Gå til innhold

Trenger inspo til antrekk som gjest i konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke bunad. Hva er greit og ikke greit å bruke som gjest? Hvor kort kan en kjole være?

Anonymkode: d7cab...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg brukte en kjole fra floyd til rett under knærne og pene sko til. Det gikk helt fint. 

Håper jeg 😅

Anonymkode: 2d988...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke bunad. Hva er greit og ikke greit å bruke som gjest? Hvor kort kan en kjole være?

Anonymkode: d7cab...c71

Konfirmasjon vil jeg si er en konservativ anledning. Korte og/eller trange kjoler hører ikke hjemme. De fleste vil ha på bunad, så finn en kjole som er ca knelang eller lengre, eller rett over kneet. Konfirmasjon er ikke nattklubb. 

Anonymkode: d66ec...67f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Konfirmasjon vil jeg si er en konservativ anledning. Korte og/eller trange kjoler hører ikke hjemme. De fleste vil ha på bunad, så finn en kjole som er ca knelang eller lengre, eller rett over kneet. Konfirmasjon er ikke nattklubb. 

Jeg så noen i kirka i følge til de andre konfirmantene som var kledd i svarte strømpebukser med rifter i, rosa stramt skjørt til midt på låret og stram topp. Så for noen er det visst som nattklubb. 

Anonymkode: 2d988...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det varierer vel veldig, jeg bor i Oslo og et klart mindretall går i bunad. 

Anonymkode: cb1d9...ced

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det varierer veldig. Mange jeg har vært på er det sånn halvparten av damene med bunad, resten i kjole. Og noen har konservative men kjoler som er over knærne, ikke spesielt lange, og har inne vært noe problem. Det enkleste er å spørre konfirmanten hva de ønsker

Anonymkode: da93d...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer jo an på hvilken familie du (eller konfirmanten) har. De fleste konfirmanter er heldigvis ikke født inn i konservative familier. Og har dermed presis 0 anledninger i løpet av livet (dåp, konfirmasjon, navnefest eller begravelse inkludert) der «konservativt» er et passende klesvalg.

Til ts: du har på deg pene klær, det være seg kjole, skjørt eller bukse som du teives med å gå i, som får deg til å føle deg vel, og som verken er for kjølige eller varme for anledningen. Jeg vil si at en kort kjole med nettingstrømper er meget passende for enhver under 30, og en god del over. Jeg vil si at «kjole under knærne» er noe man nok ikke ser andre enn bestemor eller oldemor i, gitt at den lengden ikke er spesielt inn det året. Igjen - utenfor konservative familier. Skal du i konfirmasjon til en konservativ familie: gi konfirmanten et regnbuekort heller enn å fokusere på kjolen eller buksen din. Slike barn trenger takhøyde, ikke konformitet.

Anonymkode: c5552...f16

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...