AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 I ca 1 mnd nå har jeg lett og lett etter yndlingsskoene mine. Jeg har vært nærmest desperat og endevendt huset flere ganger for å finne dem. De er sporløst forsvunnet. Jeg går bare i høyhælte sko, og disse var tamaris med memoriefoam, ekstra tykk såle og myk hæl. Det gjør dem veldig behagelige. Passformen var perfekt. Jeg elsket de skoene. En dag jeg er borte hos naboen, så ser jeg skoene i gangen hennes. Og jeg blir så glad mens jeg bryter ut, å herregud er det her jeg har satt skoene mine! Så sier hun at de er hennes. Hun har kjøpt dem for to mnd siden. Men det får meg til å stusse. For: -Hun går ikke i slike høyhælte, har aldri gjort det -skoene er for slitte til at de er kjøpt for to mnd siden. Hun har jobbet nesten slle helger den siste tiden, og kunne aldri klart å få læret så mykt, og skinnet så godt slitt på den tiden , men den lille bruken -jeg har en tendens til å la vær å fjerne prislappen på innsiden, den slites naturlig ned. På disse skoene var prislappen fjernet, og merket rundt var igjen, noe som indikerer at skoen er mye brukt før merket ble fjernet - hva jeg likte med skoene, at de klikker mye mindre enn andre sko pga myk hæl, gjør det veldig lite sannsynlig at hun har funnet akuratt helt like sko, med samme diffuse klikkelyd. -fargen både innvendig og utvendig på skoene er helt lin. Størrelsen er også den samme. Så, hva ville du gjort? Jeg konfronterte henne med akuratt disse tingene. Men hun påstår at hun har kjøpt dem selv. Men alle disse tingene er for mye (i mitt hode) til at det er rene tilfeldigheter. Skal jeg ta det opp igjen, og risikere at hun fortsatt står på at hun har kjøpt dem selv, eller skal jeg stå på at hun har tatt mine sko, og risikere at vennskapet og det gode naboforholdet blir ødelagt. For meg blir dette en prinsippsak. Skoene er ikke dyre, ca 800 kr. Men å bli løyet til, og stjålet fra (hvis detver tilfellet) gjør meg forbannet. Burde jeg konfrontere, eller la det gå? Anonymkode: 12de7...f7d 1
Badebuksa2.0 Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Jeg opplevde det samme som deg.. naboen stjal en lue fra oss. En lue man ikke fikk kjøpt "overalt"... han gikk med den hele vinteren.. og vi irriterte oss! Konfronterte ham ikke med det, da. Turte ikke. Heldigvis. For vi fant den lua vi trodde vi mista etter hvert 🤣🤣🤣 Så trålitt forsiktig her. 33 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Kan jo også være du har rotet vekk skoene dine? Hadde vært veldig flaut å da anklage nabo for å stjele 🙃 Kjøp nye sko, helt like siden du liker de så godt. Sko er uansett forbruksvare. Har også noen høye hæler jeg elsker, men de er så slitt nå at de må byttes ut og er ikke av et slikt merke at det er mulig å få tak i helt like nå 3 år senere... Anonymkode: defea...26c 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå): Jeg opplevde det samme som deg.. naboen stjal en lue fra oss. En lue man ikke fikk kjøpt "overalt"... han gikk med den hele vinteren.. og vi irriterte oss! Konfronterte ham ikke med det, da. Turte ikke. Heldigvis. For vi fant den lua vi trodde vi mista etter hvert 🤣🤣🤣 Så trålitt forsiktig her. Ja det er jo nettopp det jeg er så redd for. Det er ingen håndfaste bevis. Og da er det jo en sannsynlighet(om så veldog liten) for at hun faktisk har kjøpt helt like sko, og klart å slite dem såpass ut.. det er bare veldig vanskelig å tro.. Anonymkode: 12de7...f7d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jo også være du har rotet vekk skoene dine? Hadde vært veldig flaut å da anklage nabo for å stjele 🙃 Kjøp nye sko, helt like siden du liker de så godt. Sko er uansett forbruksvare. Har også noen høye hæler jeg elsker, men de er så slitt nå at de må byttes ut og er ikke av et slikt merke at det er mulig å få tak i helt like nå 3 år senere... Anonymkode: defea...26c Ja jeg har endevendt huset, rom for rom. Så her er de ikke hvertfall. Det endte med totalopprydning i hele huset. Fikk hevet mye skrot og gamle klær og sko som ikke lengre brukes. Så noe godt kom det ut av det.. Det var nettopp derfor jeg ble så glad når jeg så dem hos henne. Endelig fant jeg dem liksom. Jeg er den typen så kan ha et par ko i 10-15 år. Går til skomaker og bytter hæler og såler. For finner jeg et par som virkelig sitter perfekt, så passer jeg på dem og Behandler dem bra. Poenget er i seg selv ikke skoene. Men en uærlig nabo (mest sannsynlig?). Anonymkode: 12de7...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Du kan nesten ikke være tydeligere enn du allerede har vært uten å bli uhøflig. Du har sagt at du tror det er dine savnede sko, naboen hevder det er sine. Hva tenker du er neste skritt? «Du lyver, de er mine så, du har stjålet de!» be om dnatest, eller stjele de tilbake igjen? Har du faktisk rett og er heldig samtidig kommer den vimsete naboen din på at skoene hun snakket om bare ligner veldig og fortsatt ligger i skoesken sin i klesskapet der hun glemte de. Anonymkode: f7cc3...353 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja jeg har endevendt huset, rom for rom. Så her er de ikke hvertfall. Det endte med totalopprydning i hele huset. Fikk hevet mye skrot og gamle klær og sko som ikke lengre brukes. Så noe godt kom det ut av det.. Det var nettopp derfor jeg ble så glad når jeg så dem hos henne. Endelig fant jeg dem liksom. Jeg er den typen så kan ha et par ko i 10-15 år. Går til skomaker og bytter hæler og såler. For finner jeg et par som virkelig sitter perfekt, så passer jeg på dem og Behandler dem bra. Poenget er i seg selv ikke skoene. Men en uærlig nabo (mest sannsynlig?). Anonymkode: 12de7...f7d Jeg skjønner deg godt, men hadde ikke konfrontert noe mer hvis du ønsker å ha et ok forhold til naboen Anonymkode: 02b75...543 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 Hvordan skal naboen ha stjålet skoene dine??? Du låser vel døra og følger med om fremmede er i hjemmet ditt. Anonymkode: eec9c...83f 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 Hvis hun kjøpte de for 2mnd siden er de sikkert i salg i butikken enda og du får kjøpt et par nye som du kan gå inn. Anonymkode: bc917...f1d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): I ca 1 mnd nå har jeg lett og lett etter yndlingsskoene mine. Jeg har vært nærmest desperat og endevendt huset flere ganger for å finne dem. De er sporløst forsvunnet. Jeg går bare i høyhælte sko, og disse var tamaris med memoriefoam, ekstra tykk såle og myk hæl. Det gjør dem veldig behagelige. Passformen var perfekt. Jeg elsket de skoene. En dag jeg er borte hos naboen, så ser jeg skoene i gangen hennes. Og jeg blir så glad mens jeg bryter ut, å herregud er det her jeg har satt skoene mine! Så sier hun at de er hennes. Hun har kjøpt dem for to mnd siden. Men det får meg til å stusse. For: -Hun går ikke i slike høyhælte, har aldri gjort det -skoene er for slitte til at de er kjøpt for to mnd siden. Hun har jobbet nesten slle helger den siste tiden, og kunne aldri klart å få læret så mykt, og skinnet så godt slitt på den tiden , men den lille bruken -jeg har en tendens til å la vær å fjerne prislappen på innsiden, den slites naturlig ned. På disse skoene var prislappen fjernet, og merket rundt var igjen, noe som indikerer at skoen er mye brukt før merket ble fjernet - hva jeg likte med skoene, at de klikker mye mindre enn andre sko pga myk hæl, gjør det veldig lite sannsynlig at hun har funnet akuratt helt like sko, med samme diffuse klikkelyd. -fargen både innvendig og utvendig på skoene er helt lin. Størrelsen er også den samme. Så, hva ville du gjort? Jeg konfronterte henne med akuratt disse tingene. Men hun påstår at hun har kjøpt dem selv. Men alle disse tingene er for mye (i mitt hode) til at det er rene tilfeldigheter. Skal jeg ta det opp igjen, og risikere at hun fortsatt står på at hun har kjøpt dem selv, eller skal jeg stå på at hun har tatt mine sko, og risikere at vennskapet og det gode naboforholdet blir ødelagt. For meg blir dette en prinsippsak. Skoene er ikke dyre, ca 800 kr. Men å bli løyet til, og stjålet fra (hvis detver tilfellet) gjør meg forbannet. Burde jeg konfrontere, eller la det gå? Anonymkode: 12de7...f7d Så kult at du bare går i høyhælte sko🤩 Anonymkode: e9aa8...be4 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #11 Skrevet 12. mai 2023 Spør naboen om hvor hun kjøpte skoene Anonymkode: cbede...fc6 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #12 Skrevet 12. mai 2023 Hvor i huset ditt oppbevarte du skoene? Har hun vært i klesskapet ditt mens du ikke fulgte med? Anonymkode: fee1f...234 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #13 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor i huset ditt oppbevarte du skoene? Har hun vært i klesskapet ditt mens du ikke fulgte med? Anonymkode: fee1f...234 Hun er jo venninne og nabo, så jeg følger ikke med hvor enn hun går. Hun kan komme og gå i huset mitt som hun ønsker. Låser seg ofte inn og tar hunden med på tur for eksempel. Eller bare stikker tilfeldig inn på en glass vin. Jeg har de faste parene mine hengende med hælen på skostativet. Der har de alltid hengt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Spør naboen om hvor hun kjøpte skoene Anonymkode: cbede...fc6 Ja jeg spurte. Hun husker ikke helt. Men tror det var på skobutikken på et spesifikt av de 4 kjøpesenteret her. AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så kult at du bare går i høyhælte sko🤩 Anonymkode: e9aa8...be4 Ja jeg får meg ikke til å gå i flate sko. Føles helt rart. Ts Anonymkode: 12de7...f7d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #14 Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): I ca 1 mnd nå har jeg lett og lett etter yndlingsskoene mine. Jeg har vært nærmest desperat og endevendt huset flere ganger for å finne dem. De er sporløst forsvunnet. Jeg går bare i høyhælte sko, og disse var tamaris med memoriefoam, ekstra tykk såle og myk hæl. Det gjør dem veldig behagelige. Passformen var perfekt. Jeg elsket de skoene. En dag jeg er borte hos naboen, så ser jeg skoene i gangen hennes. Og jeg blir så glad mens jeg bryter ut, å herregud er det her jeg har satt skoene mine! Så sier hun at de er hennes. Hun har kjøpt dem for to mnd siden. Men det får meg til å stusse. For: -Hun går ikke i slike høyhælte, har aldri gjort det Jeg går aldri i høyhælte sko, har aldri gjort det, men fikk lyst til å prøve dine da jeg leste første avsnittet. Så hvis du har snakket om dem til henne, er det vel ikke så rart om hun har kjøpt like. Og hvis du ikke har skrytt av dem, hvorfor skal hun stjele et par sko hun ikke går med? Hvis de lokale skobutikkene har samme sko, ville jeg heller bare kjøpt nye enn å bli uvenner over det. Men det kommer litt an på hvor sleip hun ellers er også. Hadde mistenkt henne for stjeling hvis det var noen andre som kom til deg og fortalte at hun hadde stjelt, f.eks.? Hvis de lokale skobutikkene ikke har samme sko, og ikke har hatt det de siste månedene, hadde jeg tenkt at hun var avslørt. For man glemmer vel ikke at man kjøpte sitt eneste høyhælte skopar et annet sted? Det må jo være en grunn til at hun kjøpte dem, hvis hun ikke har stjelt dem. Hvis du tør å konfrontere henne kan du jo be om bankutskrift. For å kjøpe sko med kontanter er iallfall suspekt. 😝 Jeg har selv vært overbevist om at ei venninne hadde tatt min jakke ved en feil en gang. Den hadde noen flekker på seg som jeg mente var bevis for at den var min, jeg husket akkurat hvor flekkene kom fra. Hun hadde en annen historie, og jeg skjønte ikke hvorfor hun som er så grei skulle lyve sånn! Så kom jeg hjem og fant jakka mi i gangen - uten flekk. Jeg hadde tydeligvis vært så sikker på at den var min at jeg hadde lurt meg selv om hele flekken. Jeg skal iallfall aldri beskylde noen for stjeling igjen. Anonymkode: bae03...2c9 2
Kittykat Skrevet 12. mai 2023 #15 Skrevet 12. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun er jo venninne og nabo, så jeg følger ikke med hvor enn hun går. Hun kan komme og gå i huset mitt som hun ønsker. Låser seg ofte inn og tar hunden med på tur for eksempel. Eller bare stikker tilfeldig inn på en glass vin. Jeg har de faste parene mine hengende med hælen på skostativet. Der har de alltid hengt. Ja jeg spurte. Hun husker ikke helt. Men tror det var på skobutikken på et spesifikt av de 4 kjøpesenteret her. Ts Anonymkode: 12de7...f7d Spør naboen om hvor hun kjøpte skoene, eventuelt be om å få se kvittering (det er jo å dra det litt langt da). Det kan jo bare være en tilfeldighet, men når likheten mellom skoene du savner og skoene hun har, så sår jo det en liten tvil. Men hun kan komme og gå i huset ditt som hun ønsker... La du merke til at skoene var borte en gang etter at hun hadde vært der? Var du tilstede selv? Det høres jo ganske merkelig ut at du ikke har funnet skoene ennå, selv etter å ha endevendt hele huset. Så da er det to muligheter - enten var du ganske vimsete den dagen skoene ble borte eller så har venninnen du stjålet de. Endret 12. mai 2023 av Kittykat 1
Honey Dew Skrevet 12. mai 2023 #16 Skrevet 12. mai 2023 Har hun lusket seg inn i gangen mens du sover og tatt skoene?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #17 Skrevet 12. mai 2023 Hvor godt forhold har dere? Hvor lenge har dere kjent hverandre og hvor ofte er dere sammen? Har hun vært mye inne hos deg? Har du merket at hun hadde interesse for skoene? Anonymkode: d7e90...c59
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #18 Skrevet 12. mai 2023 Jeg var borte hos naboen nå og beklaget for å ha antatt at det var mine sko, forklarte hvor glad jeg ble når jeg endelig fant dem og forklarte igjen alle likhetene, og tilfeldighetene med at de forsvant på samme tid som hun fikk sine. Spurte igjen om hun kunne si hvilke butikk på kjøpesenteret det var hun hadde kjøpt dem, for da kan jeg stikke med en gang å kjøpe nye (står med nøkkelen til bilen i hånden på vei til bitikken). Det visste hun ikke fordi hun hadde fått dem i gave. Forrige forklaring var at hun hadde kjøpt dem. Men nå er hun veldig bevisst. Så skifter jeg kode på låsen til huset, slik at ingen kommer inn uten at jeg er hjemme. Og er mer påpasselig når jeg har besøk. Ts Anonymkode: 12de7...f7d 4 3
Meridian Skrevet 12. mai 2023 #19 Skrevet 12. mai 2023 Har dere like store føtter? Har du prøvd skoene hennes for å se om de passer foten din, og har du sett på at hun har prøvd skoene? Dere burde teste, så finner dere fort ut.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #20 Skrevet 12. mai 2023 Test hun og spør hvor hun kjøpte de. Når de ble kjøpt for bare to måneder siden må hun huske det og kan ikke svare "husker ikke". Så sjekker du om den butikken hun sier, har skoene. Hvis ikke så har du fersket henne og sier hun er avslørt og at du skal ha igjen skoene. Anonymkode: 3a617...d5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå