Gå til innhold

Hva ville du gitt i avsluttningsgave til veilederen din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og er det vanlig?

Anonymkode: 922a3...533

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri mottatt noe eller gitt noe. Ikke gi noe dyrt, i alle fall, det kan være regler mot å motta dyre ting. Men en bukett med blomster kan kanskje være hyggelig?

Anonymkode: daacb...515

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tenkt å gi noe. Kommer til å sende en e-post og takke for hjelpen og legge ved oppgaven som vedlegg. 

Anonymkode: 7bdb6...d30

AnonymBruker
Skrevet

Veileder i hva? Til praksisveilederne mine (sykepleien + videreutdanninger) har jeg bakt kake og eventuelt gitt en liten blomst eller strikka et par enkle votter om vi har hatt god kjemi.

Til veileder på bacheloren ga vi ingen ting, fordi hun virkelig var udugelig. Veileder på master fikk en blomsterbukett og en god flaske vin, fordi hun var så flink og kjemien var god.

Anonymkode: 173ba...120

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både gitt og fått vin. Kanskje ville jeg nå gitt en fin alkoholfri musserende fra polet 

Anonymkode: 4015e...af2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veileder i hva? Til praksisveilederne mine (sykepleien + videreutdanninger) har jeg bakt kake og eventuelt gitt en liten blomst eller strikka et par enkle votter om vi har hatt god kjemi.

Til veileder på bacheloren ga vi ingen ting, fordi hun virkelig var udugelig. Veileder på master fikk en blomsterbukett og en god flaske vin, fordi hun var så flink og kjemien var god.

Anonymkode: 173ba...120

Praksisveileder sykepleie. 

Skrevet

Fikk sjokolade av min student. Så noe sikt er vel vanlig. Evt ta med kake på siste dag eller lignende. Ikke så vanlig å gi noe "stort"

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet

Det er en jobb og man trenger ikke gi noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke en ting, med mindre veileder var en mulig fremtidig arbeidsgiver.

Anonymkode: e3ca4...a36

Skrevet

Fikk blomster og kake

AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (5 minutter siden):

Det er en jobb og man trenger ikke gi noe mer.

Vi har god kjemi og vi treffes og som venner utenom arbeidstid.

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har god kjemi og vi treffes og som venner utenom arbeidstid.

Da er vel ditt vennskap nok 😉

AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Da er vel ditt vennskap nok 😉

Og hva mener du med den blunke smilyen? 

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva mener du med den blunke smilyen? 

Hva insinuerer du at jeg tror?

AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (8 minutter siden):

Hva insinuerer du at jeg tror?

At du var ironisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og er det vanlig?

Jeg har ikke gitt veilederne mine på bachelor- og masteroppgaver noen gave, da de ikke har betydd noe for meg. Jeg har dog hatt en praksisveileder i en av utdannelsene som jeg var meget fornøyd, og jeg gav en flaske med alkoholfri cider, da vedkommende var avholds.

• Liker 1
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

At du var ironisk.

Slett ikke. Det var bare et vennlig blunk om at du ikke trenger å kjøpe noe. 

Trodde kanskje du tenkte at jeg ved blunket antydet mer enn vennskap til veilderen.🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to helt fantastiske veiledere på bacheloroppgaven, begge strakk seg lengre enn de trengte for å hjelpe meg.

Jeg ga dem en flaske vin hver, etter å ha forsikret meg om at de drakk rødvin i en "tilfeldig" samtale. 

Anonymkode: 92d37...913

AnonymBruker
Skrevet

Ikke en verdens ting, annet enn "takk" i forordet under dels tvang. Muligens en klage til skolen når oppgaven kanskje blir godkjent. Ene har ikke bidratt med noe som helst, og den andre har vært direkte ufin ene dagen, og litt mer behjelpelig den andre. 

Anonymkode: 8e8bf...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde praksis hele høstsemesteret i fjor. Den første veilederen ble langtidssykemeldt dagen før jeg kom, så en annen måtte steppe inn som veileder på kort varsel. Gav kake og blomster til hele avdelingen. En hjemmestrikket gave til praksisveilederen, som takk for hens tid til å «ta seg av» meg og gi av seg selv i en ellers hektisk hverdag uten at hen var forberedt på at høsten skulle bli slik. Gaven kostet kanskje 100-150kr i garn, så den hadde «ubetydelig» verdi. 

Anonymkode: e923d...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...