AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Slimklump på størrelse med en stor drue kom ut i dag. Er 30+6. Ser at det står noen steder at fødsel sannsynligvis vil starte i løpet av 2 uker fra slimproppen går. Men det vil jo være altfor tidlig i mitt tilfelle. Noen som har mistet slimpropp tidlig, men likevel født til termin? Anonymkode: 78e84...3f2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Slimproppen kan gå mange ganger og har ikke nødvendigvis noen sammenheng med fødsel Anonymkode: c74f8...7ee
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 TS igjen: og er det noen som vet om jeg bør ta det med ro for å unngå at noe settes i gang, eller om jeg kan leve som normalt (som vil si et litt høyt aktivitetsnivå i form av mye ståing og gåing, rask gange og til og med småløping i løpet av helgen). Anonymkode: 78e84...3f2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS igjen: og er det noen som vet om jeg bør ta det med ro for å unngå at noe settes i gang, eller om jeg kan leve som normalt (som vil si et litt høyt aktivitetsnivå i form av mye ståing og gåing, rask gange og til og med småløping i løpet av helgen). Anonymkode: 78e84...3f2 Lev som vanlig Anonymkode: c74f8...7ee
Rotemor Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 Det er muligens sopp. Det er mye slim i skjeden denne tiden. Lev normalt.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Om du er urolig, så ring jordmor/fødeavdeling for å høre🙂 Anonymkode: ba76d...f05
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du er urolig, så ring jordmor/fødeavdeling for å høre🙂 Anonymkode: ba76d...f05 Jeg ringte faktisk føden, og hun sa at det kun er rier de forholder seg til som tegn på at fødsel er i gang. Glemte selvfølgelig å spørre om dette med om jeg nå kan forvente å føde i løpet av de nærmeste ukene. Typisk at man glemmer alt man lurer på og er redd for å kaste bort tida deres🙈 Anonymkode: 78e84...3f2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg ringte faktisk føden, og hun sa at det kun er rier de forholder seg til som tegn på at fødsel er i gang. Glemte selvfølgelig å spørre om dette med om jeg nå kan forvente å føde i løpet av de nærmeste ukene. Typisk at man glemmer alt man lurer på og er redd for å kaste bort tida deres🙈 Anonymkode: 78e84...3f2 Nei du kan ikke forvente å føde i nærmeste fremtid kun på grunn av slimproppen Anonymkode: c74f8...7ee
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Skrevet 11. mai 2023 Nå i kveld kom det et par mindre røde blodklumper, og etter det har jeg hatt lyserosa utflod. Fortsatt ingen grunn til bekymring? Hører gjerne folks erfaringer:) Anonymkode: 78e84...3f2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå i kveld kom det et par mindre røde blodklumper, og etter det har jeg hatt lyserosa utflod. Fortsatt ingen grunn til bekymring? Hører gjerne folks erfaringer:) Anonymkode: 78e84...3f2 Syns du skal snakke med føden Anonymkode: c74f8...7ee
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #11 Skrevet 11. mai 2023 Slik jeg har forstått det er det å miste slimproppen et tegn på at fødsel nærmer seg, men det er ikke et tegn på at fødsel er i gang. Så du kan nok leve som normalt og ta det med ro så lenge du ikke får rier/mye kynnere som er vonde. At fødsel nærmer seg er jo relativt, for det kan jo handle om alt i fra flere uker til noen timer 🙈 Anonymkode: 480bc...ab6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #12 Skrevet 12. mai 2023 Det personen over skriver er feil. Dumt at folk faktisk ikke vet bedre og bare tar over seg en infomrasjon fra løse luften av dårlige kilder (må jo være dårlige kilder når det regelrett er feil). Slimpropp er ingen grunn til å tenke fødsel. Du kan både oppleve en plutselig stor mengde utflod som kan minne om slimpropp (dette er dødsvanlig i svangerskap) og du kan faktisk miste slimproppen også, når som helst, og flere ganger, gjennom hele svangerskapet. Det øker ikke sannsynligheten for fødsel i det hele tatt. At eg KK artikkel der ute kan hinte om det betyr nødvendigvis ikke at det er sant. Derfor fikk du helt rett beskked fra føden; at de forholder seg til rier. MEN, du sier at du har begynt å blø, og å blø i svangerskapet er noe annet enn å «bare» miste slimproppen. Hvis du faktisk blør ville jeg ringt til føden. Det kan være ingenting (jeg blødde også, men det gikk fint og var ingenting), eller det kan være noe. Men, dette er det kun føden som kan svare på. Det er ingen her på KG som kan garantere et medisinsk riktig svar. Håper alt går fint med deg! Anonymkode: 8bf43...5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå