AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #1 Skrevet 11. mai 2023 Dette er helt nytt for meg, og det står så mye forskjellig på nettet. Har ingen venner som har vært gravide før og vil ikke fortelle noen helt enda, så kan ikke spørre de heller. Kjæresten vet at jeg er gravid, han er den eneste. * Ser på nett at det står 12 uker, jeg er nå 4 uker på vei. Burde jeg vente da? Når er det vanlig å fortelle om graviditeten til familie, venner, jobben osv? Anonymkode: c25cc...491
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #2 Skrevet 11. mai 2023 Fortalte mine foreldre og svigerforeldre da jeg var 10 uker på vei, men "med forbehold" om at det var tidlig og kunne gå galt. Resten ventet jeg til jeg var 13 uker på vei, ihvertfall de jeg klarte å skjule det for. Var en del kvalm, så noen gjennomskuet meg nok før det... Deriblant sjefen min, så hun fikk vite det før uke 10 også, men sa ingenting til andre før jeg fortalte det selv. Da var jeg vel 13-14 uker på vei. Venner etter hvert som jeg snakket med dem i uke 12-14 ca. Du velger selv når du vil fortelle! Tenker du at du vil at alle skal vite om det nå skulle gå galt, så er det ikke noe i veien for å fortelle nå. Vil du helst ha det litt for deg selv og fordøye det litt, så venter du. Så å si alle jeg kjenner har ventet til de ihvertfall nærmer seg 12 uker. Jeg så levende foster med bankende hjerte på UL i uke 9+4, derfor turte jeg å si noe til de vordende besteforeldrene i uke 10. Anonymkode: 73124...322
Hedda-78 Skrevet 11. mai 2023 #3 Skrevet 11. mai 2023 Det et veldig individuelt. Fortell når dere har lyst. Mange venter til ca 12 uker, fordi det da er lavere sjanse for å miste, og man har kanskje ikke lyst til å måtte fortelle til kreti og pleti hvis man mister. Jeg fortalte det i uke 5 til mine foreldre. Hadde jeg mistet, hadde mamma vært god å ha og snakke med, jeg ville ikke ha holdt noe slikt hemmelig for dem uansett. 1
Topsi Skrevet 11. mai 2023 #4 Skrevet 11. mai 2023 De fleste sier vel uke 12, men har også sett kvinner i media ifm fokus på SA at det var fryktelig ensomt å miste når ingen visste de var gravide. Så det handler vel om hva du er komfortabel med.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #5 Skrevet 11. mai 2023 Det føles som at det var vanligere før å vente og at kvinner er mer åpne om sa nå for tiden. Jeg fikk sa I uke 8, men visste ikke at jeg var gravid før i uke 7 så hadde ikke rukket å fortelle flere enn mannen og en venninne. Det var ganske greit å ha noen som vet om det så man ikke er helt alene og noen som forstår hva man går gjennom men skikkelig deilig å ikke måtte annonsere på arbeidsplassen om det. Men det er jo opp til var og en hva man føler for. Anonymkode: e1453...4eb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Skrevet 11. mai 2023 Det er vel ikke noe som er vanlig og ikke vanlig.. Jeg sa det lenge før 12 uker til familie og nære venner mens andre fikk vite det etter at baby var født. Alt er vanlig du gjør det du er komfortabel med Anonymkode: 48c26...f5a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #7 Skrevet 11. mai 2023 Jeg fortalte det til de som jeg var komfortable om å fortelle om en spontant abort, når jeg fant ut at jeg var gravid. Alle andre fikk vite det via sosiale medier etter ordinær ultralyd. Anonymkode: 9b531...860
Maleficenta Skrevet 11. mai 2023 #8 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er helt nytt for meg, og det står så mye forskjellig på nettet. Har ingen venner som har vært gravide før og vil ikke fortelle noen helt enda, så kan ikke spørre de heller. Kjæresten vet at jeg er gravid, han er den eneste. * Ser på nett at det står 12 uker, jeg er nå 4 uker på vei. Burde jeg vente da? Når er det vanlig å fortelle om graviditeten til familie, venner, jobben osv? Anonymkode: c25cc...491 du bestemmer det selv men det vanlige er å vente til 12 uke. Jeg mener man bør fortelle det før. Godt å ha stltte rundt seg om man skulle være så uheldig å miste. og det vet man aldri om eller når det skjer. Det kan skje etter uke 12 også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå