AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Sønnen min på 10 år får en sms fra et ukjent nummer. Han svarer og spør hvem det er. Får bare tulle svar og løgner tilbake. Han ringer så opp mens jeg er tilstede og jeg hører hvordan motparten er mot barnet mitt: Frekt, mobbete, og legger så på. Det er et fremmed nummer, men barnet mitt ringer tilbake før å høre hvem det er. Ingen svarer. Jeg ringer så fra min telefon. Ber om å få snakke med moren til dette andre barnet. Barnet fortsetter å være frekt mot også meg. Jeg sier videre at jeg da blir å søke opp nummeret og finne moren på fb og så ta kontakt henne for å fortelle hvordan h*n er mot min sønn. Motparten legger på. 5 min etter ringer min telefon. Det er faren til motparten. Han sier det ikke er greit at jeg truer barnet hans med å søke opp moren og å ta kontakt med henne på fb..! Jeg mener! Det var da ingen trussel. Jeg ville få dette andre barnet til å slutte plage sønnen min. Ja barnet mitt burde bare ha blokkert vedkommende, men når h*n først er frekk mot sønnen min og så videre meg- da ville jeg snakke med en foresatt.. Og det fikk jeg jo. Så til de grader.. Gikk jeg over grensa? Er det virkelig ikke greit å si til frekke barn at jeg blir å kontakte foreldrene deres lenger? Anonymkode: 66e82...3f1 3 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 11. mai 2023 Nei, du gikk ikke over grensen. Faren til den ungen bør heller bruke energien sin på å oppdra sin mobbende drittunge fremfor å kjefte på deg. Anonymkode: 104bf...56d 33 3 17
Rucula Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Selvfølgelig gikk du ikke over grensa! Det er bare å fortsette. Ringer drittungen igjen, sørg for å ta opp samtalen.. send det til rektor! Disse folkene tror angrep er det beste forsvar. Ikke la deg skremme 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Ja takk for bekreftelse på at jeg ikke gikk over noen grense her! Ble bare helt satt ut av den hissige tonen og monologen han holdt til meg! Lot meg ikke svare på noe, men sa jeg kunne få tlf nr til moren slik at jeg kunne følge opp det jeg truet med. Jeg gikk da for å hente en penn, og sa at jeg nå kunne få nr, men da ville han at jeg sjekket tlf loggen bedre for mitt barn var virkelig ikke uskyldig! Dattera han var 13-14 år, og han mente jeg ikke hadde noe rett til å true m slikt! Så han ønsket meg en videre fin kveld, og slag på røret! Jeg så da gjennom tlf loggen og mld loggen. Tok bilder av mld loggen og sendte dette til ha med MIN og barnet mitt sin forklaring. (Jeg kom jo ikke til ordet i hans monolog..) Jeg ba da igjen om å få tlf nr til moren, ønsker ha også en fin kveld, og skrev vennlig hilsen... *navnet mitt Tror dere jeg har hørt noe? Tror dere jeg har fått nummeret til moren? Nei og nei... Makan altså! Anonymkode: 66e82...3f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 Du gikk ikke over noen grense. Har konfrontert foreldre til barn som har banket opp eller mobbet andre Somregel helt mørkt i pappen på disse, så at faren reagerte slik sjokkerte meg ikke. Frister å komme ned på deres nivå, men sparer energien Anonymkode: 7ca9b...7b3 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Det er ikke en eldre søsken som utgir seg for å være faren da? Jeg syns absolutt ikke at du gikk over streken. Ta det opp med moren, hvis det virkelig var faren du snakket med. Sørg for å ha opptak, i tilfelle moren er like udugelig. Anonymkode: 74bd9...897 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 Etter å ha snakket med faren på telefon, så skjønner du sikkert hvorfor denne gutten oppfører seg som han gjør. Frekk og anklagene far= frekk og anklagende sønn. Sønnen har jo ikke bare vært frekk, men også kommet med anklagelser...på at du truet han. Anonymkode: 923f1...1b5 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Skrevet 12. mai 2023 Som far, som sønn… Dessverre er det mange idioter der ute. Anonymkode: 3abc8...4e7 2
Phoenix Heart Skrevet 12. mai 2023 #9 Skrevet 12. mai 2023 Noen foreldre har dessverre skylapper når det gjelder egne barn. Og du tråkket ikke over noen grense. 3
Alltid Vår Skrevet 12. mai 2023 #10 Skrevet 12. mai 2023 Her er det vel ikke bare moren til barnet som burde kontaktes, men også moren til denne faren. 13 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #11 Skrevet 12. mai 2023 Alltid Vår skrev (6 minutter siden): Her er det vel ikke bare moren til barnet som burde kontaktes, men også moren til denne faren. Haha! Fantastisk idé 😊 Anonymkode: 5a58c...926 4 2
Biloba Skrevet 12. mai 2023 #12 Skrevet 12. mai 2023 Det er ikke en trussel å varsle foreldre om barns dårlige oppførsel mot andre barn. 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #13 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Som far, som sønn… Dessverre er det mange idioter der ute. Anonymkode: 3abc8...4e7 Eller som far så datter. Tror at det er en tenårings jente som plager en mindre gutt...og da blir jo styrke balansen mellom dem en helt annen. Klart at mor må reagere når barnet blir trakkasert av den eldre tenåringen som må bli korrigert for slik mobbing og stalking. Hvis ikke dette blir slått ned på nå så vil hun bare fortsette med slik destruktiv oppførsel i voksenlivet. og gjøre livet surt for andre. Anonymkode: 16d86...c83 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #14 Skrevet 12. mai 2023 Hvor gammelt er ditt barn, ts? Jeg hadde bare blokkert det nummeret det ble ringt fra. Noe mer ut av det hadde jeg ikke gjort siden far reagerte som han gjorde. Blander du inn skole her så vil saken fort eskalere til at flere begynner å ringe sønnen din. Anonymkode: 4e15d...911 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #15 Skrevet 12. mai 2023 Neste gang det kommer noe fra ukjent nr, blokker. Med mindre det er trusler eller regelrett mobbing, er det ikke noe vits å gjøre noe utav det. Anonymkode: 953b3...0a5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #16 Skrevet 12. mai 2023 Eplet faller ikke langt fra stammen her😒 Anonymkode: 9fe4d...dc4
Kenelz Skrevet 12. mai 2023 #17 Skrevet 12. mai 2023 - Søk opp far sin tlf nummer - Finn navn, søk det på gulesider eller fb - Sjekk om han har åpen profil på fb eller andre sosiale medier der du kan snoke på forhold, vennelisten eller bilder med tags. - Se etter kvinnelig figur som han har romantisk forhold til: Pass på det ikke er stemor. Sjekk etternavn og familiebilder om du har tilgang til dette. Dersom du ikke finner noen så kontakt skolen til denne jenta og be om umiddelbar møte eller handling da din yngre sønn blir mobbet og fortvilet. Fortell at du har snakket med faren og hva som ble sagt i telefonen. Gjør dette om du også finner ut hvem moren er og at hun er like frekk som faren. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #18 Skrevet 12. mai 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Sønnen min på 10 år får en sms fra et ukjent nummer. Han svarer og spør hvem det er. Får bare tulle svar og løgner tilbake. Han ringer så opp mens jeg er tilstede og jeg hører hvordan motparten er mot barnet mitt: Frekt, mobbete, og legger så på. Det er et fremmed nummer, men barnet mitt ringer tilbake før å høre hvem det er. Ingen svarer. Jeg ringer så fra min telefon. Ber om å få snakke med moren til dette andre barnet. Barnet fortsetter å være frekt mot også meg. Jeg sier videre at jeg da blir å søke opp nummeret og finne moren på fb og så ta kontakt henne for å fortelle hvordan h*n er mot min sønn. Motparten legger på. 5 min etter ringer min telefon. Det er faren til motparten. Han sier det ikke er greit at jeg truer barnet hans med å søke opp moren og å ta kontakt med henne på fb..! Jeg mener! Det var da ingen trussel. Jeg ville få dette andre barnet til å slutte plage sønnen min. Ja barnet mitt burde bare ha blokkert vedkommende, men når h*n først er frekk mot sønnen min og så videre meg- da ville jeg snakke med en foresatt.. Og det fikk jeg jo. Så til de grader.. Gikk jeg over grensa? Er det virkelig ikke greit å si til frekke barn at jeg blir å kontakte foreldrene deres lenger? Anonymkode: 66e82...3f1 Nei du gikk ikke over grensa, faren virker som en stor dust Anonymkode: 9e42d...d96 2
AprilLudgate Skrevet 12. mai 2023 #19 Skrevet 12. mai 2023 (endret) For noe TRASH av noen foreldre 🧐🫠 Hadde for det første blokkert nummeret. Hadde jeg vært forelderen hadde jeg jo sagt at jeg skulle ordne opp og takket for å bli gjort oppmerksom på dette. Og beklaget. Men: på min unges telefon har jeg ikke tillat anrop fra noen som ikke er på telefonlista. Så ordne det også Endret 12. mai 2023 av AprilLudgate 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #20 Skrevet 12. mai 2023 Rucula skrev (11 timer siden): Selvfølgelig gikk du ikke over grensa! Det er bare å fortsette. Ringer drittungen igjen, sørg for å ta opp samtalen.. send det til rektor! Disse folkene tror angrep er det beste forsvar. Ikke la deg skremme Rektor? Foregår dette i skoletiden altså? Anonymkode: 20a17...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå