AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Mine foreldre kommer på besøk i morgen for helgen. Vi har en baby på 7 mnd her som de gleder seg til å se. Samboeren min har derfor lagt masse planer for hele helgen, blant annet ut på byen, for han har jo barnevakt og babyfri tenker han! Når hans foreldre er her bruker jeg å tenke at jeg er opptatt med familie. jeg gikk i værtfall utifra at han kom til å prioritere familietid på dagtid og heller ta noen glass ute på kvelden. Men neeiii, nå kunne han endelig få litt fri å tilogmed være fyllesyk for han hadde jo svigers i hus til å ta baby! Snudde da om på det, hva om jeg melder meg ut av neste familiesamling på din side for å dra på fest, for å så være for fyllesyk til å ivareta eget barn foran hans foreldre - nei det hadde han synd var ordentlig kjipt…. Er jeg så urimelig i forventningene mine? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: aec23...a2a 1 10 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Uavhengig av besøk eller ikke, så snakker vi sammen. "Passer det for deg om jeg gjør *** på lørdag?" Osv. Vi sier alltid ja hvis det passer, og nei hvis det ikke passer. Om det er slik at det ikke passer er det jo gode grunner for det, og da må vi enten finne en annen løsning eller den som ønsket å gjøre noe annet må droppe det. Jeg ser ikke problemet ut i fra det du beskriver her, men om det er slik at han er borte så og si hver helg eller lignende, så forstår jeg det! Med det sagt, om han drikker på en måte (eventuelt tåler alkohol så dårlig) at han blir helt ute av stand til å ta vare på barnet hele den neste dagen, så virker det jo som han burde lære seg å begrense seg litt? Man blir jo litt redusert og sover kanskje litt lenger, men så dårlig at han blir typ sengeliggende en hel dag!? Anonymkode: 53831...4e5 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 er det noe hjelp i ham da? Kommer det til å merkes at han ikke er det? Anonymkode: c9ddb...d0d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 Det er ikke ok at det ikke går begge veier. Det er heller ikke ok at han bare har bestemt dette uten å snakke med deg. På den annen side, det kommer til å bli mye familiegreier fremover med barn. Her tenker jeg og samboer at det ikke er nødvendig at vi begge er med hver gang. Så man kan gjerne ta med barna til foreldrene sine så får den andre litt fri til å gjøre egne ting synes vi. Litt vanskeligere når det er besøk hjemme hos en selv kanskje men sånn på generell basis så er det ikke nødvendig at begge foreldre alltid er med på vanlige familiebesøk (som først og fremst er for å møte barnebarn/tantebarn osv) Anonymkode: 4b47a...5d2 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Mine foreldre kommer på besøk i morgen for helgen. Vi har en baby på 7 mnd her som de gleder seg til å se. Samboeren min har derfor lagt masse planer for hele helgen, blant annet ut på byen, for han har jo barnevakt og babyfri tenker han! Når hans foreldre er her bruker jeg å tenke at jeg er opptatt med familie. jeg gikk i værtfall utifra at han kom til å prioritere familietid på dagtid og heller ta noen glass ute på kvelden. Men neeiii, nå kunne han endelig få litt fri å tilogmed være fyllesyk for han hadde jo svigers i hus til å ta baby! Snudde da om på det, hva om jeg melder meg ut av neste familiesamling på din side for å dra på fest, for å så være for fyllesyk til å ivareta eget barn foran hans foreldre - nei det hadde han synd var ordentlig kjipt…. Er jeg så urimelig i forventningene mine? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: aec23...a2a Det hadde ikke jeg finni meg i. Skal han dra på fest uten deg og leve singellivet eller skal han bli hjemme og ta seg av familien sin når han er blitt "voksen". Valget for meg hadde vært lett! Anonymkode: 4b986...026 5
Hannah80 Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): er det noe hjelp i ham da? Kommer det til å merkes at han ikke er det? Anonymkode: c9ddb...d0d Hvor mye hjelp trengs det, med tre voksne og èn baby? 🤔 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 Hannah80 skrev (25 minutter siden): Hvor mye hjelp trengs det, med tre voksne og èn baby? 🤔 Der er du igjen ja 🙄 Anonymkode: 4b986...026 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine foreldre kommer på besøk i morgen for helgen. Vi har en baby på 7 mnd her som de gleder seg til å se. Samboeren min har derfor lagt masse planer for hele helgen, blant annet ut på byen, for han har jo barnevakt og babyfri tenker han! Når hans foreldre er her bruker jeg å tenke at jeg er opptatt med familie. jeg gikk i værtfall utifra at han kom til å prioritere familietid på dagtid og heller ta noen glass ute på kvelden. Men neeiii, nå kunne han endelig få litt fri å tilogmed være fyllesyk for han hadde jo svigers i hus til å ta baby! Snudde da om på det, hva om jeg melder meg ut av neste familiesamling på din side for å dra på fest, for å så være for fyllesyk til å ivareta eget barn foran hans foreldre - nei det hadde han synd var ordentlig kjipt…. Er jeg så urimelig i forventningene mine? