AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Jeg har et forsiktig og sjenert barn på 5 år som strever litt sosialt. Nabobarnet er like gammelt og mitt barn ser veldig opp til hen. Problemet er bare at dette barnet har helt frie tøyler og finner på masse uheldige ting som hen drar mitt barn med på. Vil ikke mitt barn sier hen stygge ting til hen typ «du er en dust/bæsj etc. om du ikke blir med». Mitt barn blir med og så får hen utrolig dårlig samvittighet etterpå og kommer og gråter til meg. «Jeg vet vi ikke skulle gå over veien men … sa at jeg er dum om jeg ikke blir med.» Jeg vet ikke helt hva som er riktig her. Har lyst til å si «da kan du svare tilbake med samme mynt», men jeg har jo egentlig ikke lyst på et barn som går rundt og kaller folk stygge ting. tips? Anonymkode: 5969e...d11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Hva med noe sånt som "Javel, da får du bare synes at jeg er (sett inn) da 🤷♀️."? Og ellers trygge barnet på at det andre folk sier/gjør for å overtale hen, handler om andre ting enn hen. De vil bare prøve å få viljen sin. Hvis de blir sure når de ikke får det, så er det helt greit. (Det blir mye det samme som at det er lov å være lei seg for å ikke få is før middag. Det er fortsatt ikke lov med is før middag, uansett hvor sur/lei seg man blir.) Anonymkode: bd4e1...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå