 3
Skrevet

Nå er det en hel verden der ute å velge i så hvorfor velge Russland?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta heller Bulgaria. Det billigste landet i Europa, men fortsatt med i EU og NATO. 

Anonymkode: 7e46b...52e

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det en bløff at man kan få billige leiligheter i Russland og blir nordmenn som drar sett ned på? Det er ikke alle som er like priviligerte og kan klare seg i Oslo

Du bør nok heller vurdere andre steder å flytte til.

Utenriksdepartementet har siden 27. februar 2022  frarådet alle reiser til Russland. Som følge av krigen i Ukraina har mange land, inkludert Norge, stengt luftrommet for russiske fly. Russland har stengt sitt luftrom for fly fra over 30 land. Dette kan gjøre det vanskelig å reise ut av Russland. Visa- og Mastercard-kort utstedt utenfor Russland fungerer ikke lenger i Russland.

AnonymBruker
Skrevet

Dette må være tull? Finnes da andre byer og land enn Oslo og Russland.

Anonymkode: c0d0b...16f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal du få visum? Penger? Reise dit? Du kan ikke ta ut penger fra norsk bank der, eller overføre til russisk bank, så kontantbeholdningen din må være stor. Fly går ikke.
Det er ikke noe nytt at du nok kan få et veldig billig bosted utenfor de store byene i Russland, og billige leveutgifter ellers. Standarden er jo deretter også. Og hva skal du gjøre? 

Har du en godt betalt jobb i Russland er du nok hjertelig velkommen, du kan jo sykle over Storskog til Nikkel, så finner du nok en leilihet.

Anonymkode: 19f67...fbb

Skrevet

Av alle steder i utlandet man kunne velge å flytte til, så hadde jeg aldri valgt Russland. Noen som ikke har fulgt med på nyhetene i det siste? 😳

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja for det finnes jo ikke andre steder å bo i Norge enn Oslo...

Anonymkode: f14bb...1d5

Skrevet

Opplagt og ikke videre troverdig trolletråd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ser så mange i denne tråden ned på det å bo i Russland? Har dere vært der eller er det bare basert på antagelser?

De russerne jeg kjenner er veldig hyggelige mennesker og i Russland har jeg opplevd stor gjestfrihet. Tror jeg holder meg i Norge, men da av helt andre grunner.

Anonymkode: 84347...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri flytte til en terroriste staten. 

Anonymkode: 3c431...f0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor ser så mange i denne tråden ned på det å bo i Russland? Har dere vært der eller er det bare basert på antagelser?

De russerne jeg kjenner er veldig hyggelige mennesker og i Russland har jeg opplevd stor gjestfrihet. Tror jeg holder meg i Norge, men da av helt andre grunner.

Anonymkode: 84347...589

Er vel ikke å bo i Russland folk reagerer på, men å bo i Russland NÅ.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Russland?!?!:spy:

Anonymkode: bf5c9...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...