AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Den ene ansatte på småbarnsavdelingen er veldig passiv, tar ikke initiativ, snakker ikke noe særlig med barna og toner seg ikke inn på de, følger ikke opp barnets initiativ. Virker alltid nervøs. Er det ok å si i fra? Synes ikke det er greit at små barn ikke blir "møtt" i barnehagen, en stor del av utviklingen foregår der. De skal også føle seg trygge og sett. Anonymkode: f32e0...a14
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Ta en prat med pedagogisk leder på avdelingen som er hennes overordnede. Hvis ikke snakker du med styrer Anonymkode: 4d016...d13 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Du ser den ansatte hvor mye?? Anonymkode: 44e84...12f 14 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Helt OK om du har sett dette jevnlig og over tid. Jeg fikk en sånn tilbakemelding selv som assistent i mine yngre dager. Jeg gav jo alt jeg hadde av kapasitet, men jeg forstår hva de mente. Jeg hadde en sykdom som ikke enda var utredet, en svulst. Ble raskt mer og mer dårlig, men legene «fant» jo ikke noe (les; gadd ikke). Jeg måtte jo gå på jobb. Foreldrene hadde nok ikke noe imot meg personlig, men de så vel at jeg var ganske ute og ja: passiv. Stemte jo det utad, selv om jeg innad mobiliserte alt så kroppen bare brant av utmattelse. Enden på visa ble jo sykemelding og at jeg tvang en lege til utredning som gav funn og kirurgi/medisiner osv. Hjalp det for å si det slik. Kom sikkert en bedre ansatt inn og forhåpentligvis 😅 Anonymkode: 4c122...4a4 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Skrevet 12. mai 2023 Vi hadde ei sånn på småbarnsavdelingen eldste gikk på. Våget ikke se oss i øynene, ta initiativ. Var passiv og smilte lite. Barnet mitt følte seg ikke trygg på henne og leveringene var tyngre om det var hun som tok i mot. To år senere var det minsten som skulle i avdelingen hennes. Og jøss for en forandring. Det viste seg at hun hadde skikkelig barnetekke og barna elsket henne. Hun var varm og omsorgsfull og minsten satt seg godt og trygt på fanget hennes ved overleveringene fra første stund. Denne barnehageansatte var nyutdannet barne og ungdomsarbeider. Hun var bare veldig usikker og trengte litt tid på,å varmes opp selv. Vet ikke hvor lenge den barnehageansatte du refererer til har jobbet, men kanskje gi det litt tid? Anonymkode: e6caa...ee4 7 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 Dette var meg det første året som barnehage ansatt, trengte å venne meg til det. Anonymkode: 28030...8b3 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Skrevet 12. mai 2023 Er det rart folk slutter å jobbe i barnehage og at søkertallene går drastisk ned? 😳 Anonymkode: 340b6...82a 9
Gjest ti10 Skrevet 12. mai 2023 #8 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det rart folk slutter å jobbe i barnehage og at søkertallene går drastisk ned? 😳 Anonymkode: 340b6...82a Enig, og det gjelder ikke bare i barnehage. Hva med å være litt raus og la ting gå seg litt til? Blir litt matt av folk som skal kritisere alt og alle (ansatte) som ikke er perfekte i deres øyne.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #9 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det rart folk slutter å jobbe i barnehage og at søkertallene går drastisk ned? 😳 Anonymkode: 340b6...82a Det kan da virkelig ikke være en fribilett for å fortsette å jobbe med barn. Av alle steder så er det ikke dær man beholder folk som ikke er egnet. Anonymkode: f32e0...a14 1 1
Marimba Skrevet 12. mai 2023 #10 Skrevet 12. mai 2023 Er du en forelder eller en annen ansatt som mener dette? Som forelder ser du neppe nok til å kunne uttale deg om dette. Som kollega er nok styrer eller pedleder et lurere sted å drøfte dette enn KG. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #11 Skrevet 12. mai 2023 Marimba skrev (7 minutter siden): Er du en forelder eller en annen ansatt som mener dette? Som forelder ser du neppe nok til å kunne uttale deg om dette. Som kollega er nok styrer eller pedleder et lurere sted å drøfte dette enn KG. Foreldre, ha svært mye på besøk og lang tilvenning med to barn, hentet og levert, avslutninger og sammenkomster, snakket alltid med ansatte og går rundt. Anonymkode: f32e0...a14 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #12 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Foreldre, ha svært mye på besøk og lang tilvenning med to barn, hentet og levert, avslutninger og sammenkomster, snakket alltid med ansatte og går rundt. Anonymkode: f32e0...a14 Bare husk at som foreldre ser du ikke helheten. Det kan vel hende denne ansatte er sjenert for foreldrene, men er flink med barna når dere ikke er tilstede. Hvis du føler deg usikker, snakk med pedagogisk leder. Anonymkode: 2df97...20b 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #13 Skrevet 12. mai 2023 Marimba skrev (2 timer siden): Er du en forelder eller en annen ansatt som mener dette? Som forelder ser du neppe nok til å kunne uttale deg om dette. Som kollega er nok styrer eller pedleder et lurere sted å drøfte dette enn KG. Hvis mitt barn ikke ble MØTT av denne ansatte i bhg, hver eneste dag, hadde jeg sagt ifra. Det er jo noe av det viktigste, å møte barna når de kommer i bhg. Anonymkode: 0e985...6d0 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #14 Skrevet 12. mai 2023 Tenker at dette er ikke din jobb. Tenk om alle foreldre skulle sett på sånt som sin jobb. Er det noe som skurrer der, så får pedleder/ styrer ta seg av det, og de legger nok merke til om en ansatt ikke gjør jobben sin. Stol på at dette her ordner de selv. Du vet heller ikke hva det er med den ansatte. Kanskje er hun der på arbeidstrening. Kanskje er hun helt ny og dermed usikker. Nå jobber jeg ikke i bhg, men er lærer. Og jeg husker at alt ikke var perfekt det første året. Jeg fikk en klage fra en forelder om et valg jeg hadde tatt. Ikke noe alvorlig, altså. Men det endte opp med at en elev følte seg urettferdig behandlet. Jeg skjønte det jo selv etter å ha reflektert over hendelsen i etterkant, så den klagen var egentlig helt unødvendig. Og hadde jeg fortsatt med det jeg gjorde feil, så vet jeg at kolleger/ ledelse hadde sagt fra. Er det derimot veldig alvorlig oppførsel fra ansatt, så skal man så klart som forelder si fra. Men det du nevner ts, virker ikke så veldig alvorlig? Det er da flere som jobber i bhg, så barna får vel nok oppmerksomhet fra de andre selv om denne ene ansatte er litt fraværende... Anonymkode: 1d9bb...514 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #15 Skrevet 12. mai 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Er det rart folk slutter å jobbe i barnehage og at søkertallene går drastisk ned? 😳 Anonymkode: 340b6...82a Hva mener du? Det må vel være greit å forvente innsats og evne i denne jobben som i andre jobber? Jeg jobber mye mot kunder som konsulent og de gir tilbakemelding på meg til min sjef. Samme gjør prosjektledere. Jeg får da vurderinger på ting jeg gjør bra og ting som kan eller må forbedres. Det er ganske vanlig som arbeidstaker å ha forventninger som skal oppfylles og å bli vurdert jevnlig. Og som bhgansatt er jo foreldrene og barna "kundene". Anonymkode: 91c64...cdb
Sofakona Skrevet 12. mai 2023 #16 Skrevet 12. mai 2023 Og dette bedømmer du de dagene du levere og henter? Ala noen minutter hver dag? Kan si at vi har en ansatt i barnehagen der min datter går, passiv, stille og vi lurte på hvorfor han jobbet i barnehage...vet du hva...han er den mest likte barnehagen lærer på den avdelingen...barna elsker han. Min datter skulle bare til han de første 6 mnd hun begynte der...( Hun var da 4 år) Du kan ikke dømme noen du ser innimellom. Ikke alle som jobber i barnehage har samme energi og utadvendt.. heldigvis 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #17 Skrevet 12. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du? Det må vel være greit å forvente innsats og evne i denne jobben som i andre jobber? Jeg jobber mye mot kunder som konsulent og de gir tilbakemelding på meg til min sjef. Samme gjør prosjektledere. Jeg får da vurderinger på ting jeg gjør bra og ting som kan eller må forbedres. Det er ganske vanlig som arbeidstaker å ha forventninger som skal oppfylles og å bli vurdert jevnlig. Og som bhgansatt er jo foreldrene og barna "kundene". Anonymkode: 91c64...cdb Tror nok man bør være forsiktig med å se på forholdet mellom foreldre og bhg som et kundeforhold. Barnet, de ansatte og oppholdet i bhg er ikke produkter som kan returneres eller byttes ut når "kunden" ikke er fornøyd. Anonymkode: 1d9bb...514 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #18 Skrevet 12. mai 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror nok man bør være forsiktig med å se på forholdet mellom foreldre og bhg som et kundeforhold. Barnet, de ansatte og oppholdet i bhg er ikke produkter som kan returneres eller byttes ut når "kunden" ikke er fornøyd. Anonymkode: 1d9bb...514 Det er jo et slags servicetilbud på samme måte som feks helsevesen, og selv om mange forventet for mye av bhg tenker jeg man må kunne forvente noe. Og man kan jo bytte barnehage. Eller melde dem om det er store avvik fra forventet praksis (TS sitt eksempel er ikke det altså) TS du kan ta en prat med pedleder men jeg ville ikke vært for bastant/streng. Men for meg synes jeg det må være greit å ta opp. Kanskje er de klar over det, kanskje kan de gjøre noe, kanskje denne ansatte feks trenger mer opplæring/kurs eller noe Anonymkode: 91c64...cdb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #19 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kan da virkelig ikke være en fribilett for å fortsette å jobbe med barn. Av alle steder så er det ikke dær man beholder folk som ikke er egnet. Anonymkode: f32e0...a14 Altså de minuttene du henter å bringer sier ikke en dritt om hvordan den ansatte er med ungene altså. Er vedkommende passiv og likegyldig er det ikke mange ukene vedkommende hadde hatt jobb før de fant en annen. Anonymkode: a88ae...825 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #20 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo et slags servicetilbud på samme måte som feks helsevesen, og selv om mange forventet for mye av bhg tenker jeg man må kunne forvente noe. Og man kan jo bytte barnehage. Eller melde dem om det er store avvik fra forventet praksis (TS sitt eksempel er ikke det altså) TS du kan ta en prat med pedleder men jeg ville ikke vært for bastant/streng. Men for meg synes jeg det må være greit å ta opp. Kanskje er de klar over det, kanskje kan de gjøre noe, kanskje denne ansatte feks trenger mer opplæring/kurs eller noe Anonymkode: 91c64...cdb Mest sannsynlig kommer ts til å bli en snakkis blandt de ansatte. Eller mener du det er greit at vi i bhg kan bedømme deg som forelder kun ut i fra hvordan du henter og bringer? Anonymkode: a88ae...825 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå