AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Jeg skal bo to netter på hotell, hotellet har innendørs basseng som del av en velværeavdeling, ikke noe fancy spa-opplegg, men basseng, treningsrom, badstu og mulighet for å bestille massasje. Jeg har lyst til å bade i kveld, men nå sitter jeg på rommet og er usikker på etikettene da jeg aldri har benyttet meg av slike fasiliteter før. Det henger en badekåpe i skapet, skal jeg dusje her og ta på meg bikini og badekåpen over og tusle ned til bassenget? Bassenget ligger i samme bygning som rommet mitt, ned en trapp. Kan jeg isåfall gå barbeint (har ikke slippers)? Eller skal jeg gå ned fullt påkledd og dusje og skifte der? Det er jo sikkert ulike regler fra sted til sted, men det står ikke noe på nettsidene, det eneste jeg har av info er at jeg skal ta med håndkle fra rommet. Hva er det som er vanlig å gjøre/hva ville du gjort? Anonymkode: cca48...a44 1
Million Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Vi var på et hotell med stort basseng i kjelleren en gang, og da skiftet vi og dusjet på rommet, tok på oss badekåpene og tuslet i dem nedover korridorene og ned trappen til kjelleren. Eller tok vi heisen? Uansett, det var basseng på hotellet og derfor stadig folk i badekåpe på vei til og fra. Ikke noe uvanlig syn skulle jeg tro når det tilbys badebasseng. Var jeg deg ville jeg dusjet på rommet, tatt på badetøy og badekåpe og tuslet ned. Sikkert ingen som blir sjokka av det 2 2
Tiuren Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Det er nok mest vanlig å skifte på rommet, det har vi gjort. Men da badekåpene er unisex (henkåper?) føles det som de bare rekker meg til knærne, føler seg litt naken når man går gjennom hotellet da..... 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Vi dusjer og skifter alltid på rommet. Men er alltid slippers i skapet i tillegg til badekåpe. Er det basseng og badekåpe på rommet er det ikke uvanlig å se folk i badekåpe i trapper/heis. Unntaket var en gang vi måtte gå gjennom hele resepsjonsområdet. Da dusjet jeg og skiftet på rommet, men hev en kjole over i stedet for badekåpe. Anonymkode: 46ff3...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 Jeg har alltid gått gjennom hotellet i badekåpe med badetøy under. Dusjer på rommet før og etter. Uten slippers bør du i hvert fall skylle føttene før du går i bassenget. Anonymkode: e506e...0f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 De gangene jeg har vært i hotellbasseng, så har folk dusjet og skiftet i garderoben. Kun fåtall som har gått rundt i badekåpe i gangene. Anonymkode: 9df57...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har alltid gått gjennom hotellet i badekåpe med badetøy under. Dusjer på rommet før og etter. Uten slippers bør du i hvert fall skylle føttene før du går i bassenget. Anonymkode: e506e...0f2 Uten slippers ville jeg brukt egne sko. Man går ikke barbeint gjennom et hotell. Anonymkode: 46ff3...c2b 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 Skifter alltid i garderoben ved bassenget. Liker best å dusje og kle på meg før jeg går tilbake til rommet. Ingen regler, enhver kan gjøre hva de vil så lenge de dusjer ordentlig før de hopper i bassenget. Anonymkode: 1e58e...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De gangene jeg har vært i hotellbasseng, så har folk dusjet og skiftet i garderoben. Kun fåtall som har gått rundt i badekåpe i gangene. Anonymkode: 9df57...0c6 Det er vanlig. Selv på The Thief, Son Hotell og Spa, Fyriresort, Alexandra, Solstrand... Og mange andre steder jeg har bodd her i Norge. Samt tilsvarende i utlandet. Anonymkode: 46ff3...c2b 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 Ring resepsjonen å spør. Det varierer fra sted til sted Anonymkode: d2101...ed7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 Hva med å gå i resepsjonen og spørre.. "Har tenkt meg en tur i bassenget, er det garderober der eller bør man slifte på rommet?" Da får du svar på både hva som finnes og hva som er vanlig på ditt hotell. Anonymkode: 23ada...a74 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Skrevet 11. mai 2023 Hvilket hotell er du på om jeg kan spørre? Elsker å ta meg en natt på spa hotell i blandt å bare skjemme meg bort 😊 Anonymkode: d2101...ed7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Skrevet 11. mai 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket hotell er du på om jeg kan spørre? Elsker å ta meg en natt på spa hotell i blandt å bare skjemme meg bort 😊 Anonymkode: d2101...ed7 Lysebu på Voksenkollen i Oslo. Anonymkode: cca48...a44
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Skrevet 11. mai 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med å gå i resepsjonen og spørre.. "Har tenkt meg en tur i bassenget, er det garderober der eller bør man slifte på rommet?" Da får du svar på både hva som finnes og hva som er vanlig på ditt hotell. Anonymkode: 23ada...a74 Hehe! Ja, det skal jeg gjøre. Jeg bare sleit med å komme på en god måte å spørre på, men den var fin. Anonymkode: cca48...a44
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #15 Skrevet 12. mai 2023 Takk for svar alle sammen. Jeg endte opp med å orientere meg litt her og der på hotellet og så slik at der var garderobe. Så dusja og skifta jeg på rommet, tok på badekåpe og sokker, tok med håndkle og gikk slik til garderoben. Anonymkode: cca48...a44 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #16 Skrevet 13. mai 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar alle sammen. Jeg endte opp med å orientere meg litt her og der på hotellet og så slik at der var garderobe. Så dusja og skifta jeg på rommet, tok på badekåpe og sokker, tok med håndkle og gikk slik til garderoben. Anonymkode: cca48...a44 Badet du med sokker? Anonymkode: 05993...58e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #17 Skrevet 13. mai 2023 Jeg har alltid skiftet på rommet, der har vert badekåpe og tøffler. Veldig bra for meg som er transe. Anonymkode: 9c0da...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå