Gå til innhold

Grete Roede, erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, jeg skal begynne på Grete Roede kurs på mandag og er derfor spent på å høre andres erfaringer, både positive og negative.

Hva likte du best?

Hva likte du minst?

Hvor mye gikk du ned?

Gikk du flere kurs?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Jeg gikk på grunnkurset (rød kursbok). Det jeg likte best var boken og opplegget.

Det jeg likte minst var kurslederen. Hun var ikke noe hyggelig, sa til meg at hun ikke trodde jeg hadde gjort det jeg skulle fra forrige gang (noe jeg hadde!! :sur: ) fordi jeg bare hadde gått ned 0,9 kg på en uke mens de andre hadde gått ned mer. Uken etter hadde jeg gått ned masse, mer enn de andre, og da var hun jo så smørblid, syns hun var litt falsk. Har sett nå at de ikke bruker henne som kursleder lenger, lurer på hvorfor... hehe...

Jeg har gått ned fra 80 til 62 kg med grete roede. har kun gått 1 kurs, trenger ikke flere kurs, jeg er flink utenom kurs også. Jeg gikk vel ned til ca 73 på det første kurset, dvs 7 kg.

Anbefaler grete roede :)

Skrevet

Godt å høre at du har hatt gode erfaringer til tross for at kurslederen virket en smule teit!

Selv skal jeg nedover fra svimlende 84kg.. Har gått mye opp og ned det siste året fra 85 på det meste til 78 på det minste men skulle virkelig ønske at jeg kunne komme tilbake til 65kg som jeg veide før jeg plutselig for opp i vekt.

Er virkelig motivert og tror at jeg skal kunne klare det!

Skrevet (endret)

Jeg begynte på et i fjor, sluttet etter 3 ganger, pga en IDIOTISK kursleder! Helt... :frustrert:

Menmen, alle er jo sikkert ikke slik som henne.

Boken likte jeg svært godt, har brukt den etterpå.

Lukka til, det går sikkert bra! Vet om svært mange som har gått på disse kursene, og som er glimrende fornøyde.

(Har forresten klart å slanke meg på egen hånd til nå ;) )

Endret av lil
Gjest gjest1
Skrevet

Driver Grete Roede fremdeles og veier maten og teller kalorier til hvert måltid?

Jeg driver selv med Ingers Hverdagskost, og folk spør jo meg hva som er forskjellen mellom oss og Roede, og jeg aner faktisk ikke... hjelp?

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg vet ikke hva grete roede gjør nå, men da jeg begynte for 4 år siden så veide vi maten og telte kcalorier. Men det i tillegg til en sunn kost da.

Skrevet

Jikk GR kurs for et par år siden, og jeg viste faktisk mer om kosthold enn kursleder. Syns det var elendig, det handlet om telling av kcal og veiing av maten. Tok et fedonkurs året etter og det var på et annet nivå mener nå jeg. Der fikk man forklaring på hva som skjedde med kroppen når man spiste forskjellig mat. Men jeg var kanskje uheldig med kursleder på GR kurset.

Skrevet

Jeg gikk på Grete Roede-kurs i vår, og gikk ned 7,7kg. Synes at boka var bra og kursopplegget var helt greit. Det som var mest nyttig var at man skjerper seg når man vet at man skal veiies hver uke, og det er veldig bra å skrive ned hva man spiser. Da kontrollerer men jo inntaket, og det er lettere å planlegge måltidene.

Man trenger ikke å veie maten lenger på Grete Roede-kurs. De fikk nye kursbøker i 2005 som er mye lettere og friere og gir mye god inspirasjon. Man kan f.eks bruke smør og majones på skiva om man vil, og det meste er egentlig lov i små mengder og med tilpassing av trening.

Jeg har gode erfaringer med kurset, og hadde en super kursleder som slett ikke synes at 0,9kg i uka er en dårlig prestasjon. Målet er jo å ligge på et gjennomsnitt på 1kg i uka, så den kurslederen som mente det var for dårlig kan bare gå og grave seg ned. Man går jo ikke ned like mye hver uke, og skal også ta hensyn til syklus o.l. Det er dumt at slike dårlige kursledere spolerer opplegget. Gi tilbakemelding på evalueringsskjemaet!

I tillegg har de utrolig mange gode oppskrifter på GOD og mager mat som ikke er kjedelig. Thumbs up for Grete Roede!

Skrevet

Jeg har ikke gått på kurs, men har boken, og den er fin. Men jeg kjenner to stykker som fikk anoreksia etter kursene. tror ikke den ckalorifikseringen er så bra for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...