Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne skrevet dette innlegget selv! 12 uker i morgen.

Føler at magen bare er "flabbete" og myk og lubben, den er liksom ikke sånn fin og struttende som "alle andre" har. Fordi vi holder sirkelen av innvidde ganske liten, så gjemmer jeg meg mye bort i store skjorter (heldigvis er jeg glad i oversize til vanlig), har kjøpt en sånn midjeforlenger til buksene mine, eventuelt bruker jeg hårstrikk mellom knappen og knappehullet for å gi meg selv litt ekstra rom.

Men ja. "Det er baaare luft". Ja, jeg skjønner at det ikke er størrelsen på babyen som gjør at jeg ser ut som en ballong, men det er jo prosessene rundt babyen som gjør det. Prøv å ikke gi det altfor mye energi. At vi blir større betyr at barna våre blir større, og det er jo faktisk en helt vanvittig fin tanke ❤️

Masse lykke til, håper vi begge får til å føle oss fine snart!

Anonymkode: 96fc9...f2c

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kjenner meg 100% igjen i det du beskriver. Er førstegangs selv, og fikk mage tidlig. Alle steder jeg leste sto det at man umulig får mage så tidlig, og de jeg var rundt sa hele tiden at det kun var luft og oppblåst mage. Det gjorde at jeg har skammet meg over magen hele svangerskapet. Jeg vil ikke noen skal se magen, for den er «for stor» tydeligvis. Nå er jeg 30 uker, men sliter med samme følelsen enda. Kommentarene sitter, og man føler seg for stor ift hvor langt man er på vei. Men, vakre babyen min bryr seg lite om mammas mage er stor eller liten, oppblåst eller ikke. Mage er mage, og du er gravid, så da er det en GRAVIDMAGE! ❤️❤️

Anonymkode: 8eeb7...a08

Så utrolig kjedelig at en tid hvor du skal nyte noe av det vakreste et men eske kan gjøre, LAGE ER NYTT MENNESKE, blir litt sånn «skam» ovenfor egen kropp. Men er så enig med deg, mage er mage ❤️ Håper du klarer å nyte det mer nå tross tankene. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Foresten: det som har hjulpet meg er å sammenlikne med meg kvinner som er like langt på vei med like stor mage, og ikke se på de på feks sosiale medier med mindre mage. Jeg bruker feks tiktok og pinterest til å søke opp uken jeg er i, og ser at kroppene er ufattelig forskjellige! Jeg fikk også tilsendt gravidbilder av venninnen min uke for uke og så at vi to lå ca likt hele veien. Det hjalp (og hjelper) meg å forstå at det er ikke bare en luftmage, det er en helt vanlig gravidmage. Ps: oppblåst og luft har du hele veien uansett, men magen blir ikke mindre, bare større og større ❤️

Anonymkode: 8eeb7...a08

Åh det var lurt! Sjekket Pinterest nå, og ble glad. Tusen takk foe tips ❤️

Anonymkode: 74137...068

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt det på akkurat samme måte. Følt at kroppen er "feil" fordi ifølge Google / forum skulle man ikke ha behov for mammaklær før langt uti svangerskapet, mens mine vanlig klær ble ubehagelige veldig tidlig. Har ikke gått i jeans siden uke 5 eller noe. 

Jeg har også blitt helt sjokkert over hvor mange kommentarer man får på kroppen sin som gravid. Man er jo fritt vilt. Foreslår at du forbereder en setning som du gjentar og gjentar når folk kommer med uønskede kommentarer, for eksempel "jeg foretrekker at folk ikke kommenterer på kroppen min". Da går det forhåpentligvis opp for noen at kroppsfokus ikke på magisk vis er greit fordi noen er gravid. 

Anonymkode: 99477...2f8

Ja, jeg tror jeg bare må forberede meg. Men jeg kjente at mange av kommentarene ga meg en ro her. På en måte deilig å vite at jeg ikke er alene, men også utrolig kjipt at folk opplever disse kommentatorene og følelsen av flauhet over kroppen som skal lage nytt menneske 🥺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Du er sikkert flott! Jeg gikk opp ti kilo de første TO månedene, jeg. Så bare fortsatte det, og jeg fikk megapupper -som noen faktisk kommenterte. Det er jo veldig ufint av dem som kommenterer! Det er de som er frekke/ubetenksomme. 
Bare kjøp en diger hettegenser/flagrete lys skjorte og drit i hva andre måtte mene. Er det venninner, familie eller nære kolleger, ville jeg sagt det rett ut: det er sårende. Er det mer bekjente, ville jeg øvd meg på noe spydig: «Å, sier du det. Så hyggelig av deg å si da».

Anonymkode: 7e917...392

Takk! Jeg skal øve på comebacks 😎

Ønsker jo egentlig veldig gjerne å være stolt av magen. Alltid ønsket meg gravidmage (og graviditet). Får bare akseptere at magen er så oppblåst som den er. Eie det litt 💓

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kunne skrevet dette innlegget selv! 12 uker i morgen.