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: aec23...a2a Kan det være en idè å låse han i kjelleren eller på loftet? Tror du en gang for alle må lære deg at når man har muligheten til å få litt avlasting og litt hjelp mens lille fortsatt er liten så benytter man seg av det.. Å påføre den andre parten dårlig samvittighet for å ønske å være med sine venner eller venninner kommer det ingenting godt ut av i denne situasjonen... (forutsatt at personen faktisk klarer å styre seg, og ikke ødelegge hele neste dag) Anonymkode: 853ff...a7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det være en idè å låse han i kjelleren eller på loftet? Tror du en gang for alle må lære deg at når man har muligheten til å få litt avlasting og litt hjelp mens lille fortsatt er liten så benytter man seg av det.. Å påføre den andre parten dårlig samvittighet for å ønske å være med sine venner eller venninner kommer det ingenting godt ut av i denne situasjonen... (forutsatt at personen faktisk klarer å styre seg, og ikke ødelegge hele neste dag) Anonymkode: 853ff...a7b Haha hvor dust kan man bli? Hu skal sitte igjen der med foreldra mens han går ut for å hore seg? Nei han får ta med dama si og, ellers trenger han ikke være i forhold. Anonymkode: 4b986...026 10 1
frogger Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Mine foreldre kommer på besøk i morgen for helgen. Vi har en baby på 7 mnd her som de gleder seg til å se. Samboeren min har derfor lagt masse planer for hele helgen, blant annet ut på byen, for han har jo barnevakt og babyfri tenker han! Når hans foreldre er her bruker jeg å tenke at jeg er opptatt med familie. jeg gikk i værtfall utifra at han kom til å prioritere familietid på dagtid og heller ta noen glass ute på kvelden. Men neeiii, nå kunne han endelig få litt fri å tilogmed være fyllesyk for han hadde jo svigers i hus til å ta baby! Snudde da om på det, hva om jeg melder meg ut av neste familiesamling på din side for å dra på fest, for å så være for fyllesyk til å ivareta eget barn foran hans foreldre - nei det hadde han synd var ordentlig kjipt…. Er jeg så urimelig i forventningene mine? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: aec23...a2a Nei her er du ikke urimelig, dårlig gjort av mannen din vil jeg si 7 1 2
Binar Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 Det er ugreit. Han virker ikke helt moden for familielivet. Dette er både råttent gjort mot deg, og signaliserer også at han ikke vil være sammen med svigers. 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #12 Skrevet 11. mai 2023 Gud, så flaut for deg. Anonymkode: a22f9...b6b 8
PM75 Skrevet 11. mai 2023 #13 Skrevet 11. mai 2023 Dere får besøk. Det er klart han også skal stille opp! 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Skrevet 11. mai 2023 Det er da ikke så gøy med svigers i hus en hel helg. Herregud, la han kose seg hvertfall en av dagene. Anonymkode: b2355...a16 3 1
Maleficenta Skrevet 11. mai 2023 #15 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine foreldre kommer på besøk i morgen for helgen. Vi har en baby på 7 mnd her som de gleder seg til å se. Samboeren min har derfor lagt masse planer for hele helgen, blant annet ut på byen, for han har jo barnevakt og babyfri tenker han! Når hans foreldre er her bruker jeg å tenke at jeg er opptatt med familie. jeg gikk i værtfall utifra at han kom til å prioritere familietid på dagtid og heller ta noen glass ute på kvelden. Men neeiii, nå kunne han endelig få litt fri å tilogmed være fyllesyk for han hadde jo svigers i hus til å ta baby! Snudde da om på det, hva om jeg melder meg ut av neste familiesamling på din side for å dra på fest, for å så være for fyllesyk til å ivareta eget barn foran hans foreldre - nei det hadde han synd var ordentlig kjipt…. Er jeg så urimelig i forventningene mine? Hvordan gjør dere det? Anonymkode: aec23...a2a for en umoden dritt. Og at han reagerer negativt på det dersom du hadde gjort det samme beviser bare atchan kun tenker på seg selv og ingen andre. Virker som at han mener barnet er mer ditt ansvar enn hans 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #16 Skrevet 11. mai 2023 Binar skrev (3 minutter siden): Det er ugreit. Han virker ikke helt moden for familielivet. Dette er både råttent gjort mot deg, og signaliserer også at han ikke vil være sammen med svigers. Enig! Anonymkode: 4b986...026 1
Maleficenta Skrevet 11. mai 2023 #17 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er da ikke så gøy med svigers i hus en hel helg. Herregud, la han kose seg hvertfall en av dagene. Anonymkode: b2355...a16 han hadde ikke latt ts gjøre det samme 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #18 Skrevet 11. mai 2023 Maleficenta skrev (Akkurat nå): for en umoden dritt. Og at han reagerer negativt på det dersom du hadde gjort det samme beviser bare atchan kun tenker på seg selv og ingen andre. Virker som at han mener barnet er mer ditt ansvar enn hans Så enig! Anonymkode: 4b986...026 1
Maleficenta Skrevet 11. mai 2023 #19 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kan det være en idè å låse han i kjelleren eller på loftet? Tror du en gang for alle må lære deg at når man har muligheten til å få litt avlasting og litt hjelp mens lille fortsatt er liten så benytter man seg av det.. Å påføre den andre parten dårlig samvittighet for å ønske å være med sine venner eller venninner kommer det ingenting godt ut av i denne situasjonen... (forutsatt at personen faktisk klarer å styre seg, og ikke ødelegge hele neste dag) Anonymkode: 853ff...a7b gjentar igjen. Han hadde ikke unnet ts det samme 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #20 Skrevet 11. mai 2023 7 minutter siden, Maleficenta said: han hadde ikke latt ts gjøre det samme Har du lørdagens vinnertall også? Anonymkode: b2355...a16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå