Gå til innhold

Feil i skattemeldingen - hva er prosessen, og hva kan konsekvensene bli?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forhåndsutfylte tall på skattemeldingen stemte ikke overens med lønns- og trekkoppgaven, og ble korrigert før innlevering.

Nå har det kommet brev om kontroll fra skatteetaten der det blir etterspurt dokumentasjon på inntekt og ansettelsesforhold, og i den forbindelse kommer det fram at skatteetaten også har fått innrapportert et annet arbeidsforhold enn hva som står i ansettelseskontrakt.

(Skatteetaten har fått innrapportert fast ansettelse i 20% stilling, mens i kontrakten står det fast ansettelse i 0% - tilkallingsvikar)

Nå håper jeg å høre fra andre som har opplevd det samme.

Hvordan er deres erfaring med denne prosessen?
Hva ble resultatet av kontrollen?

Anonymkode: 13d93...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at stillingsprosenten har noe å si. Du skal betale skatt av beløpet du tjener, helt uavhengig av hvor mange timer du jobber, eller andre kontraktuelle betingelser mellom deg og arbeidsgiver.

Det er irrelevant for skatteetaten hvorvidt du jobbet 10 eller 1000 timer for å tjene inntekten din, det er kun totalbeløpet som tells.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sender dem jo bare kopi av lønns og trekkoppgaven.

Anonymkode: 4d1e0...647

AnonymBruker
Skrevet

Er du forresten sikker på at du har forstått informasjonen i lønns og trekkoppgaven riktig? Hva var feil i forhold til det som var rapportert inn til skatteetaten?

Anonymkode: 4d1e0...647

Gjest Adobyen
Skrevet

Alt du har fått som brutto lønn skal jo være med. Det er lønn, bonuser, feriepenger og annet. Også fordel ved fri telefon.  Jeg tror det er veldig sjeldent med feil opplysninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...