Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har byttet bank og fått ny bankid gjennom den nye banken. Problemet er at jeg fra tidligere har registrert min gamle bank i bankid-appen. Hva må jeg gjøre for å «slette» denne og legge inn min nye bank i appen?

Anonymkode: bc0b2...2d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt samme bank-id med både DnB og sparebanken jeg..  Tror ikke man trenger å bytte..?🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 4de42...48a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du fått ny? Har den gamle sluttet å virke, blitt borte?

Anonymkode: 7d27c...682

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har byttet bank og fått ny bankid gjennom den nye banken. Problemet er at jeg fra tidligere har registrert min gamle bank i bankid-appen. Hva må jeg gjøre for å «slette» denne og legge inn min nye bank i appen?

Jeg forstår det slik at når man registerer en ny bank id på en telefon, så slettes den gamle automatisk. Man kan kun ha en bank-id.

AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det slik at når man registerer en ny bank id på en telefon, så slettes den gamle automatisk. Man kan kun ha en bank-id.

Jeg bruker en bankid til alle innlogginger, uansett bank. Og den bankid har jeg hatt i alle år. Trenger ikke slette noen, er jo bare å bruke den samme selv om man bytter bank.

Så om jeg logger inn på privat eller bedrift, uansett bank, så bruker jeg samme bankid jeg har gjort i alle år. 

Anonymkode: ac280...df9

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å slette appen, og installere den på nytt? Da kan du kanskje sette den opp med BankID fra den nye banken?

Anonymkode: 4acd2...ed5

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, takinova said:

For ordens skyld; Man kan ha så mange BankID-er man vil, men man kan bare benytte en av dem til bruk i BankID-appen av gangen.

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har brukt samme bank-id med både DnB og sparebanken jeg..  Tror ikke man trenger å bytte..?🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 4de42...48a

Nei, man trenger ikke bytte. Så lenge kundeforholdet består i den andre banken, og man passer på å fornye den, så kan man bruke den gamle så lenge man vil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor har du fått ny? Har den gamle sluttet å virke, blitt borte?

Jeg har byttet bank. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drev med dette i går, jeg slettet appen og lastet den ned på nytt. Da fikk jeg lagt inn den nye banken i appen. 

Anonymkode: 4d720...a30

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har byttet bank. 

Men du trenger jo ikke ny bankid bare fordi du går ny bank.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men du trenger jo ikke ny bankid bare fordi du går ny bank.

Jo fordi den gamle banken min hadde tydeligvis tatt seg en rydderunde og slettet bankid for ikke-eksisterende kunder. Så der sto jeg uten bankid. Fikk heldigvis bestilt ny id i min nåværende bank, men får altså ikke til å skifte denne i appen. 

AnonymBruker
Skrevet

Slett appen og installer den på nytt?

Anonymkode: 5405c...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...