AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Hva syns dere sendt 30 årene - 50 ( regner ikke medfolk eldre. Tror de har mer akseptert det) at dere har mer levetid bak dere en foran dere. Er det ikke stress? Man må strekke til. flere ting er uoppnåelige, drømmer i grus, man merker tidens tann her og der. Gid den som hadde vært 20 Anonymkode: 1cbee...813
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva syns dere sendt 30 årene - 50 ( regner ikke medfolk eldre. Tror de har mer akseptert det) at dere har mer levetid bak dere en foran dere. Er det ikke stress? Man må strekke til. flere ting er uoppnåelige, drømmer i grus, man merker tidens tann her og der. Gid den som hadde vært 20 Anonymkode: 1cbee...813 Sent* ikke lett med autokorrekt Anonymkode: 1cbee...813
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Skrevet 12. mai 2023 Bruker ikke mye tid på å tenke på dette. Det er snakk om sekunder til sammen. Kan ikke gjøre noe med det. Ingen vet hvor mye tid de har igjen, uansett hvor gamle de er. Anonymkode: a499b...053 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 Tiden går ikke. Den kommer. Og du har et hav av tid som strømmer mot deg i en vill flom. Hva vil du gjøre med dagen i morgen? Den kommer mot deg i rasende fart! Har du en plan? Anonymkode: 9058b...4d6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 Vår store dikter, Hans Børli, sa det slik: Sitat Nå. Et meget lite ord. Nå. Likevel rommer det hele evigheten. Anonymkode: 9058b...4d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 Tenker av og til på det, men hverdagene går og blir til år. Jeg regner med at jeg har maks 20 år igjen å leve. Jeg lever hvert år og gjør ting som gir meg glede som jeg også har økonomi til. Anonymkode: 6594b...78b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Skrevet 12. mai 2023 Ta ting som de kommer -lager ikke en bucket list for hva jeg burde ha gjort før det «blir for sent». Prøver å være tilfreds med her og nå. Tidens tann orker jeg heller ikke stresse over det er naturlig å bli gammel og man må nesten regne med å få noe drit av skavanker etter man bikker 40-50 år om man ikke har fått det før. Har også bestemt meg for eldes naturlig dvs ikke fikse på rynker ved å fylle ut eller stramme opp. Har trua på å ikke mikroplanlegge livet sitt, blir så stress når det ikke blir som «planlagt». Ha de store linjene klare men ha mye slingringsmonn på at ikke livet alltid blir som man hadde tenkt. Anonymkode: 8d1dd...274 2
Daria Skrevet 12. mai 2023 #9 Skrevet 12. mai 2023 Sånn er livet... Det er ikke bare kroppen som endrer seg med årene, det samme gjelder for hodet - livsanskuelse, verdier, prioriteringer. Mye av det som så ut som aldringens kriser da man var 20, er faktisk helt greit å leve med når man er 40 (og jeg ville ikke byttet om jeg kunne). Sånn skal jeg aldri bli, sa jeg - nå er jeg sånn og synes egentlig det er ganske deilig å være sånn... Det er mange ting som ikke blir som man har tenkt, men det betyr ikke at det blir dårlig, eller at det man så for seg ville blitt bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #10 Skrevet 12. mai 2023 Jeg er ca 35 nå. Om jeg blir 70 så er jeg veldig sikker på at jeg lever mer de siste 15-20 årene enn de første. Altså, hvor mye opplever man egentlig før man blir 20? Anonymkode: 2618a...cfb
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #11 Skrevet 13. mai 2023 Jeg liker der jeg er i livet. Ting som før var bekymringer og stress er det ikke lenger. Er i et stabilt og trygt ekteskap, sitter godt i det økonomisk, og har en god jobb som jeg liker og føler meg trygg i. Det er godt å ikke være på vei noe sted, men å bare nyte hverdagen og livet. Livet skjer. Jeg er ikke redd for alderdom og død. Det eneste jeg kvier meg litt for er "vondter" og overgangsalder. At jeg regner med at når jeg nærmer meg 50 vil jeg etterhvert kjenne alderen på kroppen. Anonymkode: a7a46...bfc 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Skrevet 13. mai 2023 Kunne aldri ha tenkt meg å vært 20 år igjen. 50 år fremover med arbeid. 30-35 år med mensen. Nei takk!! Kommet til 50 årene og klarer å se lys i tunnelen med mensen. Og teller ned antall år med jobb før jeg er pensjonist og får en frihet som man skulle hatt mer av i yngre dager. Ikke når man blir gammel og skrøpelig. Klart jeg hadde ikke villet jobbet som 74 åring heller, slik kong charles må. Men han er vel mer opptatt av kongetittelen enn hva selve jobben går ut på. Tipper det blir mange sinna utbryt bak kulissene på han. For at det blir et evig mas å måtte være med på så mye i den alderen. Han ser sur ut. Anonymkode: e8932...a17 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #13 Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenker av og til på det, men hverdagene går og blir til år. Jeg regner med at jeg har maks 20 år igjen å leve. Jeg lever hvert år og gjør ting som gir meg glede som jeg også har økonomi til. Anonymkode: 6594b...78b Men det som er så "flott" med døden, om jeg kan kalle den for flott. Er at når du er død så vet du det ikke selv. Anonymkode: e8932...a17
Gjest jessop Skrevet 13. mai 2023 #14 Skrevet 13. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Tipper det blir mange sinna utbryt bak kulissene på han. For at det blir et evig mas å måtte være med på så mye i den alderen. Han ser sur ut. Anonymkode: e8932...a17 Følger ikke med, men han har jo det med prins Hatt og å tenke på. Ellers husker jeg for ikke lenge siden når Charles skumle signere noen offentlig dokumenter og pennen sviktet. Da ble han irritabel
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #15 Skrevet 14. mai 2023 jessop skrev (På 13.5.2023 den 10.18): Følger ikke med, men han har jo det med prins Hatt og å tenke på. Ellers husker jeg for ikke lenge siden når Charles skumle signere noen offentlig dokumenter og pennen sviktet. Da ble han irritabel Ja, han passer ikke til å være konge. Anonymkode: e8932...a17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå