Gå til innhold

Sykepleier fast stilling 100%. Hvordan regne ut overtid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
hvis jeg skal ta en overtids vakt, nattevakt. Får jeg både 100 % overtid på selve timene, tillegg til natt tillegget? Eller forsvinner nattillegget når jeg jobber overtid? Takk for svar

Anonymkode: 48f17...16d

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer an på bestemmelsene i tariffavtalen der du jobber. Mange steder faller andre tillegg bort ved overtid. 

Anonymkode: e09a6...6f4

Dette er på et sykehus, men det er kanskje egne regler der også?

Er det slik at jeg får tilleggene også, så blir jo en ekstra helg natt (3 netter) på nesten 24 000kr før skatt. Det høres jo helt sprøtt ut?? På avdelingen jeg skal begynne på et det visst mye behov for overtid, spesielt natt, som er det jeg liker best

Varierer om man får nattillegg i tillegg til 100% overtid. Som oftest får man det 😊

Men husk at man får ikke 100% overtid på nattillegget. Har du 60 kroner i nattillegg blir ikke dette dobbelt, selv om timelønnen gjør det liksom 😊

Endret av Lisaaaaa
AnonymBruker
Lisaaaaa skrev (16 minutter siden):

Varierer om man får nattillegg i tillegg til 100% overtid. Som oftest får man det 😊

Men husk at man får ikke 100% overtid på nattillegget. Har du 60 kroner i nattillegg blir ikke dette dobbelt, selv om timelønnen gjør det liksom 😊

Ja, akkurat det visste jeg

Jeg tenkte:

(350kr/ t * 9,75/ t * 3 netter) * 2 (100% overtid) 

Nattillegget: 80kr * 9,75 * 3 netter

Helg 50kr/ t * 9,75 * 2 helgedager 

Dette ble ca 24 000kr når jeg regnet på det. Det er jo helt sprøtt? Tar jeg en ekstra helg hver 3. mnd, så blir det nesten 100 000kr på 12 vakter? Jeg kjenner det frister mer å bidra da, enn vanlig lønn

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte:

Dette ble ca 24 000kr når jeg regnet på det. Det er jo helt sprøtt? Tar jeg en ekstra helg hver 3. mnd, så blir det nesten 100 000kr på 12 vakter? Jeg kjenner det frister mer å bidra da, enn vanlig lønn

Jepp, og for arbeidsgiver er det derfor helt økonomisk krise å måtte ty til overtid... 

Anonymkode: a8831...a71

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jepp, og for arbeidsgiver er det derfor helt økonomisk krise å måtte ty til overtid... 

Anonymkode: a8831...a71

Det virker som de gjør det hele tiden der jeg skal begynne.. Ikke rart det går ad undas med helsevesenet

• Liker 1

Jeg tenkte:

Det ser helt riktig ut det 😊 Har du så høy timelønn? 350? Heldig, jeg jobber på sykehus, har ikke i nærheten av så mye 😅

Også husk at det blir trukket skatt også av dette, så blir jo en del mindre. Og husk å endre skattekortet ditt hvis du jobber mye mer enn forventet 😊😅

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er på et sykehus, men det er kanskje egne regler der også?

Er det slik at jeg får tilleggene også, så blir jo en ekstra helg natt (3 netter) på nesten 24 000kr før skatt. Det høres jo helt sprøtt ut?? På avdelingen jeg skal begynne på et det visst mye behov for overtid, spesielt natt, som er det jeg liker best

Usikker på hva du mener med egne regler? 

Sykehus har også tariffavtale, mange følger Spekter helse sin avtale. Den finnes på nettet. 

Anonymkode: e09a6...6f4

AnonymBruker
Lisaaaaa skrev (7 timer siden):

Det ser helt riktig ut det 😊 Har du så høy timelønn? 350? Heldig, jeg jobber på sykehus, har ikke i nærheten av så mye 😅

Også husk at det blir trukket skatt også av dette, så blir jo en del mindre. Og husk å endre skattekortet ditt hvis du jobber mye mer enn forventet 😊😅

Takk for mange gode tips

650 000kr/ året, tror det blir ca 350kr/ t

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for mange gode tips

650 000kr/ året, tror det blir ca 350kr/ t

Hvor mange års ansiennitet har du? 650 000kr i grunnlønn er veldig uvaling hvis du bare er sykepleier ved sykehus, det er ikke vanlig som spesialsykepleier med full ansiennitet en gang. Eller har du kanskje forhandlet deg frem til bedre lønn? (noe som fortjener applaus forøvrig) 

Du vil jo da tjene nærmere 725-750000 med turnustillegg og plusser du på alle de kastravaktene blir du jo oppe i rundt 850 000 kr 😅

Men det virker jo litt rart om du har så mange års erfaring og aldri har satt deg inn i overtid før nå. Jeg bare spør for er oppriktig nysgjerrig. 

Anonymkode: d4045...fc5

• Liker 3
AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange års ansiennitet har du? 650 000kr i grunnlønn er veldig uvaling hvis du bare er sykepleier ved sykehus, det er ikke vanlig som spesialsykepleier med full ansiennitet en gang. Eller har du kanskje forhandlet deg frem til bedre lønn? (noe som fortjener applaus forøvrig) 

Du vil jo da tjene nærmere 725-750000 med turnustillegg og plusser du på alle de kastravaktene blir du jo oppe i rundt 850 000 kr 😅

Men det virker jo litt rart om du har så mange års erfaring og aldri har satt deg inn i overtid før nå. Jeg bare spør for er oppriktig nysgjerrig. 

Det er da mange, mange flere stillinger ved et sykehus enn sykepleiere. Hvorfor anta det, eller har jeg oversett noe i tråden?

Jeg jobber med IT på sykehus med ca. samme lønnen, bare vi har hvilende nattevakter (er alltid noen i beredskap), men det er jo et drøss av andre bakgrunner og stillinger der.

Anonymkode: 32e2c...90d

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da mange, mange flere stillinger ved et sykehus enn sykepleiere. Hvorfor anta det, eller har jeg oversett noe i tråden?

Jeg jobber med IT på sykehus med ca. samme lønnen, bare vi har hvilende nattevakter (er alltid noen i beredskap), men det er jo et drøss av andre bakgrunner og stillinger der.

Anonymkode: 32e2c...90d

Du har kanskje oversett overskriften? 🤭

• Liker 1
AnonymBruker

Hos oss regnes overtiden pr uke, dvs at har du en uke med få vakter og tar en ekstravakt da, så får man ikke overtidsbetaling. Må være det som overskrider 35,5 t i uken som blir overtid. Så om du også jobber søndag-mandag så kan de første timene før midnatt være overtid, mens de resterende er ikke overtid dersom du den påfølgende uken ikke har så mange vakter. 
Så hos oss er det ikke slik at alt blir regnet som overtid selv om man jobber ekstra i 100% stilling. 

Anonymkode: 24bfb...246

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos oss regnes overtiden pr uke, dvs at har du en uke med få vakter og tar en ekstravakt da, så får man ikke overtidsbetaling. Må være det som overskrider 35,5 t i uken som blir overtid. Så om du også jobber søndag-mandag så kan de første timene før midnatt være overtid, mens de resterende er ikke overtid dersom du den påfølgende uken ikke har så mange vakter. 
Så hos oss er det ikke slik at alt blir regnet som overtid selv om man jobber ekstra i 100% stilling. 

Men får dere da overtid de ukene dere jobber over 35,5 timer selv om det ikke er ekstra?

når det gjennomsnittberegnes bør man få overtid når man jobber ekstra i 100 % stilling.

Anonymkode: fbbb4...e43

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er dette i hele tatt lovlig?

Anonymkode: 9b05f...a36

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har kun jobbet på poliklinikk tidligere, uten overtid. 

ts

AnonymBruker

Hos oss er alt ekstra overtid på oss som har 100% hat jeg forstått det som

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kun jobbet på poliklinikk tidligere, uten overtid. 

ts

Kunne du svart på de andre spørsmålene også? 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...