AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Min 3 åring har i dag operert bort polyppene i nesa, brent litt av mandlene og satt inn dren. Hun har slitt med snorking, pustestopppg mye oppvåkninger på natt. Nå har hun sovnet for kvelden og det kommer voldsomme snorkelyder fra nesen. Små våkner litt også. Er dette normalt i starten? Hadde sett for meg at natten skulle bli perfekt med en gang. Hun er jo sikkert litt hoven og sånn? Erfaringer?? Anonymkode: fc2c0...a5c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Min fjernet polypper og skrapte litt mandler i november i fjor. Hun ble 3 år i februar. Jeg husker godt at jeg hadde akkurat samme spørsmål: Det var hovent og hun snorket. Det var normalt..Gikk fort over. Hun sover veldig bra nå og snorker ingenting med mindre hun er syk eller plaget med mandlene. (I vårt tilfelle skulle de fjernet hele mandlene) Anonymkode: 4171d...5d9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Vår fjernet polypper og hele mandlene da hun var fire. Snorket like ille etter operasjonen som før noen dager og var innlagt en ekstra natt på grunn av søvnapneen hun hadde slitt med. Da hevelsen gikk ned og sårene grodde ble hun helt fin. Fantastisk❤️ Anonymkode: 1ead0...c2a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Hvordan oppdaget dere pustestopp på natta? Var nettopp inne på ørenesehals med min, og fikk dette spørsmålet. Vi sover ikke på samme rom, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle hatt mulighet til å oppdage det? Anonymkode: 708d7...89b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvordan oppdaget dere pustestopp på natta? Var nettopp inne på ørenesehals med min, og fikk dette spørsmålet. Vi sover ikke på samme rom, og jeg vet ikke hvordan jeg skulle hatt mulighet til å oppdage det? Anonymkode: 708d7...89b Når hun begynte å slite med snorking og konstant tett nese hadde hun utallige oppvåkninger på natt og gråt. Flyttet sengen inn på vårt rom. Da ble jeg liggende å observere henne store deler av natten. Slik merket jeg det. Anonymkode: fc2c0...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #6 Skrevet 12. mai 2023 Jeg jobber natt og sover oftr dårlogmselv i friperiodene. Oppdaget det på tilfeldige tilsyn natten. Opp til 15-16 sekunder pustestopp. Det var hjerteskjærende observasjoner. Og etter det forstod jeg jo hvorfor hun våkner så ofte og var så trøtt og uopplagt dagtid😔 Vi skal operere mandlene i slutten av mai❤️ Anonymkode: fe793...0e2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Får jeg spørre om hørselen har blitt bedre etter dren? Vår 3 åring skal gjøre det samme om 3 uker. Redusere mandler, fjerne polypper i nesen og sette inn dren i begge ører. Vårt barn sliter språklig og har forsinket språkutvikling. Har dere opplevd at språket og hørselen har blitt bedre? Anonymkode: 396cc...50f
Kikki_123 Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 18.50): Får jeg spørre om hørselen har blitt bedre etter dren? Vår 3 åring skal gjøre det samme om 3 uker. Redusere mandler, fjerne polypper i nesen og sette inn dren i begge ører. Vårt barn sliter språklig og har forsinket språkutvikling. Har dere opplevd at språket og hørselen har blitt bedre? Anonymkode: 396cc...50f Hvordan gikk det med operasjonen? Har dere opplevd bedring i språket i ettertid? Vår på 3,5 henger også etter språklig. Fikk satt inn dren i fjor sommer, og da ble hørselen merkbart bedte. Språket kommer litt og litt, men sakte. Han skal nå fjerne polypper og skrape mandlene. Er spent på om det vil hjelpe på språk og søvn/snorking.
jegerrinne Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Her så først fjernet de polypper og falske mandlerda ho var 1 år, når ho var 2.5 år så var polypper og falsk mandler tilbake så da gikk de å fjernet en gang til pluss mandler og satte inn dren. Vi fikk beskjed at de første dagene ville det være hovent så kunne fort fortsatt snorke. Etter det hadde ikke barnet vondt i halsen eller ører Hørsel ble litt bedre, men pga alle øre betennelse fra ho var 6 mnd til 2.5 år så har ho mye arr på trommehinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå