AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Del Skrevet 11. mai 2023 Har blitt anbefalt av legen å ta disse: https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-gravid-tabkaps-924219p Som er 15 mg jern per pille som jeg skal ta 2 av per dag, også er jeg anbefalt jern tabletter som er 27 mg per stykk, 2 av disse per dag. Til sammen blir jo dette nesten 90 mg jern per dag, noe jeg syns høres mye ut? Utfra blodprøvene mine manglet jeg jern, pga jeg har spist veldig lite kjøtt den siste tiden. Tenker dere dette høres mye ut? Eller helt innafor? Anonymkode: a6f65...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Del Skrevet 11. mai 2023 Spørr legen og ikkje nokon på nettet! Kom nye retningslinjer for nokre år sidan ang. jern under svangerskapet, og legen skal gi deg anbefalingar basert på di prøve. Både for lite og for mykje jern kan være uheldig, så snakk med legen om du er usikker det vanlege om ein har litt jernmangel er 60mg dagleg, men det fins dei som får anbefalt meir og dei som ikkje skal ta tilskudd i det heile tatt. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/jern-og-svangerskap/ Anonymkode: bae1c...f61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Del Skrevet 12. mai 2023 Kommer jo helt an på nivåene i blodprøvene dine. Jeg fikk beskjed om å ta 40 mg jern fra uke 18, tar denne Nycoplus Jern 27mg tabletter 100stk - Apotek 1 + en multivitamin som inneholder 15 mg jern. Om jeg tar mer enn dette blir jeg forstoppet 90 mg høres litt mye ut, med mindre du har veeldig lave jernlagre, men jeg er ingen lege så hva vet vel jeg Ville heller forhørt meg med legen/jordmor som tok blodprøven din Anonymkode: 7aff9...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Del Skrevet 12. mai 2023 Det kommer helt an på jernnivået ditt. Jeg måtte ta 100 mg jern hele svangerskapet, hadde ferritin på 8 og altså kraftig anemi. Kom meg såvidt opp i det som regnes som innenfor normalen selv med de dosene i månedsvis. Anonymkode: d5f11...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå