Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne reiser til Spania 3-4 ganger i året. Og jeg tar inn posten og vanner planter. Men hver gang før jeg melding og ar det er tilbud på det og det på den og den butikken. Og om jeg kan kjøpe og legge i fryseren eller kjøleskapet hennes. Og så ny melding om jeg kan kjøpe brød og melk osv så hun har mat når hun kommer hjem. Hun bor 200 meter fra butikken. Burde vel klare å handle når hun kommer hjem? Eller er det vanlig å spørre om sånn? 

Jeg spørr nesten aldri om hjelp. Ee ikke bra det heller 

Anonymkode: b7db9...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du må sette grenser selv for hva du vil og ikke vil bidra med av innkjøp osv. Det er greit å si nei. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Nei dette blir i overkant altså. Du er ikke tjeneren hennes. Frekt å spørre om sånt med mindre man har helseutfordringer og har problemer med å handle selv

Anonymkode: af6d8...cc2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei dette blir i overkant altså. Du er ikke tjeneren hennes. Frekt å spørre om sånt med mindre man har helseutfordringer og har problemer med å handle selv

Det har hun ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ei venninne reiser til Spania 3-4 ganger i året. Og jeg tar inn posten og vanner planter. Men hver gang før jeg melding og ar det er tilbud på det og det på den og den butikken. Og om jeg kan kjøpe og legge i fryseren eller kjøleskapet hennes. Og så ny melding om jeg kan kjøpe brød og melk osv så hun har mat når hun kommer hjem.  

«Sorry, er på sex toy messe i Stavanger. Rekker ikke hjem før Kiwi stenger.»

Anonymkode: 4e3dd...5b6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at du må sette grenser selv for hva du vil og ikke vil bidra med av innkjøp osv. Det er greit å si nei. 

Føler meg som en dårlig venninne hvis jeg sier nei 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dårlige venner er de som klager på deg bak ryggen din, ikke de som sier nei 😉

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, greit nok å spørre "hei, jeg rekker ikke butikken, hvis du skal på butikken kan du kjøpe et brød og melk? Så kommer jeg og henter det hos deg" 

Hun kan da kjøpe knekkebrød før hun drar og drikke vann, saft, brus..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er ikke en dårlig venninne fordi man setter grenser. Å være dørmatte er ikke definisjonen på god venn. Sunne forhold er gode forhold.

Anonymkode: 57993...bf8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei som spurte om jeg kunne dra til leiligheten hennes og vaske klærne og henge de opp….

og om jeg kunne ta med bagasjen hennes på bussen. Fra Oslo og til hjemstedet vårt.

jeg sa plent nei 😂😂😂

Anonymkode: 5276a...19d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er du ikke en dårlig vennine hvis du sier nei. En god venn ville akseptert at du sier ifra og setter grenser for deg selv.

Anonymkode: 27a2e...d20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Altså, greit nok å spørre "hei, jeg rekker ikke butikken, hvis du skal på butikken kan du kjøpe et brød og melk? Så kommer jeg og henter det hos deg" 

Hun kan da kjøpe knekkebrød før hun drar og drikke vann, saft, brus..

Er enig i det. Oftest så kommer hun hjem seint på kvelden. Kan ta noen knekkebrød da og handle når hun står opp dagen etter 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk får seg til å spørre om noe så frekt🙂hva fan ass.

Anonymkode: 7f083...1cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke du. Tips henne om å kjøpe et brød å legge i fryseren før hun reiser. Laktosefri melk har veldig lang holdbarhet. 

Anonymkode: 9ea2a...1fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper du ser på disse svarene at hun er helt urimelig. Jeg synes selv at det hadde også hadde vært litt irriterende å bli bedt om å vanne blomster og ta inn post 3-4 ganger i året. 

Anonymkode: 8ceff...834

• Liker 1
Skrevet

Det er lov å si nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å be om så mye hjelp, men altså, hun har vel opplevd at du hjelper og så spør hun om mer og mer fordi - du hjelper jo.. 

Si nei. Enkelt og greit.

Anonymkode: 8d308...a83

• Liker 1
Skrevet

Men ærlig talt, hvem i alle dager reiser på ferie til et annet land og bruker tiden der på å sjekke tilbud i matbutikkene hjemme? Greit å være økonomisk, men det får da være grenser.

Jeg synes du godt kan si at du ikke har mulighet til å handle for henne, hun får være glad for at du tar deg av post og blomster, det holder lenge, da har du gjort ditt og egentlig mer enn det, i og med at det er flere ganger i året.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes det er hun som er den dårlige venninnen her, som ikke er takknemlig for at du vanner planter og tar inn posten. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man gir noen lillefingern…jupp.

Anonymkode: 7f083...1cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...