Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter bare på første person som vil ta selfie med bjørnen og overskriftene som dukker opp etterpå.😂

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Har tenkt det samme. Når skal folk begynne å bruke hodet? 

Jeg blir så oppgitt.

Skrevet

Enkelte folk er hjernedøde. Freya måtte bøte med livet pga egoistiske folk som ikke kunne la Freya være i fred. Når skal disse idiotene få bøter for dette? Det skal faktisk ikke være sånn at andre levende vesener skal måtte bøte med livet pga at enkelte ikke kan la dyrelivet være i fred! Folk må pinadø bruke hodene sine......

• Liker 11
Skrevet

Og så skriver avisene om det så enda flere der for å se bjørnen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

😡😡😡😡😡😡😡
Idioter

Endret av fjærestein
La til tekst
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Mye forstyrrede mennesker der ute 

• Liker 4
Skrevet

En bjørn er farlig for mennesker..den vil ofte flykte men har drept når de klarer å rømmer i dyrehager..da syntes jeg at det tryggeste er å bedøve den og frakte den til et mer egnet sted..ikke skyte den men flytte den.. Det samme gjelder med ulv , som myndighetene skyter for fote, der blir begrepet " kan bli en fare " mot husdyr nok til å skyte den , ja til og med ved bruk av hagle fra helikopter... 

• Liker 1
Skrevet

Byfolk er alt for ofte idioter, når det kommer til dyr og natur. Veldig selvsentrert.

• Liker 3
Skrevet

Massehysteri. Et veldig kjent psykologisk fenomen opp gjennom historien.

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet

Bare til å skyte bjørnen først som sist, den vil komme til å drepe lam og sau og slik sett vil den være en økonomisk byrde.

Da bjørn (og ulv) er toppforbrukere så trenger vi dem ikke i Norsk natur, man trenger de rett og slett ikke for å regulere bestanden av andre arter (den balansen er forstyrret for lengst).

Å skyte den er billig og samfunnet vil være tjent med det.

Gjest Peanut
Skrevet
On 5/14/2023 at 6:37 PM, Made4u said:

Bare til å skyte bjørnen først som sist, den vil komme til å drepe lam og sau og slik sett vil den være en økonomisk byrde.

Da bjørn (og ulv) er toppforbrukere så trenger vi dem ikke i Norsk natur, man trenger de rett og slett ikke for å regulere bestanden av andre arter (den balansen er forstyrret for lengst).

Alle dyr har sin plass i økosystemet, enten du vil eller ikke. 

Gjest Made4u
Skrevet
Peanut skrev (2 timer siden):

Alle dyr har sin plass i økosystemet, enten du vil eller ikke. 

Nå er det så få ulver og bjørner (begge øverst i næringskjeden) at de i praksis ikke lenger har noen viktig rolle for å regulere bestanden av andre arter (under dem i næringskjeden), den rollen bjørnen og ulven har i så måte kan lett jegre ta. Altså står man igjen med at begge de to kostnadskrevende artene kan tas ut i sin helhet.

Om bjørnen og ulven skulle hatt en viktig plass i økosystemet, da måtte vi hatt flere av dem. De få vi har, det er mest politiske reguleringer som tillater at de får gå her, men nå koster dyrene så mye at jeg er for at man skyter samtlige først som sist og så er vi kvitt dem.

Skrevet
Topsi skrev (På 11.5.2023 den 23.10):

Trolig må denne bjørnen dø fordi folk er så sykt dumme og egoistiske

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GMqX0V/maatte-be-folk-holde-seg-unna-bjoernen-kan-bli-mannevond

Jeg får fnatt,  istedetfor avlivning bør en umiddelbart innføre bøter for denne type idioti 

Slapp av, den får gå i fred,  så lenge den ikke går på fe. De har fellingstillatelse klar, iht om den går over og tar dyr.  

Gjest Made4u
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Slapp av, den får gå i fred,  så lenge den ikke går på fe. De har fellingstillatelse klar, iht om den går over og tar dyr.  

Det er et tidsspørsmål, så ligger den der skutt og man har en grunn til å skåle og feire.

Skrevet
Made4u skrev (1 minutt siden):

Det er et tidsspørsmål, så ligger den der skutt og man har en grunn til å skåle og feire.

Ekkelt 

• Liker 2
Skrevet

Dette er en dumskap folk ikke ville sett for seg eller gjort i sine villeste fantasier før sosiale mediers inntog. Tror jammen tiktok og alt det andre begynner å tære på intelligensen til folk. Bjørner er flotte dyr ja, men også rovdyr som ikke bare er mye raskere enn mennesker men som har enorme krefter man ikke vil stifte bekjentskap til på kloss hold.

• Liker 1
Gjest Made4u
Skrevet
Topsi skrev (31 minutter siden):

Ekkelt 

Ikke ekkelt, samfunnet ville spart millioner av kroner og det hadde vært gode grunner til å skåle og feire.

Byfolk forstår bare ikke hvor stort problem de rovdyrene er, de bør tas ut snarest.

Skrevet
Made4u skrev (På 14.5.2023 den 18.37):

God greie på bjørn skjønner jeg... 

Her har vi hatt eller har, en gammel bjørn i skogen, midt i sauebeite. En hannbjørn. Litt usikker på om den er død av alderdom nå. Den er skjeldent sett, og aldri tatt en sau. Men det har vært et par hendelser med slag slagbjørn i området der. Det er da kommet inn ung hannbjørn, som vil ta over reiret, og markerer seg. Men mange år siden sist,  og vet om to ganger i min levetid. 

Det meste vi har sett av den, er spor og bæsj. Hadde han utenfor hytta en gang for mange  år siden 

På en annen hytte for ca 10år siden, så vi først bjørnespor,  ved parkeringen og oppe ved hytta,  de så ganske ferske ut, bjørnen vandrer over der i trekk av og til,  men har ikke tidligere sett spor så tett. Så de som er i området der, er som regel på gjennomreise.  Og oppholder seg ikke der. 

Dagen etter med tre barn på slep, ble jeg varig at den var på andre siden av en myr, jeg kunne høre og lukte den, men så den ikke. Så jeg skravla høyt,  ba barna om å vende nesen tilbake til hytta.  Antar ca 50meter unna, ville ikke stå der til jeg så den, tilfelle konfrontasjon.  Men oppfattet at den prøvde å gjemme seg for oss.  I ble verden angrepet eller spist. 

Denne bjørnen har vandret langt, og eneste skade er på bikuber to steder. Men den kan jo bli farlig om den ikke får gå i fred, for nysgjerrige folk på bjørnesafari, så håper folk holder seg unna.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...