Føler at magen bare er "flabbete" og myk og lubben, den er liksom ikke sånn fin og struttende som "alle andre" har. Fordi vi holder sirkelen av innvidde ganske liten, så gjemmer jeg meg mye bort i store skjorter (heldigvis er jeg glad i oversize til vanlig), har kjøpt en sånn midjeforlenger til buksene mine, eventuelt bruker jeg hårstrikk mellom knappen og knappehullet for å gi meg selv litt ekstra rom.

Men ja. "Det er baaare luft". Ja, jeg skjønner at det ikke er størrelsen på babyen som gjør at jeg ser ut som en ballong, men det er jo prosessene rundt babyen som gjør det. Prøv å ikke gi det altfor mye energi. At vi blir større betyr at barna våre blir større, og det er jo faktisk en helt vanvittig fin tanke ❤️

Masse lykke til, håper vi begge får til å føle oss fine snart!

Anonymkode: 96fc9...f2c

Vi er ikke alene om tanken og følelsen ❤️

Jeg er også glad i oversized, men djevelen i meg vil flexe magen litt nå på pure f så får folk mene det de vil. Gravidmage er jo så fint 😍❤️

lykke til til deg også 🌸

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å være flau over da?

Herregud, du har ett levende vesen inni deg, DU SKAL få mage av det.

Slutt å sammenlign deg så jævlig med alle de "perfekte" bildene på sosiale medier. Vær stolt at du faktisk klarer å bære frem ett barn. Det er mange millioner som ikke verken kan eller har en kropp som klarer det. 

Skjerp deg. 

Anonymkode: 88f58...9aa

• Nyttig 1
Gjest EmKay
Skrevet

Jeg også fikk tidlig "mage", hadde ikke sjans til å trekke den inn. Fikk en del kommentarer på hvor langt jeg var på vei og "oi, har du fått mage allerede?"
Men tok det som regel bare med en smil og svarte som sant var, at "det er nok i hovedsak luft akkurat nå, men det er visst blitt umulig å trekke inn magen. Får håpe luften forsvinner ettersom babyen blir større, ellers har jeg vel en gigamage å se frem til, hehe."

Jeg gikk vel opp sånn 12 kg de første trimesteret, det var MYE vann og sikkert også litt fett siden det eneste som hjalp mot kvalmen var jevnlig matinntak. 
Men har prøvd å sette meg litt i de andre sine sko. Jeg var "sent" ute med barn i forhold til de rundt meg, og hadde nok selv kunnet komme med flere kommentarer som ikke slo meg at kunne være sårende for mottakeren. Det skjønte jeg ikke før jeg sto der selv. Så selv om det noen ganger var litt tungt, klarte jeg som regel å heve meg over det eller å på en fin måte forklare at "nei, det er visst ikke en dans på roser dette svangerskapet" og gjerne si hvorfor den typen kommentar traff litt feil. Forhåpentligvis lærte de av det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 10, og når jeg kjenner på magen så føler jeg at livmoren er blitt større og magen er litt rundere helt nederst. Er veldig lav (159 cm) så jeg tror at jeg kommer til å bli ganske stor ganske fort. Sliter også med masse luftplager, som er ikke bare svært ubehagelig men også gjør at jeg ikke kan bruke jeans og andre vanlige bukser lenger. I en kropp til noen som er under 160 cm høy, er det helt brutalt hvor fort endringer i kroppen vises. 

Men, jeg har hatt 2 MA før dette svangerskapet så er bare så glad for at jeg har nå kommet så langt 🧡

Anonymkode: 33ecd...975

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å være flau over da?

Herregud, du har ett levende vesen inni deg, DU SKAL få mage av det.

Slutt å sammenlign deg så jævlig med alle de "perfekte" bildene på sosiale medier. Vær stolt at du faktisk klarer å bære frem ett barn. Det er mange millioner som ikke verken kan eller har en kropp som klarer det. 

Skjerp deg. 

Anonymkode: 88f58...9aa

Men i all verden. Skjerp deg du? 
Hvis du ikke kan forstå, eller sette deg inn i situasjonen så foreslår jeg at du også lar vær å svare.

INGEN her har klagd over å få lov å være gravid. Det er jeg ganske sikker på at alle her er. Men faen til oppgulp fra deg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men i all verden. Skjerp deg du? 
Hvis du ikke kan forstå, eller sette deg inn i situasjonen så foreslår jeg at du også lar vær å svare.

INGEN her har klagd over å få lov å være gravid. Det er jeg ganske sikker på at alle her er. Men faen til oppgulp fra deg. 

👏👏👏👏

Anonymkode: a1cdb...898

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn for 13 år siden og har mage fortsatt! 😂 Så sånn er livet, ikke alle som spretter tilbake i form etter graviditeten, heller. 

Anonymkode: 0079e...a90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...