Gå til innhold

Hvordan trene for å bli sterk uten å få store muskler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
On 5/12/2023 at 9:09 AM, Sandum.PT said:

Vi er alle forskjellige og bør jobbe med å akseptere oss selv slik vi er, så får vi mindre motstand i det meste (selv om et ønske om forbedring selvsagt er lov uansett) 🥳

Det var egentlig dette jeg også ville si. Hvis du liker styrketrening og ønsker å trene styrke håper jeg du ts kan greie å verdsette det og kroppen din for akkurat det den er. Du ser nok flott ut likevel! ❤️Trening bør være på lag med kroppens forutsetninger, ikke mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Druid skrev (På 12.5.2023 den 8.15):

Totalt kunnskapsløst forslag : sjekk ut hvordan friklatrere trener.

Disse trenger høy relativ styrke, men kan ikke basere seg på å bygge. 

Jo, de trenger også lav fettprosent. 

For både friklatrere og turnere gjelder det forøvrig at de aller beste utøverne som regel er ganske så småvokste av natur. Idretter som baserer seg på å løfte og slenge rundt på sin egen kroppsvekt er mye mye verre for en person på 1.90 enn en på 1.60, for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du ikke har ett styrkemål, kan du jo slenge på endel kardio. 

Det spiser av musklene.

Så må du se på fettprosent også da. Med mindre du er ett genetisk vidunder, så bygger kvinner sjelden noe særlig størrelse. Men kan ha ganske høy fettprosent. 

Du kan ha flat mage og føle deg slank, selv om du har endel fett på armer og ben. 

Anonymkode: f0e43...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvordan er det med fettprosenten?

Meg med lavere vekt har fiiine, synlige muskler uten å være svær. Meg med høyere vekt har svære, fortsatt synlige muskler med fett i tillegg, som gjør at jeg blant annet har måttet slutte å bruke en jakke fordi den ble for trang i overarmene (!). Kan det være noe sånt hos deg, TS?

Anonymkode: 56bf0...162

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...