Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gå en fjelltur, spise rømmegrøt, drikke musserende og se på fyrverkeriet om kvelden

Anonymkode: 57388...c0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe. 

Anonymkode: a79a0...dc3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta en joggetur i 6-tiden på morgenen og så slappe av på terassen resten av dagen. Skal kjøpe inn favorittmat, brus og dessert. 

Anonymkode: 8d108...1fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Henger opp flagget og pynter litt inne, handler inn god mat og ser på tv-sendingen fra rundt om i landet. Mulig jeg drar og ser på toget. Også går jeg en tur i skogen med hunden.

Anonymkode: f7771...863

• Liker 2
Skrevet

Henger ut flagget, og tilbringer dagen foran TV'en med 17.mai-sendinger. 

Koselig faktisk.

Så blir det vel kanskje middag og kaffe hos gamlingene når 17-mai-feiringen er avsegstyrt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går til byn i finstasen og ser på toget. Så koser jeg meg med rømmegrøt og spekemat og innbakte pølser hjemme. Er det fint vær tar jeg kanskje en fjelltur. 

Anonymkode: d0407...c18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da våre  5 barn var på barnetrinnet i ungdomskolen var det opp  kl 07 om morgene, og begynne å gjøre barna klar til å gå i barnetoget. Selvsagt var barna forventningsfulle når foreldre stod på sidelinja og såg på barnetoget. På ettermiddag var det folkefest på skolen, og var ofte innvalgt i 17 mai komitee

Årene gjekk, og det blei etterhvert barnebarna sin tur å gå i barantoget, og besteforeldre, foreldre måtte selvsagt også da stå på sidelinja, og sjå barnetoget, og iskremfest m/ kaker, korsang på skolen. 

Såfremt veret har vert pent,så har vi alltid opplevd 17 mai som ein folkefest, og eit høgdepunkt i året ein kan få møte andre mennesker ute. 

17 mai er eit sosialt arangemang, og har ein ingen sosiale antenner. og sosial  intelligens så velger ein å sitte hjemme. Vi har  lagt bak oss 2 år med pandemie, og en 17 mai feiring utanom det vanlige, og ein situasjon som de ferreste har opplevd etter krigen.   

Anonymkode: 135f7...d81

Hva mener du med dette 🈁 "og har ein ingen sosiale antenner. og sosial  intelligens så velger ein å sitte hjemme"

Selv om man er alene eller ensom på 17.mai betyr ikke det at man ikke har sosiale antenner eller sosial intelligens. 

Anonymkode: 5c625...437

• Liker 18
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da våre  5 barn var på barnetrinnet i ungdomskolen var det opp  kl 07 om morgene, og begynne å gjøre barna klar til å gå i barnetoget. Selvsagt var barna forventningsfulle når foreldre stod på sidelinja og såg på barnetoget. På ettermiddag var det folkefest på skolen, og var ofte innvalgt i 17 mai komitee

Årene gjekk, og det blei etterhvert barnebarna sin tur å gå i barantoget, og besteforeldre, foreldre måtte selvsagt også da stå på sidelinja, og sjå barnetoget, og iskremfest m/ kaker, korsang på skolen. 

Såfremt veret har vert pent,så har vi alltid opplevd 17 mai som ein folkefest, og eit høgdepunkt i året ein kan få møte andre mennesker ute. 

17 mai er eit sosialt arangemang, og har ein ingen sosiale antenner. og sosial  intelligens så velger ein å sitte hjemme. Vi har  lagt bak oss 2 år med pandemie, og en 17 mai feiring utanom det vanlige, og ein situasjon som de ferreste har opplevd etter krigen.   

Anonymkode: 135f7...d81

Hva i all verden... Dette er kanskje noe av det kjipeste jeg har sett ett voksent menneske si til folk som er alene på 17. mai...

Du har absolutt null forståelse for hva det betyr å være alene, eller ensom... For noen av oss er det ikke ett valg å sitte hjemme alene. Eller jo, jeg kan velge stå alene i sentrum å vifte med ett flagg, uten noen å snakke med, for å se på ett tog jeg ikke kjenner noen i.. men det får meg ikke til å føle meg mindre ensom i år... Så jeg velger sitte på verandaen min jeg...

Skal sitte ute, kose meg med lyden av flagget som blafrer, lese en bok, og spise god mat og drikke litt bobler!

Anonymkode: 96027...c1a

• Liker 15
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan blir det en vanlig dag for deg når hele byen står på hue? Vanskelig å leve «vanlig» da? Bor du feks i Oslo får du jo ikke krysset gata i sentrum.

Anonymkode: 9d7fa...8f6

Ikke alle bor i Oslo…

Anonymkode: f14a6...f51

• Nyttig 4
Skrevet

Jobber, fra12.30 til 22.15

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, går i byen og ser på toget osv! Møter noen venner på ettermiddagen 

Anonymkode: 885b2...857

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva i all verden... Dette er kanskje noe av det kjipeste jeg har sett ett voksent menneske si til folk som er alene på 17. mai...

Du har absolutt null forståelse for hva det betyr å være alene, eller ensom... For noen av oss er det ikke ett valg å sitte hjemme alene. Eller jo, jeg kan velge stå alene i sentrum å vifte med ett flagg, uten noen å snakke med, for å se på ett tog jeg ikke kjenner noen i.. men det får meg ikke til å føle meg mindre ensom i år... Så jeg velger sitte på verandaen min jeg...

Skal sitte ute, kose meg med lyden av flagget som blafrer, lese en bok, og spise god mat og drikke litt bobler!

Anonymkode: 96027...c1a

Enig med deg. Hadde i grunn ikke tenkt å kommentere, men kjente at jeg ikke klarte å la være. 

Jeg er også alene. Er ikke alene 17 mai fordi jeg velger det selv eller har lyst å være alene. Jeg har prøvd så lenge å etablere et stabilt forhold og utvide vennekretsen. Begge deler har vært vanskelig og jeg har blitt mye såret og skuffet. Jeg synes det er trist å være alene når alle man kjenner har noen. Men, slik er det ikke for meg. Skal prøve å gjøre det til en fin dag allikevel. 

Anonymkode: 63c07...d65

• Hjerte 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

17. mai er for meg en dag hvor jeg har vært alene de siste 10 årene eller mer. I år er det himmelspretten dagen etter så muligens jeg kjøper en flaske bobler. Et det fint vær så blir det å sitte ute noen timer på terrassen. Jeg skal sove til jeg våkner av meg selv. Foreløpig plan er å jobbe litt hjemmefra samt rydding hjemme. Muligens jeg lager middag. Har ikke bestemt meg ennå. Har ikke på TVen iallfall. 

Anonymkode: afe9e...d13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal lage noe god mat, et lite koldtbord, og sitte hjemme og se på TV-sendinger mens jeg spiser god mat. Jeg liker å være hjemme på 17. mai.

Anonymkode: fbad6...260

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal jobbe, slik jeg har gjort de siste 7 årene. Skulle egentlig hatt fri i år, men slik ble det ikke.

Etter jobb blir det takeaway fra filippinsk restaurant, noe godt i glasset og lydbok på øret (har oppdaget en lokal krimserie, bøkene om politibetjent Rolf Randen av Rune Timberlid).

Anonymkode: c81b9...212

AnonymBruker
Skrevet

Går bort til Solli plass hvor det alltid er totalt kaos. Kjøper en is, går hjemover og tenker at jeg er glad jeg slipper kaoset.

Anonymkode: 876ed...52e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bor i Oslo, går i byen og ser på toget osv! Møter noen venner på ettermiddagen 

Anonymkode: 885b2...857

Men du er vel ikke alene om du skal møte venner?? Tråden handler jo om hva man skal gjøre om man er alene. 

Anonymkode: 77edf...ebe

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ikke alle bor i Oslo…

Anonymkode: f14a6...f51

Det er noe alle også vet.

Anonymkode: f1d0a...8b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Holde meg inne og late som at det er en helt vanlig dag. 

Anonymkode: 8452f...707

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal feire min aller første 17 mai helt alene, på mine 53 år. Glad jeg fant denne tråden, føler meg mindre alene om å være alene nå. Skal vel se barnetog på tv og ellers bare se på annet på noe streamekanaler. Sånn kan det bli når barna er voksne med egne liv og man har flyttet til ett nytt sted. Er på hils med mange men kjenner ingen, foreløpig. Det går seg vel til. Og jeg er flink til å kose meg i eget selskap, det bare føles veldig rart å være alene på nasjonaldagen.

Anonymkode: 6053f...e92

• Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...